BARE LITT SLITEN DA, ELLER.

 

Man blir jo bare forvirret av å stille klokken. 

 

Det blei litt seint på lørdagen, for å si det sånn. Jeg husker ikke akkurat hva vi gjorde i løpet av dagen, annet enn å fullføre den siste økten av CrossFit-konkurransen, men det blei alt for seint i seng. Siden klokken skulle stilles var den plutselig alt for seint og vi la oss ikke før halv fire. Oida. Jeg sto opp rett før åtte på søndagsmorgen, men duppet så klart av på sofaen litt. 

Og så gikk vi den veldig lange turen sånn tidlig dagen. Resten av kvelden var jeg helt skutt. Jeg trur i grunn jeg var mest et slakt. Og selvfølgelig hadde jeg mange rare drømmer den natten slik at hodet og kroppen ikke fikk hvilt ordentlig. Jeg var derfor stuptrøtt når alarmen ringte. Jeg hadde ikke sjanse til å stå opp, og siden Petter var sliten etter turen dagen før sov jeg litt lenger. 

Han fikk en litt mindre tur, ca. halvparten, hvorav jeg måtte slepe han halve den turen, så det var ikke krise sånn sett. Når vi kom inn igjen fra tur måtte jeg faktisk gå å legge meg litt igjen. Jeg skulle ikke vaske håret, for en gang skyld, og vi var tomme for smør så jeg skulle ikke spise frokost. Brått hadde jeg 20 minutter ekstra jeg kunne sove etter turen før jeg måtte stå opp. 

Så sinnssykt trøtt liksom. Jeg var ekstra kjapp så jeg rakk 10 minutter på sofaen før jeg måtte dra på jobb også. Det gikk heldigvis greit på jobb. Jeg lærer jo så mye nytt og gøy på jobb at jeg ikke rekker å registrere noe annet. Når jeg kom hjem fra jobb var  jeg helt utslitt. Helt slakt altså, mildt sagt. Jeg sovnet faktisk på sofaen litt, og jeg gikk å la meg halv ti. Tok litt tid før jeg sovnet bare. 

Når alarmen ringte i dag tidlig var jeg nesten like trøtt. I tillegg skjønte jeg fint lite når jeg så ut og det var helt mørkt. Jeg måtte jo ha både lys på Petter og refleksvest på meg selv. Altså, det var mørk. Jeg fikk i alle fall kavet meg ut med Petter til normal tid i dag, men når jeg kom ut holdt jeg seriøst på å fryse ihjel. Jeg prøvde å gå litt kjappere for å få opp varmen, men det hjalp ingenting. 

Jeg måtte faktisk snu og gå hjem igjen, så det blei bare en liten tur på Petter i dag også. Likevel er han slappfisk enda han også, så han var bare fornøyd. Når jeg kom hjem igjen måtte jeg hive meg i sengen under dynen med alle klærne på for å få opp varmen. Og etter hvert under dagen kom jeg på hvorfor det var mørkt når jeg sto opp. Vi har jo stilt klokken så det skal være lysere om kvelden. 

I dag orker jeg ikke å dra på kickboksingen. Jeg pleier ikke å ha problemer når vi stiller klokken, men denne gangen er jeg visst helt slappfisk til tusen ganger en million. Ellers stemmer jeg for at vi slutter å stille klokken i det hele tatt. Jeg ser virkelig ikke poenget med det. Det er vanskelig nok å sovne på kveldene når det er så lyst, om ikke man skal ha enda en ekstra time med lyst. 

 

Syns du vi skal fortsette å stille klokken frem og tilbake? 

 

_______________________________________

#hverdag #sliten #trøtt #stilleklokken #sommertid

_______________________________________

14 kommentarer
    1. Jeg merker ingenting til den stillingen … Helt greit for meg. Jeg våkner kl 6 til vanlig, og det blir kl 5 når det stilles. Jeg er den sammen inni 😀

    2. frodith: Slik er jeg også til vanlig 🙂 Men denne gangen var jeg vel så sliten i forkant og i dagene etter at jeg bare er helt skutt 🙂 Jeg ser likevel ikke noen grunn til å skulle stille klokken vår og høst- hva er galt med den tiden vi har liksom?

    3. Jeg merker ikke så mye, men skulle likt at det var samme tid året rundt..like greit liksom :)) Håper du “stiller”deg inn på riktig tid snart..og får en fin påske :)) Klem <3

    4. Det er tross alt en fin tradisjon så hvorfor ikke fortsette? Det er bare en time men du verden så mye surr det kan bli så man må være våken. Men det er snakk om og ha sommertid hele året – men vinter blir det uansett.

    5. annebe: Merker aldri noe jeg heller, men denne gangen fikk jeg visst alt på en gang 😛 he he.. Nå er jeg nok tilbake til normalen vil jeg tru 😀

    6. Margrethe: Syns det er så mye styr for ingenting jeg med det å stille klokken. En ting er telefonene som stiller seg selv- verre med bilen som går mer feil enn riktig 😛 he he

    7. Helge: En fin tradisjon? Det kan vel kanskje diskuteres? 😛 he he. Ja, vinter blir det uansett og det er vel greit nok det, dessverre 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg