HVERDAG- JEG VIL BARE SOVE!

 

Er man ikke evig trøtt er man evig våken. Eller noe sånt. 

 

Fra å ha vært totalt utslitt og sovnet på sofaen for så å våkne fire timer seinere føre du i det hele tatt skjønte at du hadde sovet bare etter å ha strukket armen etter vannglasset på bordet, er jeg nå tilbake til å ikke få sove i det hele tatt, nesten. Jeg er trøtt som juling, men jeg får ikke sove, what so ever. 

Etter utallige forsøk i natt endte jeg opp på sofaen for å kjede meg til søvne med det som gikk på tv. All den møkka jeg så i natt, men likevel sover jeg ikke. Jeg er trøtt, skikkelig sovetrøtt, men jeg får bare ikke sove. Jeg har i grunn ikke sovet siden lørdag. Annet enn et par timer før jeg må haste på jobb. 

I går begynte jeg såvidt å duppe av i fem tiden på morgenen, ganske likt med søndagen. Og det er litt seint da, når kroppen er innstilt på at første alarmen begynner å hyle kvart over fem. Det blir ikke mye søvn da, for å si det sånn. I går fikk jeg såvidt sovet litt mellom kl. 8 og 9, føre jeg måtte på jobb. 

Heldigvis kan jeg styre de få timene jeg er på jobb litt selv, men jeg vil helst være på jobb til seinest kl. 9. På mandag var jeg der til halv tolv, og i dag var jeg ikke der før kl. ett. Det tok litt tid fordi jeg måtte innom en knappebutikk og så videre til en systue slik at de kan fikse nye knapper på kåpen min. 

Jeg mistet sånn ca. halvparten av knappene i Amsterdam i fjor! På tide å fikse den nå når det begynner å bli litt kaldt og man gjerne skal på ting som krever en litt finere og varmere jakke en den lilla regnjakken min som er fin, den er tross alt lilla, men absolutt ikke varm. Nå skravler jeg meg helt bort her. 

Jeg har altså ikke sovet i natt så jeg er trøtt som fy. Jeg har til og med spilt Zoo Tycoon for å bli trøtt, men det hjalp ikke det heller. Jeg kommer vel til å bli så utslitt i løpet av formiddagen så  jeg sover bort hele dagen slik at jeg ikke får sove til kvelden igjen og kommer til å slite på jobb i morgen også. 

 

Hva gjør du hvis du ikke får sove?

 

______________________________

#hverdag #trøtt #godmorgen #liksom

______________________________

21 kommentarer
    1. For å sove, drikker jeg varm te, blir strøket over ryggen, ta varmeflaske intil meg…prøver å telle sauer. Leser til jeg får vondt i øynene – for å så ligge å tenke gode tanker. Men, hvis du ikke får sove whatsoever. Så må du dra til legen, du kan ikke holde på sånn! Det er farlig for deg å dra ut i trafikken og jobb for den sakss skyld når du ikke har sovet!!

    2. Det er forferdelig å ikke få sove når man MÅ eller vil..jeg har slitt veldig jeg også..særlig når jeg skal noe dagen etter..så jeg passer på å ha avtaler sent på dagen..for da stresser ikke kroppene med at den MÅ sove NÅ..Nå som ufør, så kan jeg godt ha noen dager oppe på natten..og være helt død i kroppen på dagen..for jeg må ikke prestere noe..og da slapper kroppen bedre av, og jeg sover litt mer..Så stress med at man MÅ sove..gjør det verre for meg..jeg tenker; jaja, så er vi i den perioden, og prøver å ikke avtale noe for at jeg skal stresse med å det..Ikke lett..og håper du kommer inn i rytmen som du trenger.. Ha en god dag!

    3. Det er så vondt å ikke få sove.. har hatt det slik selv i noen uker nå! Jeg prøver bare å finne på noe, til jeg blir trøtt. Er ikke stort annet jeg føler jeg kan gjøre.. Håper det blir bedre snart <3

    4. Jeg sliter veldig med søvnen…er stort sett trøtt , men klarer ikke å sovne allikevel..Ingen gode råd dessverre..bortsett fra at jeg ikke kan drikke kaffe om kvelden..da sliter jeg enda mer… Lykke til , håper det bedrer seg …for oss begge <3 Nydelig blomsterbilde <3

    5. Hei!
      Søvnen er SÅ viktig og man blir bare ødelagd om man ikke får sovet på flere døgn, slik man skal.
      Håper du kommer på rett døgnrytme igjen fortere enn svint!!!
      Jeg kan ikke sove på dagtid for da ødelegger jeg søvnen………… Om jeg dupper av op sofaen så hører det til sjeldenheten……….. for om jeg sovner på ettermiddagen når jeg kjenner meg trøtt………… ja da vil jeg BARE SOVE videre utover kvelden fordi jeg blir helt totalt vrak…………….
      Ønsker deg en herlig onsdag kveld og håper du får sovet til natten <3

    6. Jeg gjør det samme som deg, setter meg foran tv- og håper å kjede meg i søvn.. Det henger jo ofte litt sammen ting. Er man i bedre form, er man mer ute, og da blir man mer sliten og ergo trøtt også. Og med sliten kropp blir man mer passiv, og tenker dumme tanker og får IKKE sove.. er min erfaring 😮

    7. Det er ikke gøy når man ikke får sove, dagen blir liksom helt sirup. Håper du får sove godt i natt. Hvordan klarte du å miste halvparten av knappene? Jeg har max mista en og det var fordi jeg hang fra ei taklampe hahahaha God klæm <3

    8. Den lille Pandaen c:: Jeg har som sagt sovet et par timer på formiddagen før jeg har reist på jobb, og da er man i grunn overraskende våken etterpå 🙂 I tillegg jobber jeg kun maks 4 timer så det er ikke sånn at jeg holder på å sovne bak rattet 🙂 Men jeg forstår hva du mener altså 🙂 Skal til legen i morgen og lufte problemet- kanskje han har en lur løsning 🙂

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er helt grusomt. Spesielt som du sier når man skal noe dagen etterpå. Heldigvis, og merkelig nok er et par timer søvn på formiddagen nok til å holde seg våken resten av dagen 🙂 Og merkelig nok er det par timer på sofaen tidlig på kvelden nok til at man ikke får sove i det hele tatt på natten, mens hvis man kun sover et par timer om natten så er man så trøtt konstant uansett 😛

    10. annebe: Nei, kaffe om kvelden er dumt for mange. Når jeg drakk Red Bull så kunne jeg ikke drikke det etter kl 18 på kvelden for da fikk jeg absolutt ikke sove 😛

    11. Etdiktomdagen: Ja, man blir jo helt ubrukelig uten nok søvn :O

      Det er rart hvordan nattesøvnen blir totalt fraværende hvis man sovner en liten time, eller to på sofaen på ettermiddagen)kvelden, mens hvis man kun sover et par-tre timer om natten så er man strup trøtt konstant likevel 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg