TYPISK ELIN- TAR DU ÉN TIL?!

 

Denne hendelsen skjedde tilbake i 2012 når jeg besøkte ei venninne i Sverige, etter at jeg hadde vært i dåpen til et tantebarn. 

 

Jeg var og besøkte et vennepar i Strömstad. Etter at jeg var ferdig i dåpen skulle jeg møte dem på butikken, slik at jeg kunne få meg litt Red Bull og vi kunne kjøpe litt godis for kvelden. Vi kommer oss til godishyllen og skal begynne å plukke til oss alt mulig godt.

Alle tre skulle få sine favoritter, så jeg plukket for harde livet. Alex var veldig nøye på at han skulle få det han ville ha. Han gikk derfor foran meg og løftet på alle lokk jeg skulle plukke noe i fra. Han gikk tilslutt så fort at jeg måtte løpe etter, mer eller mindre, siden lokkene lukker seg automatisk.

Han kom derfor til andre enden mye tidligere enn meg og gikk tilbake til begynnelsen av hyllen. Når jeg hadde plukket det jeg rakk å få med meg at han ville ha, gikk også jeg tilbake til begynnelsen for å se om det var noe mer jeg selv ville ha. Jeg ser at Alex står der, med en ny godispåse!

En ny godispåse liksom, akkurat som om det var nødvendig. Jeg stiller meg opp rett ved siden av han, så nære at jeg nesten dyttet bort i han, og så sier jeg høyt, litt oppgitt, sjokkert og på grensen til streng: “TAR DU ÉN TIL?!” Han snur seg i mot meg og gir meg dét blikket.

Jeg fikk helt vondt inni meg når jeg oppdaget at det ikke var Alex! Jeg blei så paff når jeg så at det ikke var Alex, at mens jeg fremdeles bare sto der så sa jeg: “Oi, det er jo ikke deg”, og så måtte jeg bare hive i fra meg skjeen og løpe der i fra! Jeg holdt seriøst på å dø! 

Jeg kom ikke lenger enn til andre siden av hyllen, altså bak. Der blei vi stående å le oss i hjel, både Svensson og jeg, som også var der og fikk det med seg. Det hadde seg slik at Svensson også trudde det var Alex, men hu oppdaget at det ikke var ham før hu rakk å kommentere noe.

Alex sto der plutselig sammen med oss, og vi måtte jo da fortelle hva jeg hadde greid å prestere. Vi sto fortsatt på samme plassen, så han mannen jeg hadde gapt til fikk garantert med seg alt vi sa. Jeg var så flau, så flau. Seriøst, tenkt å skrike til en fremmed person på denne måten.

“TAR DU ÉN TIL” blei gjengitt mange ganger den kvelden og natten. At det går an. Tenk å se så feil på folk liksom. Pinlig, det er det det er. Enda godt jeg ikke smekket til han eller noe sånt, slik jeg faktisk kunne ha funnet på. Mannen hadde sikkert slått meg rett ned da!

 

Driter du deg ofte ut?

 

____________________________________________

#typiskelin #typisk #klønete #flaut #selvironi #humor

____________________________________________

20 kommentarer

Siste innlegg