HVERDAG- ALT MAN LÆRER.

 

Det er aldri for seint å lære, sies det.

 

I dag har jeg gjort ting jeg ikke kan igjen. Jeg er så absolutt ikke skapt til å være på kjøkkenet. Hadde jeg bodd hjemme nå hadde jeg mest sannsynlig fått forbud mot å være på kjøkkenet pga alt klinet jeg greier å få overalt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg får det til, men det ser pokker ta meg ikke ut etter meg. 

Jeg bruker nesten mer tid på å vaske underveis enn det jeg gjør på selve matlagingen. Jeg tuller ikke. Spesielt når jeg skal prøve noe nytt blir det ekstra mye klin. Mulig det er fordi jeg ikke har noen rutine på det jeg gjør og ting derfor står overalt og i veien og jeg velter ting og mister ting og bare roter helt vilt.  

Uansett. I dag skulle jeg prøve meg på pizza med blomkålbunn. Jeg har tenkt på det lenge, men får jo sjeldent fingeren ut. Jeg er ikke spesielt glad i mat og spiser kun for å overleve, liksom. Misforstå meg rett. Jeg liker god mat, men jeg er ikke flink på å lage mat, så det er ikke så ofte jeg gidder å lage noe. 

Jeg gikk for vegetar pizza i dag. Jeg er fremdeles lei kjøtt etter den 28 dagers dietten, så jeg har ikke laget noen middag med kjøtt etter det. Og så spiser jeg jo i grunn ikke så mye kjøtt til vanlig heller, og siden jeg da egentlig har fortært kjøtt for et helt år på 28 dager gjør det absolutt ingenting å velge vegetar. 


Sinnsykt godt med blomkålbunn! 

Det er aldri for seint å lære, sies det, og i dag har jeg jaggu lært meg å lage pizzabunn av blomkål. Og jaggu lærte jeg at det var sykt godt også. Dette skal jeg helt klart lage flere ganger. Denne pizzaen blei jo til tre måltider for min del da, så det drøyer litt før jeg prøver meg igjen. Må vel prøve med litt kjøtt også. 

Jeg har også laget to runder med disse proteinrundstykkene jeg har lagd en del av de siste ukene. De er så sykt gode. Jeg begynner til og med å få skikkelig dreisen på å forme de som rundstykker også nå. Jeg er som sagt ikke skapt for å være på kjøkkenet, så de ser ikke akkurat ut som rundstykker alltid. 

Men gode er de uansett hvordan de ser ut, det er helt klart. I dag lagde jeg de til og med glutenfrie. Smaken er nøyaktig den samme. Jeg bør jo egentlig spiser litt mer glutenfritt også, så jeg prøver å gjøre det innimellom. Det er ikke så mye glutenfritt jeg har smakt til nå som har vært godt. Disse er veldig gode. 

Nå skal jeg straks finne sengen. Jeg er trøtt som fy og har i grunn gledet meg siden jeg sto opp til jeg skal legge meg i kveld. Klokken har jo passert ti, så jeg syns det er innafor å finne sengen. Selv om jeg ikke skal på jobb i morgen er det greit å følge rutiner slik at man ikke ødelegger til man faktisk må opp tidlig. 

 

Har du lært noe nytt i dag? 

 

____________________________________________

#hverdag #nytt #mat #kosthold #glutenfri #hjemmelagd

____________________________________________

14 kommentarer
    1. Pizza er bra det bare ikke for ofte. Blir mest frossenutgave for min del, men Peppes har godt utvalg av det. Man lærer av alt og det er artig og lære matlaging. Ikke for flink til det men har lært at ris, poteter og salat kan brukes til mye rart. Ha en fin dag.

    2. Etdiktomdagen: Den var kjempegod! 😀 Må helt klart lages flere ganger 😀

      Ja, og heldigvis for det 😛 De fleste søsknene mine er kjempeflinke på kjøkkenet, både med mat og baling- jeg mangler liksom det genet, i tillegg til interessen 😛 Men, nå når jeg har villet prøve noe nytt, så blir det jo likevel bra til slutt 🙂

      Jeg hater rot og klin og blir mest frustrert når jeg står på kjøkkenet og det ikke ser ut, mens jeg holder på. Kjøkkenet mitt er kjemepteit også. Alt for liten benkeplass, spesielt borte ved komfyren, så det er ikke så rart det blir kaos, sånn egentlig 🙂

    3. Så flink du er! ja det er spennende å prøve noe nytt..men blir ofte mye rot og oppvask ja..ting som må måles, og ting går ikke på slump..Jeg brukte mye blomkål da jeg prøvde meg på lavkarbo diett..blomkål ris…stekt ble veldig godt som tilbehør..og jeg lagde pizza bunn av smeltet ost!DET var godt det…namm..men denne så god ut denne også… ha en god ny dag!

    4. Helge: Nei, vil vel ikke si at frossenpizza er så veldig bra i lengden i for store mengder, men litt innimellom er helt lov 🙂

      Ja, herlighet, noe så enkelt som potet kan jo brukes til tusen ting 😀

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det blir mye prøving nå, både av glutenfritt, ikke glutenfritt, lavkarbo, ikke lavkarbo og alt mulig 🙂 Jeg syns blomkål frest litt i pannen er kjempegodt 😀

      Oi, pizzabunn av smeltet ost? Det hørtes kvalmende ut for min del, som ikke er sååå glad i ost 😛

    6. cuskima: Den var kjempegod 😀 Trur nok jeg må prøve den med litt kjøtt også altså 🙂

      Ja, smaken er helt klart det viktigste 😀 Men de første ladningene jeg lagde blei liksom så veldig flate, så litt tynt å skulle dele de i to. Men nå lager jeg de bare helt runde, så selv om de synker sammen så blir de i alle fall ikke så flate 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg