FRA ÉN DAG TIL EN ANNEN.

 

Det er høsten sin det. 

 

Den ene dagen er det sol og nesten sommertemperaturer, mens det dagen etter er regn og nok så kjølig. Typisk høst, med andre ord. Jeg liker det. Jeg er en smule lei alt som heter varme, samtidig orker jeg ikke tanken på å fryse, så at det er litt kjølig noen dager og litt varmt andre dager er helt greit for meg. Jeg liker til og med at det regner litt innimellom. Ikke hver dag bare. Jeg kjøpte meg nye-brukte gummistøvler for en uke siden, så jeg kan jo kanskje prøve de snart.

Jeg har nettopp kommet inn fra en liten rusletur med Petter og tanten min. Noen ganger er vi flinke til å gå en tur sammen. Det er hyggelig. Noen ganger er det kjedelig å gå denne vanlige runden aleine, selv om Petter er hyggelig selskap. Det er liksom ikke så mye for meg å se på på denne runden, så da er det greit å ha noen å skravle med. Nå skal jeg rydde litt her og der slik at jeg kanskje finner en kvitteringsblokk jeg trenger, men som jeg tydeligvis har rotet bort. 

 

Har du gummistøvler? 

 

___________________________________________________

#foto #høst #sopp #farger #regn #sol #kjølig #friskt

___________________________________________________

16 kommentarer
    1. JA det er deilig nå…vi er like der…Jeg har nok mange par med gummistøvler…men de blir stående..og ihvertfall nå og fremover…jeg tåler jo ikke sånn sko uten støtte og uten opphøyd såle…så jeg blir heller litt våt på bena…Skal jo liksom være vanntette de jeg har..men..tja…må kanskje impringneres litt ofte da….

    2. Gummistøvler det har jeg, godt brukte men de gir fortsatt sin nytte. Skal en tur i skogen i løpet av helgen og da blir de brukt.

    3. Klart jeg har gummistøvler! To par til og med. Et par grusomme grønne som er praktisk på jobben, og et par lekre blå og brune til bruk utenom jobb. Som Bergenser er jeg vant med regn, og av og til kan det bli litt mye…men så er det det jeg er vant med 🙂

    4. Toini: Ohh, du kan jo sikkert få spesialsåler til gummistøvler også? Trur du ikke? Men ja, har også så kalte vanntette sko, men de er ikke så vanntette, men det er sikkert fordi imprigneringen er lett å glemme 😛

    5. Margrethe: Takk 😀 Jeg syns jo ikke gummistøvler er noe gode å gå på i lengden, men på korte turer fungerer det greit- sånn fra bilen til jobb og tilbake liksom 😛 Eller en kort tur med hunden 🙂

      Så, skjønner godt du går med fjellsko eller Goretex 🙂

    6. Helge: Jeg burde ha hatt mine på på morgenturen i dag når jeg valgte å gå over golfbanen, for der var det vått og jeg kunne vri opp både sokker og sko etterpå 😛 ha ha

    7. margarites: Oi, jeg fikk nettopp kjøpt meg nye, så jeg har kun et par, men jobber jo inne dagen lang, så trenger ikke mer enn et par til hjemmebruk 😀 Ja, noen ganger kan det blir litt mye regn og da er de jo veldig kjekke å ha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg