HVERDAG- NÅR MAN BESTILLER TING PÅ NETTET.

 

Det kan være lurt å lese litt om produktet før man klikker det hjem. 

 

Jeg er ikke særlig glad i shopping, men det hender jeg klikker hjem et par ting fra nettet. Shopping er mye gøyere da. I tillegg får man noe annet enn bare regninger i posten. Da er det jo bare greit. Det er ikke ofte jeg bestiller ting på nett og i så fall må jeg vite på forhånd hva jeg skal ha. 

Det hender at jeg kommer over noen ting jeg ikke planla jeg skulle ha. Sånn kan det fort gå. Det kan likevel være lurt å lese litt om produktene før man klikker de hjem, være seg det er et planlagt kjøp, eller ikke. Jeg har bommet litt der, kan man si. Det er jo fort gjort når man ikke fysisk ser produktene.

Produkter som ikke helt står til forventningene: 


1. En søt giraff. Jeg som elsker giraffer. På bildet hadde giraffen hode. Her har den kun en liten rund klump. Men, jeg syns i grunn den er søt likevel jeg altså. Det var bare ikke en hodeløs giraff jeg så for meg skulle dukke opp i postkassen min. 


2. En søt katt. Det sto altså “tiny” i beskrivelsen, men at den skulle være mikroskopisk liten hadde jeg vel ikke akkurat sett for meg. Den er ikke direkte mikroskopisk altså, men i forhold til  hva jeg trudde blei den liksom det.


3. En søt elefant med blått øye. Denne blei jeg faktisk positivt overrasket over. Det er et dårlig bilde, men smykket var mye finere og blankere enn det jeg kanskje så for meg. Søt er den altså!

Enkle tips som gjør nettshoppingen litt mer positiv:

– Les beskrivelsen av produktet. Er du like dårlig som meg på å se for deg størrelser kan det være lurt å ha en linjal i nærheten.

– Les anmeldelsene fra andre kjøpere. 

– Du får det du betaler for. Desto høyere pris, desto mer bør man kunne forvente.

Jeg innrømmer glatt at jeg var slapp på å lese både beskrivelse, utenom det som sto i overskriften, og anmeldelser fra andre kjøpere. Likevel koster disse tingene bort i mot ingenting, så det er ikke verdens undergang for min del uansett. Forhåpentligvis har jeg bare lært noe til neste gang. 

Et par av disse tingene skulle egentlig bli en liten ekstragave til noen, men siden de ikke var slik jeg så for meg beholder jeg de bare selv. Jeg bruker ikke så ofte smykker, men det er mest fordi jeg løper så mye i skogen med hundene. Kjipt å ødelegge fine ting. Disse kan jeg lett ofre, prismessig. 

 

Føler du deg noen ganger “lurt” når du handler på nettet?

 

_________________________

#hverdag #nettshopping #lurt

_________________________

20 kommentarer
    1. Kjempesøte synes jeg 🙂 En giraff uten hode gjør da ingenting 😀 litt fantasi må vi ha 🙂 Jeg så fint at det var en giraff 🙂 Hi-hi

    2. frodith: Ja, de er veldig søte 🙂 Med tanke på at jeg i utgangspunktet skulle gi de videre syns jeg det blei for teit at den manglet hodeformen, men jeg selv kan fint bruke den for det om 😉

    3. Det er morsomt å handle litt på nett. De selger et slikt hjerte som lagrer dagslys og blir selvlysende på kvelden (smykke) på facebook kom det opp en annonse hvor man kunne kjøpe et slikt for halv pris (ca 130 kroner mener jeg) Jeg hadde kjøpt mitt på ebay for 13 kroner inklusiv frakt. Det er like vakkert som jeg trodde 🙂 Jeg synes du har funnet flotte smykker 🙂 Ha en fiiin kveld <3

    4. Internett-shopping ja, der har jeg gjort meg en rekke erfaringer gjennom årene. Noe du sikkert vet mer enn godt nok allerede da det ikke akkurat er til å legge skjul på at jeg hadde en del “SE HVA JEG HAR KJØPT PÅ DRAGENS HULE O.S.V”-innlegg en gang i tiden. Skal også sies – jeg har ikke egentlig blitt noe særlig mildere i dag heller, den største forskjellen er vel egentlig at jeg ikke gidder å kline alt ut på bloggen like ofte nå som før. Pluss at.. KOM OG UTVID LEILIGHETA MI FOR JEG HAR SNART IKKE PLASS TIL MER!!!! xD Du kan da snekkering du, gjør du ikke?
      Når det så kommer til den mer fysiske shoppingen må jeg ærlig innrømme at det er noe jeg skulle fått litt mer av. Og nå snakker jeg ikke om daglivareprodukter, men ting som ligger mer innenfor mine interesser. Er ikke så interessert i brød liksom.. Eller hey, jo, det er jeg faktisk. Men da i en litt mer smulefri utgave, liker best de brødene som man kan melke. If you know what I mean. Og bare så det ikke oppstår noen misforståelse nå, når det kommer til melk foretrekker jeg brød fremfor pølse. Ingenting galt med å like pølse-melk, men jeg personlig er ikke så “hauua” på akkurat det.
      Men altså.. Jeg skulle veldig gjerne opplevd den følelsen av å gå i en fysisk butikk forså å bla gjennom hundrevis av filmer igjen, i håp om at jeg helt tilfeldig kommer over noe som ser spennende ut, som jeg kan ta med meg hjem og som helst viser seg å ikke bare være en dårlig film med et okey cover.

    5. Aylar Von Kuklinski: He he.. Kan og kan, jeg kan sikkert litt snekring, men tviler på det blir særlig bra 😛

      Ha ha- interesse for brød ja. I get it 😛 Men skjønner hva du i utgangspunktet skulle frem til da, om jeg kan innrømme det 😛

    6. JA det er mye som er annerledes en man tror..men jeg syns også det er greit så lenge det er billig..Men kjedelig om man virkelig SKAL bruke det til noe..da blir man veldig skuffet..Syns alle disse ser helt flotte ut! men så ser jo jeg også på et bildet..hihih. Alltid spennende å se hva man får! hihih

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: De var ikke så ille disse egentlig. Det var bare at den katten var så bitteliten i forhold til hva jeg så for meg, og at giraffen manglet snuten liksom- men, den har lange bein og lang hals, så man ser jo med en gang at det er en giraff 😉 he he..

    8. Hehe, ja har brent meg før jeg og 😛 Så nå sjekker jeg ALT xD Hva folk har skrevet om det, pris, hvem det er som sender, om de har bra omtale og sånn. frakt og alt det der 😛 Men feil kan skje selvom det xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg