BLOGGERE- 30 DAY BLOGGING CHALLENGE #1

 

I håp om å komme godt i gang med bloggingen igjen, etter en veldig lang og ufrivillig pause, hiver jeg meg på en challenge jeg fant hos Lithanna.blogg.no.

 

 

DAG 1 – DITT BLOGGNAVN

ELEVELE – et kallenavn som henger i fra mange år tilbake. Det er ikke mange som kaller meg det, stort sett bare ei tante og onkel, men det henger liksom i. Når jeg begynte å blogge for fem år siden var både “Madam Mim” og “Trollet” opptatt. To kallenavn jeg også har fra jeg var liten. Kjært barn, bla bla bla. 

Jeg endte til slutt opp med bare navnet mitt som bloggnavn den gangen. I mars i år bestemte jeg meg likevel for å bytte blogg til “elevele” av den enkle grunn at jeg liker mitt anonyme liv. Jeg kommenterer alltid under fult navn, og det står også i profilen min, men litt begrenset blei det likevel når jeg endret.

Jeg opplevde stadig at folk søkte meg opp på nummeropplysningen og sendte meg meldinger om alt og ingenting. Det var jo en enkel sak siden jeg er den eneste med det navnet. Nå når jeg går under elevele sitter det litt lenger inn for at folk gidder å søke meg opp. I alle fall virker det slik til nå. 

Elevele betyr for øvrig “skolejenter” på rumensk. Det er ikke der i fra jeg har fått det. Grunnen er så enkel som at jeg noen ganger bare går rundt uten mål og mening, eller har helt kontroll på alt. Jeg veler rett og slett, så da blei det vel det kallenavnet da. Og det passer jo til Elin. Elevele liksom. 

 

Hva betyr ditt bloggnavn for deg?

 

____________________________________

#bloggere #challenge #lithanna #bloggnavn

____________________________________

28 kommentarer

Siste innlegg