SAMME SPØRSMÅL HVER DAG.

 

Hva i alle dager skal vi spise til middag i dag?

 

Det er det samme spørsmålet hver dag, nesten. Jeg er ikke en kjøkkenperson, for å si det på den måten, men jeg lager så klart mat når jeg må. Likevel er det et ork å skulle finne ut hva man skal spise hver dag. Jeg er ikke flink på kjøkkenet, så kreativiteten bugner ikke akkurat over, for å si det mildt. Det blir gjerne det samme hele tiden, og selv om det er godt kan man bli litt lei. 

Det går mye i kylling her hjemme, og selv om jeg elsker kylling kan det bli litt mye altså. Men så er det det å finne på noe nytt å lage da, som man liker og ikke minst greier å lage uten de største katastrofene underveis. Jeg er som sagt ikke særlig flink på kjøkkenet og ting som er det enkleste i verden for deg er så absolutt ikke like enkelt for meg. Kom gjerne med middagstips.

 

Er du kreativ på kjøkkenet? 

 

_______________________________

#hverdag #mat #middag #middagstips

_______________________________

10 kommentarer
    1. Jeg er som deg…Kjøper kylling nesten hver dag…og det kan bli litt mye ja.. Kylling med indisk, kylling med kinesisk… kyllingwok…og kylling med mos.. Og litt kjøttdeig innimellom…Stort sett det det går i her 😀

    2. frodith: He he- blir litt sånn her også. Kylling 4 ganger i uken, fisk 2 ganger i uken og så blir det gjerne kylling, eller noe kjøttdeiggreier den siste 😛 ha ha.. I dag blir det fiskesuppe 😛

    3. annebe: Vi spiser typ kylling 4 ganger i uken og fisk 2 ganger i uken og kanskje noe kjøttdeiggreier den siste dagen 😛 I dag blir det fiskesuppe med laks og torsk, faktisk 😛

    4. Tar vel rester av noe gryterett i dag. Hadde kjøttkaker i går så et varmt måltid hver dag må jeg ha.En god sak med middag men jeg er ikke så kreativ på kjøkkenet. Men har lært litt av mor og sett litt på TV. Kylling og fisk spiser jeg ikke så ofte men det er mange muligheter når det gjelder mat.
      God middag.

    5. Helge: Jeg vurderte faktisk kjøttkaker i dag, men det blei fiskesuppe 😛

      Ja, er mye forskjellig man kan lage, men da må man liksom være litt kreativ 🙂 Jeg er ikke så fan av å se på matprogram, så jeg plukker ikke opp så mye 😛 Leser innom et par matblogger når jeg står helt fast 🙂

    6. Man kan jo lage mye av kylling..men jeg er ikke spesiellt glad i det…men spagetti klarer du..kjøttpudding klarer du..bare og steke og ha grønnsaker og poeter..samme med fiskepudding..stekt..pølse og makraroni er lett..ja jeg sier lett..for om man kjøper pose sauser, så er det jo lett..Jeg er heller ikke flink..og sliter med å finne på ting..men har liksom fått noen favoritter..det var en stund jeg skrev middagsliste..for å slippe å tenke og lure hver dag..øvelse gjør mester..Lykke til!

    7. Toini: Ja, det er mye man kan lage av kylling, men så er det den kreativiteten til å sette sammen til en god rett da 🙂 Alt som er ferdig laget er jo selvsagt lett å lage (med mindre man alltid brenner maten- ha ha), men vi spiser svært lite ferdig laget mat, da vi heller liker ferske og sunne råvarer fra bunnen av 🙂 Fiskepudding spiser man ikke om man får en million kroner en gang- det er skikkelig ekkelt 😛 ha ha..

      Ja, vi prøver også å planlegge uken litt, men da blir det det samme hele tiden likevel da 😛 ha ha

    8. Margrethe: Doffen er også veldig flink når han først setter igjen altså 😀 Men han er jo superfan av biff, det er ikke jeg 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg