FOTO- LITT SOPP OG SÅNN I SKOGEN.

 

Det er så fint i skogen nå.

 

Det var ikke den beste fotodagen for min del, men jeg fikk i alle fall knipset noen bilder. Jeg er så sliten for tiden og det merktes godt når man prøvde å ta bilder. Hendene skalv og skavl. Kameraet veier ikke akkurat ingenting. Det var derfor ganske utfordrende å få klare bilder, spesielt i det lysforholdet vi hadde.

Litt sol, mest skygge. Det blir ganske mørk dypt inne i skogen ned i ei myr. Lysforholdene blir ganske så utfordrende da. Men, jeg fikk knipset frem noen bilder og med litt redigering blei de ikke totalt ubrukelige. Vi gikk ikke så langt i dag, men Petter var helt i hundre over å være på tur. Ikke minst å få løpe fritt.


1. Minisopp.


2. Et blad har tatt tidlig høstferie. 


3. Noen sopp bor i fjellveggen, sammen med mose.


4. En litt rar sopp, syns jeg.


5. Soppen er ikke alltid like lett å få øye på.


6. Kløver av noe slag. 


7. Har gjort seg klar for høsten. 


8. Enda flere som har tatt høstferie.


9. En rett opp og ned sopp.


10. Jeg syns disse er så fine. 


11. Noen sopp lever sammen.


12. En gul sopp. Jeg syns disse er fine.


13. Masse grønt.


14. En skeiv sopp.


15. Denne gikk i ett med naturen. En stilig liten sak.

Petter fikk i grunn gjøre som han ville i dag, og det var bare å løpe rundt og snuse på absolutt alt. Det er en evighet siden vi var i skogen, og sist vi var der var det båndtvang, så da fikk han ikke løpe fritt da heller. Han syns det var helt på sin plass å få løpe litt i dag. Det eneste er at vi savner noen å løpe med. 

Vi trasket bare rundt en times tid i dag, med en liten pause på det faste stedet vårt, hvor vi har utsikt ut over havet. Vi trengte en pause begge to. Petter hadde vært i konstant bevegelse, så en liten pust i bakken var ikke feil. Nå ligger vi rett ut begge to og det trur jeg vi gjør resten av kvelden og enda litt lenger.

 

Har du vært på tur i skogen i dag?

 

___________________

#foto #sopp #tur #skog

___________________

16 kommentarer
    1. Syns det ble vakre bilder fra skogbunnen jeg.. Vet det koster krefter å ta tydelige bilder , men det er jo når det er litt utfordrende at det blir litt spennende å se om man får noen som er bra også :)) Likte alle her , men ekstra godt likte jeg nr 2 0g 10.. Vi har vært på skogtur å plukka litt bær i dag.. og selvsagt ble det litt bilder også..hehe… Ha en fin og avslappende søndag videre <3

    2. Flotte bilder! og så deilig at dere kom dere ut! ja jeg har også vært i skogen..fant en flott stor sopp..noen er bare så flotte….hihihih.. Ha en god og avslappende kveld!

    3. annebe: Tusen takk 😀 Ja, litt utfordrende må det være uansett og da blir som regel bildene ekstra fine, selv om de kanskje ikke blei helt perfekte likevel <3

      Åhh, jeg var på vei å putte blåbær i munnen på tur i dag, men så kom jeg brått på at jeg fremdeles har 2 dager igjen på diett, og det hadde jo vært fryktelig barnslig å ødelegge den kjemiske reaksjonen i kroppen med å putte i seg blåbær på dag 26 av 28 😛 Får ta en ny blåbærtur i skogen etter tirsdag 😛 he he

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er så mange fine sopper 😀 Men noen er så små at jeg rett og slett ikke var i form til å ta bilder av de- var ikke så lett å kave rundt på bakken i dag 😛 Deilig med skogstur 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg