ALLE PLANER MAN HAR.

 

Jeg har i alle fall en plan i morgen. 

 

Jeg har faktisk tatt meg fri fra jobb i morgen. Jeg trenger det kjenner jeg. Jeg hadde nesten ikke noe fri i sommer, og det har vært nok så hektisk på jobb i det siste, så jeg er en smule sliten. Det går helt fint å jobbe, jeg koser meg på jobb, og jeg greier som regel å ta en grei tur med Petter på ettermiddagen/kvelden, men så stopper det der. Da er energien helt ute av meg så husarbeid og andre ting blir liksom satt på vent. Nå må det gjøres noe her hjemme, for det ser ikke ut. 

Jeg har altså tatt meg fri fra jobb for å ha en hel dag til ryddig, vasking og skrubbing. Det føles litt vondt, om man kan si det slik, at hverdagen er såpass at jeg må prioritere hva som skal gjøres. Oftest mulig prioriterer jeg tur med Petter, og Ellinor, mens andre ganger er heldigvis Kristoffer så snill at han lufter de han, slik at jeg kan ligge rett ut, eller også å orke å støvsuge, eller hva som er mest nødvendig. Men, i morgen skal jeg i alle fall få til å komme litt ajour igjen.

 

Har du noen spennende planer fremover? 

 

_________________________________________________

#hverdag #fri #jobb #vaske #husarbeid #prioritere 

_________________________________________________

12 kommentarer
    1. Det er deilig å få gjort slike ting som henger over deg! Litt kjedelig å måtte ta fri fra jobb for å gjøre det, men nå er jo det den muligheten du har! Viktig at du tar vare på deg sjøl! Har noen reiseplaner framover her….. men ikke helt i boks ennå! Klemmer <3

    2. Margrethe: Ja, når det blir sånn at man ikke orker etter jobb, så får man bare ta seg en fridag så man får styrt litt hjemme 🙂

      Spennende- håper vi får følge dere på bloggen da 😀

    3. Det høres ut som en bra plan. Bare for å “støtte” deg litt. Jeg orker sjelden noe annet enn sofa jeg heller, etter jobb, midt i uka. Og jeg er IKKE syk.. Er som en potetsekk helt til helgen… Rart, men jobb krever mye, og da er det ikke noe energi igjen..

    4. frodith: Takk for støtten 😉 Ja, er slitsomt nok å jobbe fullt altså 🙂 Men tidligere var jo jeg full av energi, selv om etter jobb. Selvsagt dager man bare lå rett ut på sofaen, men det var aldri snakk om å ikke lufte hunder, eller å vaske gulv. Da støvsugde jeg hver dag og vasket gulvene 4 dager i uken, og dampet de hver 14. dag og desinfiserte hele leiligheten hver måned. Nå er jeg heldig om jeg orker å vaske gulvene én dag i uken. Krise veit du, når man har dyr og gjerne går inn med sko selv 😛 ha ha..

    5. Husarbeid kan man aldri ta seg fri fra. Men vis man bestemmer seg og visse dager til rengjøring så burde det bli en gode vane etter en tid. Planer har jeg nok av men det er alltid noe som kommer i veien.

    6. Helge: Det er ikke så lett å lage seg rutiner når kroppen lever sitt eget liv, dessverre 🙂 Hadde jeg visst at kroppen skulle streike på onsdag, så hadde jeg så klart ryddet på mandag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg