DEN FØLELSEN!

 

Og det var ingen god følelse! 

 

Jeg var så klar for en fototur, så jeg lurte med meg Petter og Kristoffer ut. Siden det er båndtvang er det veldig kjekt at Kristoffer er med, for det er ikke alltid like lett å ta bilder når Petter står i bånd ved siden av. Det er ikke alltid man rekker å ta bildet av motivet før Petter har plassert en pote, eller fire på motivet. Uansett, jeg var så klar for fototur. Nyladet batteri i kameraet og greier.


Mobilbilde liksom!

Jeg finner en maskros som jeg må ta bilde av. Tar kameraet ut av vesken, legger meg på magen og får beskjed i skjermen på kameraet: “finner ikke minnekort”. Fy faskien altså! Så sinnsykt nedtur. Jeg følte et lite sekund, eller femten, at hele turen var bortkastet. Jeg ville jo ta bilder, da det er evigheter siden sist. I alle fall noen uker, bortsett fra de få bildene fra Lejonruset sist helg.


Og enda et mobilbilde!

Ok, så var ikke hele turen bortkastet, vi fikk jo faktisk beveget oss litt, det var fint vær og det er fint å gå tur i skogen der vi var. Jeg hadde tatt på en tynn vindjakke fordi jeg syns det virket litt kaldt i vinden, men det blei alt for varmt. Heldigvis er ikke denne runden så lang, så det gikk greit. Petter syns i grunn det var veldig varmt, men han er jo alltid klar for tur, og det var mest skygge i skogen. 

 

Har du glemt minnekortet til kameraet noen  gang? 

 

__________________________________________________________

#hverdag #foto #minnekort #typisk #nedtur #tur #skogstur #fint #vår #sol

__________________________________________________________

16 kommentarer
    1. Huff ja, det er frustrerende når noe er gjenglemt når man skal på fototur.
      Selv har jeg glemt batteriet en gang, og minnekortet et par ganger. Og det er jo fort gjort 😉
      Men mobilen duger den også. Ofte går jeg fototur kun med den. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på bildene, men det egner seg jo ikke til store forstørrelser og sånt da. Går helt fint til instagram og blogg og sånt 🙂
      Håper du får med deg alt på neste fototur 🙂
      Ha en fin lørdag <3

    2. Har hørt om flere tilfeller der folk har glemt og sette film inn før de knipsa…Man kan også lett glemme minnekort.

    3. Så ergelig da….ja..jeg har glemte det noen ganger…men har funnet det ut på vei ned bakken..så da er det opp å hente det….går ikke tur uten nei…fy..det hadde vært en kjedelig tur…og DA hadde DET motivet sikkert dukket opp..Men som du sier…dere fikk nok en flott tur uansett…og koselig å ha selskap da…ha en god kveld!

    4. Jeg tar bare bilder med mobil jeg nå da .. Så det er ikke noe problem. Skjønner det kan bli et problem med store hundepoter på motivene 😀 Jeg traff Karidansen i dag, håper du blir med den 2. juni 🙂

    5. Eva: Dødsirriterende altså 😛 Er heldigvis ikke så ofte det skjer, men irriterende når det først skjer 😛

      Mobilen funker ikke så godt til mitt bruk altså- i alle fall ikke på denne type fototur 🙂 Men, noen ganger tar det fantastisk bra bilder, men da er det gjerne av en stillestående blomst liksom 😛

    6. Toini: Jeg var en kilometer hjemmefra, så jeg orker ikke å snu for så å gå tilbake igjen.. Jeg lukket øyene på tur, for å ikke se alt jeg kunne ta bilder av 😛 ha ha..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg