HVERDAG- NÅ ER JEG LEI MALING.

 

Det blir en stund til neste gang jeg skal male noe som helst her hjemme! 

 

Jeg var i grunn lei maling etter pipemuren i går, men det var jo kjøkkenet jeg gledet meg mest til å male. Ikke fordi jeg tilbringer så mye tid på kjøkkenet at det gjør noe, men fordi jeg har åpen løsning her hjemme så kjøkkenet er liksom midtpunktet, på en måte. Og fordi jeg syns hvitt i alle rom er kjedelig. 

Hunderommet og badet er i og for seg i en annen farge, men lyse begge to. I tillegg har jeg vasket av nesten alt som heter maling inne på hunderommet etter gladhalen til Lillemor i mange år, så det er ikke mye som minner om farge der inne. Bortsett fra når Petter sover opp etter veggene. Vaske, vaske. 

Det tok seriøst evig lang tid å male kjøkkenet i dag. Bare det å hive opp maskeringsteip alle plasser tok sikkert 1.5 timer. Det er litt pinlig å si det, men jeg syns det er morsomt jeg. Da får jeg liksom pleiet perfeksjonisten i meg litt, for det skal jo være veldig nøye. Men jeg var litt lei til slutt av det også altså. 

Men nå er kjøkkenet nymalt og fint. Nå venter jeg bare på at veggene skal tørke så jeg kan rydde på plass alt rotet mitt. Jeg blir så stresset når det er så rotete rundt meg. Det hjelper ikke at det rotete fordi jeg gjør noe som tilsier at alt må flyttes rundt på. Rot er rot uansett og det stresser meg veldig mye. 

I morgen er det nok tørt så da kan jeg bare fjerne alt av maskeringsteip og få alt på plass. Komfyren er jo dratt frem, og det er kjøleskapet også. Jeg kunne i og for seg ha satt det litt mer på plass, men jeg vil vaske en gang til først. Greit å passe på mens man likevel har alt stående langt ut fra veggen. 

Det blir en stund til neste gang jeg skal male noe som helst her hjemme nå. Nå er jeg sliten og lei. Jeg har jo et par dører som må males, og vurderer fremdeles om det ikke blir finere med hvite lister. Men vi får se hva jeg gidder. Nå er jeg nydusjet og sitter som et slakt i sofaen, så har skal jeg bli.

 

Har du gjort noe gøy i dag? 

 

_______________________________________

#hverdag #maling #forandring #farger #sliten #lei

_______________________________________

20 kommentarer
    1. Så flink du har vært :o)) Kjente at den dårlige samvittigheten blusset opp nå altså, skulle ha tatt en runde med kosten både her og der jeg også…

    2. Så flink du er da 😀 Synes det er gøy jeg også, men så klart blir man jo litt lei til slutt også ;P
      Er som deg, hater rot rundt meg. Får fnatt når jeg er på jobb og må gå å rydde opp etter gutta hele tiden. Spesielt når de skal holde på der jeg jobber 😀

    3. Så blir det så koselig når alt er på plass og nyvasket 🙂 Jeg er ikke alltid så flink å maskere før jeg maler, men har lært nå at jeg skal dekke til med papir på flaten/gulvet og maskere rundt lister 🙂 så slipper jeg alt rotet 🙂
      En herlig jobb er gjort!!!

    4. Så flink du er! ja maling er super kjedelig spør du meg! og jeg blir også stressa med rot rundt meg! Men noen ganger må det til..å rote litt..før det blir vasket og igjen blir fint! ha en god ny dag!

    5. Superflink du har vært ! Her er det nix ting som har blitt gjort men jeg har en laaaang liste med ting som burde vært gjort. Ha en fin dag og få på plass og kos deg med resultatet 😀

    6. Søtmonsen ): Det var veldig gøy til å begynne med, da er man jo så giret på forandring, men vips er det ikke så gøy lenger 😛 Jeg har seriøst svettet av meg over 2 kg disse dagene jeg har brukt på å male og maskere 😛 ha ha..

      Andre sitt rot på min plass blir hardt straffet! Ha ha

    7. Etdiktomdagen: XDet tok hundre år å flekke av maskeringsteipen i dag også da. Hjelpes! Men nå er jeg ferdig- hurra 😀 Nå er det bare det vanlige med støvsuging og vasking av gulv igjen (kjøkkenet er skrubbet) 😀

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var gøy å begynne å male, man er jo så giret på forandring, men brått blei det dritkjedelig og man ville bare bli ferdig. Har seriøst svettet av meg over 2 kilo med denne malingen- blei ikke mindre svett av å fjerne all maskeringsteip (da speislet den oppe under taket, men over kjøkkenskapene) i dag, så jeg har sikkert svettet bort 3 kilo snart 😛 ha ha..

    9. Lady August: Nå er alt ferdig og på plass- hurra 😀 Bare det vanlige med støvsuging og vasking av gulv igjen i hele leiligheten 🙂 Kjøkkenet er skrubbet fra gulv til tak 🙂

    10. Mia: Det er noe med det- man er kjempegiret på forandringen til å begynne med, men så blir det bare et ork 😛 Men nå er jeg ferdig- hurra 😀

      Tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg