QUOTES- VÆR NOEN.

 

Å gi komplimenter koster så lite, men kan utgjøre en stor forskjell for andre. 

 


(Jeg stjal bildet fra pinterest.com, men det kan se ut til at de har stjålet det fra noen andre?).
 

Jeg liker å gi andre komplimenter. Jeg er kanskje ikke alltid like flink til å ta til meg komplimenter, men jeg syns selv jeg er flink på å gi dem. For meg er det viktigere. Man skal ikke overdrive, slik at det føles falskt, men man skal ikke spare på godordene heller. Man skal vise at man legger merke til.

Jeg er en person som legger merke til ting. Veldig mange ting. Spesielt ting man kanskje ikke hadde forventet et kompliment for. Slike dagligdagse ting som folk gjerne glemmer litt bort. Som regel sier jeg ting rett ut. Andre ganger snakker jeg kanskje litt rundt ting. Man vil ikke misforstås.

Som når jeg sa til noen at “du er en Piggelin”. Jeg elsker isen Piggeling. Ingenting er bedre enn den. Det betyr ikke at jeg elsker vedkommende jeg sa det til. Det var mer et kompliment på at vedkommende er elskverdig, på sin rare måte. Et av mine bedre kompliment, selv om det kanskje ikke var klar tale. 

 

Er du flink på å gi kompliment?   

 

___________________________________

#guotes #værnoen #kompliment #hyggelig

___________________________________

14 kommentarer
    1. Det er kjekt å få komplimenter synes jeg, selv om jeg noen ganger synes det kan være litt beklemmende. Spesielt ofte får jeg høre at jeg er pen. Og man ser jo ting med forskjellige øyne, så det er et godt kompliment å få, selv om jeg nok ser akkurat det utsagnet med litt andre øyne.
      Jeg håper at jeg er flink til å gi komplimenter. Jeg pleier å gjøre det hvis det er noe iøynefallende, da er jeg bevisst på det. Men jeg håper at jeg også gjør det i hverdagen, uten å alltid være så bevisst på det. For jeg vet at det gjør godt 🙂
      Jeg synes jo at du tar nydelige bilder, og har artige dyr. Og du er flink å skrive, og jeg elsker å lese (selv om jeg har vært lenge borte herfra 😉 ) Jeg tror jeg pleier å gi uttrykk for det av og til 🙂
      Veldig kjekt innlegg. Fikk meg til å tenke litt her 🙂
      Ha en herlig søndag <3

    2. Et flott ordtak 🙂 Jeg er kanskje ikke SÅ god på å gi komplimenter, men jeg prøver litt innimellom..Jo, forresten, jeg satt her og tenkte meg litt om, og jeg gir faktisk mye komplimenter jeg…Ga 3 til forskjellige personer på fredag, og det var fordi jeg MENTE det jeg sa.. Så jo,jeg er visst flink til det 😀 Ha en super dag Elin, jeg skal på landet 🙂

    3. Eva: Ja, noen ganger kan det være litt beklemmende, som du sier 🙂 Å få komplimenter for at man er pen er jo hyggelig i seg selv. Jeg syns jo det er hyggelig, siden jeg ikke akkurat har fått skjønnheten i familien- ha ha- men jeg liker best å se forbi utseende og faktisk gi kompliment for noe personen er, eller har oppnådd, eller noe i de banene der. Det er liksom så enkelt å si “åhh, så pen du er” 🙂 Det er klart, har man pyntet seg litt ekstra til festligheter så er det kanskje litt stas likevel 🙂

      Tusen takk for det- hyggelig å høre <3 Jeg har nesten ikke vært her selv den siste måneden, så jeg har mye å ta igjen :O

    4. Ja det er viktig..og veldig fin å få også..jeg var ikke flink å ta i mot før..men er blitt flink nå..sier tusen takk, og stråler inni meg! hihih.. Jeg er også flink til å skryte av folk, fordi jeg liker å få det selv..Det gjør noe med selvtillitten!

    5. Nå skal vi se,, du er en spennende og utrolig innholdsrik person. Og dine firbente følgesvenner er jeg brennsikker på klapper i labbene og er helt enig med meg ;D ,, jada,, dette kan høres sånn forskjellig ut.. men jeg mener det faktisk 🙂

    6. Jeg er nok litt som deg, bedre på å gi enn å ta ta imot. Blir et lite, lavmelt og noe tvilende, takk. Generelt bør vi mennesker bli flinkere til å gi komplimenter for de små tingene også 🙂 Og ikke minst, synes man noen er koselige folk, si det til mennesket!
      Elin, du er ei knall dame med bein i nesa og glimt i øyet 🙂 Fortsett slik, vi liker deg! (Vi som i alle som leser og sikker en del utenom det også) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg