DEILIG Å VÆRE I BEVEGELSE.

 

Frisk luft er aldri feil.

 

I går var jeg på to turer med Petter. I det siste har det kun blitt med én tur og noen småturer og herjing ute i hagen. Vi går som regel tur sånn i elleve tiden, pluss minus noen minutter. En grei tid å gå tur på. Vi møter sjeldent på folk. Petter får løpt litt fritt på golfbanen og han får lest avisen der det er som viktigst. På slike turer er det å lese avisen med på å gjøre hodet ekstra sliten.

Han sover godt og lenge etter en slik tur, selv om den kun varierer fra 2.2 – 3.5 kilometer. Når Doffen kom hjem fra jobb var det bare å hive i seg mat før turen gikk videre til ut mot Hvaler. Han hadde kjøpt noen høyttalere til kinorommet sitt i kjelleren som han måtte hente. Siden jeg hadde vært hjemme hele dagen blei jeg med jeg også. Greit å få et lite avbrekk i sofaslitingen. 

Når vi kom hjem igjen tok jeg en ny tur med Petter, mens Doffen gikk i kjelleren for å montere de nye høyttaler og sjekke lyden på de. Klokken var vel sånn i seks tiden en gang, så det var mørk ute. Kaldt var det også. Så kaldt at det føltes ut som at jeg hadde tatt en overdose av botox i hele fleisen. Det var bare til å hive seg i dusjen for å tine når jeg kom hjem. Kaldt som fy altså!

 

Og så måtte vi så klart se film i kjelleren for å virkelig teste den nye lyden. For meg var det akkurat likt som før. Jeg finnes ikke interessert i verken lyd, eller bilde, så jeg merker ingen forskjell, med mindre noe er helt sykt dårlig. Jeg ser så klart forskjell på VHS- og DVD-kvalitet, men ikke mer enn det. Det er nesten ikke tull. Jeg fikk i alle fall sett den siste Fast & Furious filmen. ♥ Paul Walker ♥

Det var i alle fall deilig å være litt i bevegelse i går, selv om det var kaldt som fy. I dag skal jeg helt seriøst komme meg på kickboksingtreningen om jeg så orker, eller ikke. Jeg er endelig såpass bra i formen etter jeg var syk sist, så nå står det i alle fall ikke på det. Den lille hosten som sitter igjen kan umulig gjøre så stort utslag hvis jeg blir litt sliten. Vi får se. 

På trening skal jeg i alle fall, så får vi bare se hvordan det går. Det er virkelig på tide at jeg kommer i gang nå, så jeg må bare ta meg sammen og faktisk dra dit. Det er jo veldig deilig å være i bevegelse, selv om det kan være slitsomt der og da. Men etterpå er det jo bare deilig. Nå nærmer klokken seg tur med Petter, så det er på tide å komme seg ut av pysjen. 

 

Liker du å være i bevegelse?

 

________________________________

#hverdag #tur #bevegelse #trening #film

________________________________

18 kommentarer
    1. Marte Pedersen: Å trene før jobb er noe jeg aldri har gjort og mest sannsynlig aldri kommer til å gjøre- folk som får til det (hvis man beynner mellom 7 og 8 på morgenen) er imponerende altså 😀

      Tusen takk 😀 Han er en søt en han der <3

      Ha en fortsatt fin tirsdag 😀

    2. TINA HALVORSEN: Det var i grunn det 😀 Avslapping og bevegelse liksom- perfekt 😀 he he.. Ja, har kun vært med én gang, men det var veldig gøy så har lyst til å fortsette med det 😀

    3. frodith: He he.. Det heter seg at hunder leser avisen når de snuser der andre hunder har tisset og markert seg- noen ganger klapper de tenner også 😛 De “leser” altså informasjon om de andre hundene som har gått der før 🙂

    4. Så flink du er..og holder deg i gang..Det er viktig å få gjort noe i hverdagen..så ikke livet blir så ensformig…Kos deg med en ny dag!

    5. Jeg syns jeg har nok bevegelse med 8 timer på jobb hehe mens sjefen sier at det jeg gjør på jobb er slitasje… ikke trening haha. Jeg er heller ikke sånt sett interessert i lyd osv. men liker å ha god lyd når jeg hører på musikk og ser film. Spesielt liker jeg å ha god lyd i bilen 😄

    6. Tone V. Vinningland: He he- a, mye bevegelse i din jobb 🙂 Det er det dessverre ikke i mitt yrke, så her må jeg bevege meg utenom arbeidstiden, mens nå når jeg er arbeidsledig blir jeg jo bare lat 😛 ha ha..

      Ja, altså, er lyden skikkelig dårlig- sprengte høyttalere, eller noe i den duren- så er det jo ikke så kjekt å høre på 🙂 Men jeg merker ingen forskjell nede i kjelleren her hjemme nå med nye høyttalere 😛

    7. Margrethe: Oi- det er bra jobba da 😀 Får du til å bevege deg noe i arbeidstiden også? Syns det ofte var vanskelig jeg, men vi prøvde å få til en liten kilometers gåtur sånn etter lunsj en gang 🙂 Ikke alltid det funket i lengden men 😛

    8. Jeg går mye på jobben også…. fram og tilbake til kopimaskin – henter permer – alt i et rom over gangen… og så går jeg i lunsjen. Idag trena jeg før jobb- på tredemølla – og gikk tur i kveld…. urolius…. klemmer <3

    9. Margrethe: Da blir det kanskje mange skritt ja 😀 Satt liksom å tenke på det nå, hvor mange skritt jeg hadde frem og tilbake i gangene på jobb, men kom frem til at det ikke kunne være mer enn 1000 skritt- kanskje det blir mer likevel 😛 Trur jeg skal få meg en skritteller 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg