FOTO- BLOMSTER I SKOGEN.

 

I dag tok vi en liten oppdagelsesferd på nye veier.

 

For noen uker tilbake oppdaget jeg en turløype inn i skogen litt lenger opp i høgget her. Jeg blei så klart veldig nysgjerrig. I dag tok jeg turen for å utforske det litt. Det er aldri godt å si om det er greiest å bruke vanlig bånd, eller om det vil fungere fint med langline. 

For å si det sånn, hvis jeg skal gå her flere ganger så skal jeg bryte båndtvangen på ganske så mange plasser på Petter, og Iimo skal få gå i vanlig leiebånd! Det er absolutt ingen plass å gå aleine med to hunder i bånd! Og langline er noe herk uansett på store hunder.

Men turen i seg selv var veldig fin. Det var fine veier å gå på, og det var mange veier å velge på. Og så var det mye flott å se på, både av blomster, trær og det som fins i skogen. Vi blir nok å utforske mer etter hvert, for det var veldig fint å gå her. Litt tungt i begynnelsen bare. 


1. Ikke de fineste blomstene jeg veit om, men jeg syns fargen er så fin.


2. Det var mye hvitveis å finne.


3. Blå blomster er det fineste.


4. Samme blomsten.


5. Den  bare sto der helt aleine.


6. Blomster overalt.


7. En hvit og fin blomst.
 

Jeg burde ha tatt på meg linsene føre jeg gikk på tur, for jeg så egentlig ikke så mye der jeg gikk. Jeg greide ikke alltid å finne disse fargemerkene i trærne, så jeg trur jeg gikk litt feil i forhold til hvilken farge jeg skulle følge. Men det gjorde ikke så mye dett egentlig. 

Er man på oppdagelsesferd, så er man. Da er det lov å gå seg litt bort innimellom. Vi måtte faktisk snu ved en par tilfeller da vi brått endte opp inne i hagen til folk, som føltes å bo midt ute i skogen! Og så endte vi opp nede på hovedveien. Det var ikke bare lurt.

Jeg turte derfor ikke å risikere å gå langs veien hvor folk kjører som galninger. Det blei derfor mye frem og tilbake for å prøve å finne veien ut av skogen igjen. Vi endte tilslutt opp i nabo-nabolaget. 5.5 km og 1 time og 45 minutter seinere er vi rimelig slappe helge gjengen her.

 

Liker du å utforske nye veier å gå?

 

__________________________________________

#foto #oppdagelsesferd #turløype #skog #blomster

__________________________________________

15 kommentarer

Siste innlegg