TYPISK ELIN- JEG ER HÅPLØS.

Jeg bare er sånn.

 

Jeg skal liksom ha system i alt og minst mulig rot, helst. Hvem som løper rundt å roter hjemme hos meg mens jeg sover veit jeg ikke, men at det finnes rotetroll vi ikke kan se er jeg helt overbevist om. Kremt. Selv om jeg liker å ha det så ryddig som mulig rundt meg har jeg noen teite vaner. Spesielt én. Jeg har sikkert mer enn én, garanter, men kom ikke på flere i farten.

Av en eller annen grunn har jeg en dårlig vane med å samle søppel og diverse ting i skoene mine ute i gangen. Jeg veit ikke hvorfor, det har bare blitt sånn. Det er vel fordi skoene er lett tilgjengelig når jeg står i gangen og i full fart må tømme lommene for ting før jeg går ut. Bæsjeposer og kvitteringer, som regel. Men det hender også at jeg finner bilnøklene mine der, av alle plasser. 


Bæsjeposer, emballasjen til bæsjeposene og kvitteringer. Jeg er håpløs. 

Hjemme fikset jeg på en måte det problemet med å kjøpe meg en skoskap, slik at jeg ikke har noen synlige sko stående, og jeg kjøpte en kasse til å ha oppe på skoskapet der jeg kunne samle litt diverse. Luer, bæsjeposer, posten hvis jeg skal rett ut med Petter, bilnøklene, når jeg ikke greier å henge de på sin faste plass, og så klart søppel. Kremt. Det bare blir sånn. 

Nå når jeg ikke er hjemme er det visst skoene til Kristoffer som har tatt over som lagringsplass. Jeg trur ikke han bruker disse skoene så ofte, for han har ikke sagt noe på det enda. Gamle vaner er vonde å vende. Eller noe sånt. Jeg lærer meg vel før eller siden, forhåpentligvis,  å legge slike ting der de skal være. I alle fall søppelet. Det er jo teit å spare på søppel liksom. I alle fall i sko.

 

Har du noen håpløse vaner?

 

____________________________

#typiskelin #typisk #håpløs #vaner

____________________________

14 kommentarer
    1. Hihih..ja det var et uvanlig sted å legge det…vi har sånne kurver med alt fra kvitteringer til penger på et bord i gangen..og ja..man kan ikke gå i søplet med engang..det må mellomlandet litt..hihi Ha en god kveld!

    2. Litt av et sted å plassere søppelet ja..hehe.. men det hender jeg legger ting på rare steder for at det føles lettvint der og da.. Men prøver å legge det der det skal så det ikke blir så mye å rydde i.. Kos deg med helga <3

    3. Heheheehe må le litt da 😀
      Men vi har jo alle noen uvaner/vaner – men akkurat det der har jeg ikke 😀 Jeg har faste plasser til ting og legger der det skal være…….
      En annen ting er at mine sko tråkker jeg ut av uten å åpne reimene og de står liksom over alt til tider, i kjeller-gangen. OG alltid like irriterende når jeg skal ta på skoa og de ikke er knytt opp 😀
      God fredag til deg!

    4. frodith: He he.. Jeg har sikkert mange flere også, men ikke som jeg kommer på i farten 😛 Det eneste greie å ha i skoene er jo føttene 😛

    5. annebe: Ja, skoene er kjekke som mellomlanding for søppel 😛 he he.. Det greieste er jo å hive det men en gang, men noen ganger har man det bittelitt travelt 😛

    6. Etdiktomdagen: Ja, jeg har sikkert flere, men var dette jeg kom på, når jeg skulle ut med Petter og lurte på hvor jeg hadde lagt bæsjeposene denne gangen 😛 ha ha.. Jeg får så vidt lov til å ha husnøklene nå, fordi jeg aldri veit hvor de er og leter som en gal- i går viste deg seg at de lå i lommen på jakken jeg hadde på meg. Ha ha.. Er det mulig liksom 😛

      He he.. Jeg har knytt mine sko såpass hardt at de ikke detter av føttene, men såpass løst at jeg kan tråkke rett inn i det igjen- orker ikke knyte sko hele tiden 😛

    7. Søtmonsen ): Ha ha- ja, det hadde vært krise, men så ille er det altså ikke 😛 Selv om det har skjedd at jeg har gått med bæsjeposen i hånden og glemt å stoppe i søppelkassen på vei inn og jeg ikke skjønner hvorfor det lukter så møkk i gangen når vi kommer inn og jeg oppdager at jeg fremdeles bærer rundt på bæsjeposen liksom 😛 Da er det bare å gå ut igjen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg