HVERDAG- UT PÅ HANDLETUR.

 

Jeg hater shopping, det er det kjedeligste jeg veit. Men når dyrene trenger nye ting, så trenger de nye ting. 

 

Jeg bor i Lindesnes, jobber i Mandal og handler i Lyngdal. Der har du meg. Lindesnes har liksom ikke så mye butikker at det gjør noe, selv om de har greid å skvise inn både Kiwi, Coop Prix, Rema 1000 og Spar på et og samme sted. Disse dagligvarebutikkene selger ikke alt det man trenger da, men.

Når jeg da skal ha noe utenom det vanlige av mat tar jeg alltid turen inn til Lyngdal. Lyngdølinger er så mye hyggeligere enn mandalitter. Jeg er ikke en gang redd for å si det høyt, for det er så sant som det er sagt. Misforstå meg rett; det finnes mange hyggelige mandalitter altså. De finnes.

Det er bare det at det finnes så mange flere hyggelige lyngdølinger. I tillegg er de mye, mye, mye bedre på kundeservice i Lyngdal enn de er i Mandal. Jeg er bare litt i overkant, kanskje veldig, opptatt av god kundeservice. Når jeg først skal ta meg tid til å handle noe, gidder jeg ikke sure miner liksom. 


Jeg prøver å se glad ut i forkant av en handletur. 

I dag skulle jeg hovedsakelig ha nye pledd til Leon. Nakenfisen må ha litt varme tepper liksom. Jeg bruker en del pledd i sofaen for å beskytte den mot katteklør og møkkete nakenfis. Jessda, nakefisen blir passe skitten, akkurat som deg og meg. Forskjellen er at han ikke kan bades hver dag.

Da blir det en del pleddvasking i stedet for. Når pleddene begynner å se stygge og utvasket ut kjøper jeg bare nye, og så bruker jeg de gamle i bilen til hundene før jeg hiver de på søpla. Vi snakker pledd til 15 kr stk, så det er ikke så dyrt som det høres ut. I dag var de litt dyrere i drift likevel.

Jeg var jo så grei at jeg kjøpte en stavmikser til hundene også. Jessda, stavmikseren er til hundene! Jeg er ikke skapt for å stå på kjøkkenet, men jeg fant ut sist jeg mekket hjemmelagde hundekjeks at en stavmikser hadde vært veldig mye enklere, så da fikk de det i dag da, så de kan få gode kjeks.


Nye pledd til katten og underlag og madrasser til bilen til hundene. Og så en stavmikser da. Det må hundene ha.

Det gikk helt greit å handle i dag altså, selv om jeg syns det er fryktelig kjedelig. Jeg må helst vite på forhånd nøyaktig hva jeg skal ha slik at jeg bare kan løpe inn i butikken, plukke med meg det jeg skal ha, betale og så løpe like fort ut igjen. Jeg tok meg litt tid i dag likevel. Utrolig, men sant.

Jeg kjenner jo han som driver denne Skousen, eller Sko-usen som jeg kalte det først, butikken, så jeg slo av en prat med han og sønnen mens jeg var der. Må jo liksom det når man først er innom. Jeg skulle i grunn kun ha pledd til katten på Jysk, men fikk jo med meg noe nytt til hundene også. 

Det viste seg at det var 20% på hele butikken, så det blei ikke så dyrt som jeg trudde der heller. Jeg får aldri med meg når det er salg, før jeg står i kassen og de sier det. Jeg liker uansett ikke shopping, så salg betyr svært lite for min del, med mindre jeg tilfeldigvis skal ha noe spesielt da. 

 

Liker du shopping? 

 

____________________________________________

#hverdag #shopping #hund #katt #stavmikser #pledd

____________________________________________

8 kommentarer
    1. Jeg liker heller ikke shopping! Det er noe man bare MÅ gjøre innimellom..Men når jeg først kommer meg på et kjøpesenter..ja da skal jeg handle ALT jeg burde ha, og skulle ha..osv..slik at det kanskje blir lenge til neste gang..hihih..Flink har du vært i dag! nå er det unnagjort..Ha en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke sant- når man først må er det lurt å gjøre seg ferdig for flere måneder om gangen, helst hele året 😛 ha ha.. I følge sparekontoen min (microspar) har jeg dratt kortet 14 ganger på 3 dager, så man skulle tru jeg var glad i å dra på butikker :O ha ha.. Jeg har ikke vært på butikken så mange ganger altså, så trur det må være en dato/registreringsfeil på den sparekontoen 😛 ha ha

    3. Jeg elsker shopping jeg, kjoler, bukser og i da faktisk boblebukse til 350 kr, som gjorde meg helt lykkelig 😀 Skal til Tromsø, så da var det bra med boblebukse. Og billige ting i tillegg, ingenting er bedre 😀 En flott dag 🙂

    4. Tihi 😛 Jaja, man gjør jo det man synes er best for seg selv ;P Handler ikke akkurat på nærmeste butikk bestandig selv 😛 Pga, utvalg og slikt 😛
      Så klart må da nakenfisen ha egne pledd ;D Ser for meg at han koser seg som bare det jeg, hjemme hos deg ;P De har det da godt 😉

    5. Søtmonsen ): Ikke sant 🙂 Nei, skal jeg handle mer enn bare mat må jeg enten til Mandal, eller Lyngdal, som er nærmest, og da liker jeg best Lyngdal 🙂 I tillegg kjører jeg jo til vanlig hver dag til Mandal og det er passe kjedelig vei 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg