KRONISK SYK- FORMEN ER STIGENDE.

 

Nå skal jeg ikke skryte på meg at formen, som i treningsformen, har blitt bedre, men helseformen er uten tvil stigende. 

 

I dag var jeg en ny tur til legen for å vurdere helsen og hvor mye jeg kan jobbe fremover. Målet er, som det alltid har vært, å komme tilbake 100%. Jeg har jobbet 50% de siste to ukene. Og det har gått veldig bra, selv om jeg var redd jeg hadde dratt på meg omgangssyke sist uke. Falsk alarm, heldigvis. 

Jeg har ikke jobbet et sekund mer enn de 50% jeg skulle, av den enkle grunn at jeg i samråd med legen ikke skulle det, slik at jeg heller med større sikkerhet kunne øke litt nå. Jeg har følt at jeg har kunnet jobbet mer, men jeg har tatt det helt med ro, slik jeg har fått beskjed om. Jeg er litt lydig.  


Piren ute på Sjøsanden i Mandal. Utsikten fra parkeringsplassen til legesenteret.

Jeg hadde egentlig lyst til å øke slik at jeg jobber 70% nå, men verken sjefen eller legen var helt enig i det. Eller, legen var i og for seg enig, men han ville heller at jeg skulle jobbe 60% en måned fremover og heller øke til 80% etter det, for så, forhåpentligvis, å kunne øke til 100%. Så da blei det sånn.

Jeg skal fortsette å trene slik jeg har gjort, med varmtvannstrening og den timen sammen med jobben. Likevel må jeg noen ganger bytte ut vanntreningen med vanlig trening hjemme. Spesielt på mandager er vannet ekstra kaldt, og fryser jeg på forhånd gjør det saken bare verre. Da er det lov. 

 

Har treningsformen din blitt bedre?

 

___________________________________________

#trening #stigende #form #varmtvann #styrketrening

___________________________________________

12 kommentarer
    1. Bra at helsa er bedre da 🙂 Lurt å lytte til legen..og kroppen og ta økning i arbeide og aktivitet litt etter litt 🙂 Så flott det var nede ved vannet der 🙂 Ingen treningsform her..men håper å få vært litt mer ute i naturen snart ..trenger jo ikke gå så langt 🙂 Ha en fin mandagskveld :))

    2. annebe: Ja, det føles veldig bra 🙂 Kroppen kjenner kroppen bedre enn legen kjenner kroppen, men han kan få viljen sin han 😛 ha ha..

      Nei, man trenger ikke gå så veldig langt, bare man føler man får litt frisk luft <3

    3. så bra det går rett vei! Herlig!! og fortsett sånn..så blir du så sprek som bare det..Ha en god kveld!

    4. Så godt at formen er stigende 🙂 Fornuftig lege som holder deg bittelitt tilbake slik at du ikke sliter deg ut. Man vil jo så gjerne, men er nok best å trappe sakte opp. Du når nok 100% før du aner det!

    5. Høres veldig bra ut 🙂 Det er helt sikkert bedre å ta små skritt en å skreve ut så du går i spagaten. Stå på, ,du er flink 🙂

    6. Mia: Legen er litt streng innimellom altså 😛 he he.. Men men, han var klar for å friskmelde meg om 2 måneder, så jeg er fornøyd med det 🙂 Bare satse på at kroppen ikke streiker i mellomtiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg