HVERDAG- 10 CM KORTERE HÅR.

 

Det er ikke hvert år jeg rekker to turer til frisøren. 

 

I dag kom jeg endelig til en frisør som faktisk forstår håret mitt! Alltid når jeg er hos frisøren og sier at de må klippe alt som er slitt får jeg bare beskjed om at de ikke trenger å klippe mer enn et par cm fordi håret ikke er slitt. Alltid tar de feil. Eller, de tar egentlig ikke veldig feil, de bare forstår ikke hvordan min type hår fungerer. Alt hår er så absolutt ikke likt.

Jeg var hos frisøren i april og da var håret mitt fryktelig slitt i tuppene. Såpass slitt at det splittet seg i to. Etter en tur til frisøren og 2 cm kortere på håret var fremdeles håret mitt fryktelig slitt. Det splittet seg i tuppene og det knakk- det føltes ut som at hvert eneste hår på hodet knakk 2-3 cm over tuppene. Skikkelig irriterende, jeg som gledet meg veldig til å endelig få klippet meg. 


Jeg har klippet 10 cm i dag, men det syns nesten ikke på lengden. 

I dag begynte frisørene å spørre meg ut om jeg brukte rettetang, noe jeg aldri gjør. Ikke bruker jeg særlig med stikk heller, annet enn når jeg kommer ut av dusjen og når jeg tar kveldstell og må ha håret bort i fra ansiktet. Hu skjønte med en gang at det ikke var jeg som sleit unødvendig mye på håret. Jeg bare har den type hår. Hu har ei datter med akkurat samme type hår. 


Veldig fornøyd med at jeg fikk beholde litt av lengden i alle fall. 

Jeg har mye hår, men det er veldig tynt. Hvert hårstrå er så tynt at det er lite som skal til føre det knekker og det kan fort se pistrete ut fordi det i tillegg er veldig glatt og rett, selv om håret mitt i utgangspunktet ikke er slitt. Likevel må man være nøye på å klippe det etter det utgangspunktet, noe mange frisører ikke alltid forstår. Selv om håret mitt er glatt må det klippes en del. 


Da blir det å smøre håret med olje fremover. 

Jeg sa til henne at hu måtte klippe alt som måtte klippes- ikke en cm mindre! Jeg sa minst 7 cm, men hu var enig med at jeg burde ta 10 cm, så da gjorde vi det. Håret hadde ikke dødd av å bli klippet noen cm til, men jeg får heller bare være flink å komme meg til frisøren om ikke mange månedene igjen og heller klippe litt om gangen, i stedet for veldig mye når jeg først kommer dit. 

Jeg fikk også anbefalt å bruke olje i håret hver dag. På hårtypen min, som er så tynt, var det virkelig å anbefale. Hu sa jeg måtte bruke det hver eneste dag i minst to uker før jeg ville merke noen forskjell, så jeg får bare være flink å huske å bruke det. Nå gjernstår det i alle fall kun å farge håret, så vil det være bra i en stund i alle fall. Hårfargen sitter ikke så godt i håret det heller. 

 

Er du ofte hos frisøren? 

 

________________________

#hverdag #frisør #hår #hårolje

________________________

16 kommentarer
    1. Fine bilder av deg, og håret ser fint ut også :)) Jeg klipper ca hver sjette uke..mitt hår er tynt og bløtt :)) Jeg har slik olje..men bruker det bare av og til jeg da :)) Kos deg med dagen videre <3

    2. annebe: Ja, og så har jo du sånn kort og fin frisyre og da må man liksom til frisøren litt hyppig for å holde det fint 😀

      Jeg har som mål å i alle fall greie å komme til frisøren hver 3-4 måned nå 😛 ha ha

    3. Du har jo langt hår på disse bildene! såom du har hatt 10cm..så må det ha vært super langt! eller er dette før bildene? Fin er du ihverfall..og sååå fine bilder av deg! med smil og greier…(jeg greier ikke smile naturlig til kameraet) Jeg bruker mye olje..brukte den du har der før..men kjøper nå en på h&m…Jeg smørte også litt på hundene før utstilling..luker jo sååå godt av dem da…hihihi..og de blir blanke og fine…Jeg har krusete og tynt jeg også..så er avhengig av olje..Før smurte jeg fuktighetskrem i tuppene…

    4. Du er fin på håret, og det ser ikke ut til at du har tynne hårstrå. Jeg går til frisøren og klipper og farger etterveksten hver 5 eller 6 uke. Jeg har tynt hår, og det er finest når jeg holder det kort.

    5. Toini: He he- disse er etterbildene ja, så jeg må ha hatt mye lenger hår enn jeg selv har trudd også, for jeg kan jo nesten ikke se at jeg har klipt 10 cm- jeg kan kun føle det med at håret endelig føles mykt og godt ut igjen 😀 Tusen takk 🙂

      Blir vel å prøve noen andre oljer etter hvert vel- var kun denne de hadde hos frisøren og jeg orket ikke å stresse rundt med å finne noe annet. Jeg skulle så mye etter frisørtimen, men jeg blei så sliten at jeg bare måtte dra hjem og få på meg pysjen igjen 😛 ha ha

    6. Vera Lynn: Tusen takk 😀 Nei, det er noe med det, man blir veldig lurt av håret mitt, for det ser ikke tynt og slitt ut, før man kjenner på det og begynner å jobbe med det 🙂 Men jeg er bare glad det ikke ser så veldig tynt ut altså- jeg har maaaaaaange hårstrå på topplokket 😉 he he.. Åhh, jeg kunne så veldig ønske at jeg kledde kort hår <3

    7. Becca Alexandra: Ja, en tur til frisøren slår aldri feil 🙂 Og ja, jeg syns også det er veldig dyrt hos frisøren, så denne gangen valgte jeg KlippIt 😉 he he

    8. Så fin 🙂
      Jeg bruker Moroccon oil eller en annen olje jeg har, for hår, hver gang jeg vasker det. Tilsetter det sammen med noe annet jeg har i håret mens det er vått. Olje i håret er bra! Det har jeg fått erfare. Jeg er så vant til å bruke olje fra frsøren nå, – har brukt det i mange år, og håret mitt er aldri slitt nesten…………. men jeg klipper det hver 8 uke nesten da 🙂 Det er dyrt hos frisøren, men det er nødvendig av og til.
      Men uansett,; OLJE er bra!

    9. eg syns fargen din er helt nydelig..omtrent umulig å få en sånn naturlig farge på flaske..så de som ønsker det klarer det omtrent aldri.
      Håret ditt vokser hvertfall rimelig fort…..hvis du kan klippe av 10 cm og knapt merke det så er det 10 cm nesten så mye som håret vokser for noen.
      Noen folk sitt hårt vokser 1 cm pr år..og noen inntil 2. Noen sitt hår fliser lettere andres ikkje.
      Andre må klippe seg veldig ofte for å ikkje ha fliser.
      Uansett FLOTT hår har du fineste du <3

    10. Etdiktomdagen: Ja, det er nok så dyrt hos frisøren, men jeg valgte en billig frisør denne gangen (forrige gang også, faktisk), KlippIt, eller hva de heter. 250 kr for en klipp er helt ok pris syns jeg 😉

      Ja, klipper man det ofte så blir det sjeldent slitt 🙂 Jeg rekker jo aldri å komme meg til frisøren mer enn maks 2 ganger i året og det er alt for lite.

      Spent på den oljen om jeg vil merke noen forskjell 😉

    11. cuskima: Tusen takk for det 😀 Selv syns jeg ikke jeg har en fin hårfarge, derfor farger jeg det mye mørkere 🙂

      Og hår vokser i veldig ulikt tempo, men vanligst er ca. 1 cm i måneden, og siden jeg ikke har klipt meg siden i april, så har det rukket å vokse mye og jeg merker derfor ikke så mye på lengden i forhold til sist jeg klipte meg 🙂 Pluss at når det er så flisete i tuppene så blir ikke lengden like tydelig som ved et sunt hår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg