FROKOSTRUTINER.

 

Jeg må vel begynne på nytt. 

 

Jeg har egentlig aldri spist frokost. Etter at jeg tok den dietten seinsommeren i fjor fikk jeg en veldig god rutine på å spise frokost. Frokost er jo så viktig for å komme skikkelig i gang med dagen. Når jeg da blei sykemeldt mer og mer og ikke jobbet på lange stunder forsvant den gode rutinen med å spise frokost. Jeg hadde ikke akkurat en rutine på noen måltider da. 

I disse tider består frokosten som regel av grønnsaker og energi på boks. Og en liten neve med trankapsler og litt attåt. Grønnsakene og energien, som altså er en drikke, holder meg mett ganske lenge. Nå når jeg begynner å jobbe igjen i morgen- herlighet det føles bra å si- så må jeg vel begynne litt på nytt med frokostrutinene mine, og faktisk få en rutine igjen. 

Etter dietten spiste jeg enten gresk yoghurt med frø til frokost, eller også et hjemmelagd proteinrundstykke med banan. Og så drakk jeg grønnsaker og energi på boks mellom lunsj og middag. Det er så mye enklere å ha en rutinen når man har faste rutiner i hverdagen. Det får jo jeg nå når jeg endelig skal begynne å jobbe igjen- føles fremdeles bra å si- og får faste rutiner. 

Jeg får begynne å planlegge litt frokoster fremover, slik at jeg kommer greit inn i rutinene igjen. Jeg vil jo at dagene skal bli best mulig for meg slik at jeg orker lange dager med mye på tapeten, og da må man jo ha energi og ork hele dagen. Jeg har heldigvis en del proteinrundstykker i fryseren, så jeg er i alle fall rustet til en god frokost i morgen. Hurra for rutiner i hverdagen. 

 

Spiser du frokost? 

 

__________________________________

#kronisksyk #rutiner #frokost #energi #livet 

__________________________________

16 kommentarer
    1. Ja nå spiser jeg frokost..men gjorde aldri det da jeg var ung..Da var kaffen frokosten…ofte gikk jeg helt til middag før jeg spiste…skjønner ikke nå hvordan jeg greide det…hihi Men har, utrolig nok…alltid vært veldig tynn.. Lykke til i morgen! og det blir så spennende…Ha en god søndag!

    2. Toini: Tidligere var jo en Red Bull i bilen på vei til jobb frokosten min, men nå har jeg jo sluttet me det- i alle fall til frokost og i alle fall på vei til jobb 😛 he he.. Drikker lite Red Bull i det hele tatt nå- klapp på skulderen til meg 🙂

      Det er noe med det å bare få en rutine på ting, så funker det veldig greit 🙂 Jeg har også vært slikt som deg og er i grunn slik litt enda, at jeg ikke spiser frokost før eg spiser middag 😛 Ellers er jo lunsjen på jobb frokosten min- det må jeg forandre litt nå, spesielt på de dagene jeg skal trene 😛 he he

    3. Ja jeg tror ikke det er sundt..kroppen trenger bensin for å virke….Nå prøver jeg å spise 3-4 måltider pr dag..et av de er bare grønnsaker…Merker at det er godt for meg! JA du er super flink med Redbull…BRA! 🙂

    4. Toini: Nei, det er nok absolutt ikke bra, men så pleier man liksom ikke merke noe før man faktisk gjør det riktig og merker hvor mye frokost og generelt rutiner på måltidene har å si 🙂

      Jeg skal jo i utgangspunktet også spise 4 ganger om dagen, men det er ikke lett, som regel stopper det på 2, en sjeldent gang 3 🙂 Men nå når jeg begynner å jobbe så blir det jo frokost, lunsj på jobb, middag og kanskje en liten kveldsmat- vi får se hva vi får til 🙂 he he.

    5. Klart,, frokost bare MÅ jeg ha..men går stort sett i hjemmebakt brød og hjemmelaget syltetøy og kaffe 🙂 Flinke du som har fått en så god vane 🙂

    6. Lurt å få i seg litt næring før en starter dagen..Spiser frokost, men ikke så mye..en yoghurt, ett knekkebrød eller litt havregrøt går det ofte i her… Fin dag videre <3

    7. Ja, viktig å begynne dagen med noe. Spiser knekkebrød med gulost jeg og et glass melk. Etterhvert kanskje en banan hvis jeg har. Trankapsler tar jeg på kvelden jeg…fin kveld og lykke til i morgen.

    8. Frokost er viktig. Den er en god start på dagen og mat er bensin for kroppen. Så lykke til i morgen med frokosten og ny jobb. Håper du har bytta batteriene i vekkeklokka.
      Ha en fin aften.

    9. solliv: Knekkebrød er godt 😀 Og frukt liker jeg også veldig godt 😀

      Veit mange tar tran på kvelden fordi de ofte gulper tran ved aktivitet og slikt, men jeg merker ikke noe av det, så jeg tar de på morgenen, for da glemmer jeg det i alle fall ikke 😛 he he

    10. Helge: Ja, en veldig god start på dagen 🙂 I dag blei det bare grønnsaker og energi på boks til frokost 🙂 Var liksom ikke ordentlig sulten og da er det litt vemmelig å spise 😛

      Telefonen var i alle fall nyladet i natt og hylte som en gal når jeg måtte begynne å bevege litt på meg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg