HUND & KATT- HVIL I FRED, RARESTE LEON.

 

Verdens rareste, søteste, mest plagsomme og kule katt sover nå godt. 

 

Jeg har virkelig ikke villet skrive om dette. Det sitter så dypt i meg at jeg har tapt enda en kamp. Det er fortvilende å kjempe så mye man bare kan, for så å måtte innse at man tapte kampen. Etter 5.5 år med plager har nå Leon fått slippe. Han fikk sovne inn hos veterinæren på mandag. Fineste raringen min.

Leon og jeg hadde et elsk-hat forhold til hverandre. Jeg er fremdeles overbevist om at han innerst inne ville drepe meg. Jeg har aldri hatet Leon, den kule katten som han var, men jeg har hatet alt det styret magen hans har forårsaket. Det har vært så utrolig mye jobb at det ofte har ødelagt gleden ved å ha katt. 

Jeg har skrevet en del om mageproblemene hans tidligere, om veterinærbesøk for å prøve å finne ut hva som er galt og alle de uendelige tingene vi har prøvd, som ikke har hjulpet. I desperate forsøk prøver man alt. Jeg har prøvd absolutt alt. Jeg har vært så desperat i flere år, uten å greie å fikse problemet. 

Jeg har grått av å ha kommet hjem fra jobb, fra butikken eller bare en tur med hundene for å oppdage at Leon har spydd, helst i sofaen, igjen. Jeg har grått over at jeg igjen har måtte skrubbe sofaen for avføring, fordi han er så dårlig i magen at det bare renner ut av han, uten at han kan noe for det, stakkars.

Jeg har vært lei meg på han sine vegne for at jeg har måtte “tvangsbade” han, fordi han igjen har griset seg ned med avføring fordi kattedoen plutselig blir for liten til å være så dårlig i magen at det spruter alle veier. Det er ikke sjeldent dette har skjedd. Vi likte sommeren best, da var det varmt nok til å gå ut på do.

Det som har gjort det mest vanskelig å innse at kampen var tapt var det at han ellers er en frisk og sunn katt. Når man ser på han, er han som en hvilken som helst annen katt. Han har alltid hatt klare og fine øyne, huden var feilfri og han var aktiv og leken, alltid. Magen og tennene var det som var problemet. 

Folk har ofte trudd at jeg har overdrevet når jeg har fortalt om mageproblemet hans. De samme folkene har nærmest rømt landet hvis de har vært i samme hus som han når han har vært på do. Det er ekstra tungt å ta et så allerede vanskelig valg, når katten ellers er så frisk og rask som han var. Rareste Leon.

Jeg har gjort alt jeg kan for Leon. Etter mange samtaler med flere veterinærer, katteeiere og generelt folk som ånder og lever for dyrene sine, var tiden inne for å la han slippe. Det fantes ikke mer å prøve og ingenting av det som har vært prøvd har gitt noen fremgang. Leon fortjente å slippe å ha det vondt mer.

 

Hvil i fred, rareste Leon ♥

 

___________________________

#hundogkatt #katt #leon #hvilifred

___________________________

26 kommentarer
    1. neeeeeeei, fineste Leon <3 Nå gråter jeg ennå jeg aldri har møtt ham. Stakars dere så mye dere har plagdes og stakars Leon. Sender over en stor klæm <3

    2. Uff..så trist Elin! føler sååå med deg! og han VAR jo ikke frisk som du sier….som du sier..når magen var sånn…Dyr er jo super flinke til å skjule sine plager…Han må jo ha hatt vondt i magen også..når det var så ille det som kom ut…Så jeg syns du helt klart gjorde et riktig valg! Så slipper han ihvertfall å lide…Men skjønner hva du mener…og vi er super flinke til å rakke ned på oss selv…hihih..Nei..det var helt klart det beste for han..og han var jo ikke frisk! Kondoler så mye!

    3. ladyaugust: Jeg har jo hatt så vondt av han, men har så klart prøvd absolutt alt som kan prøves for å gi han den sjansen han fortjener til å leve, men dessverre var det ingenting som hjalp <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, han var virkelig ikke det, selv om livskvaliteten var tilsynelatende god <3 Men som jeg sa til veterinærene, som også sa seg enig- han kan jo umulig ha det godt innvendig med mage og tarm. Tiden var inne, når absolutt alt er prøvd, men absolutt ingenting har funket. Vi trudde jo vi hadde knekt koden med glutenfri mat, men det var visst ikke så lett 🙁 Vi kan bare trøste oss med at han i alle fall ikke lider mer <3

    5. Dette var utrolig trist å lese Elin 😢 Jeg har lest alt du har skrevet om Leon,den kuleste,rareste,morsomste,søte,nysgjerrige,innpåslitne katten 💙 At det skulle være så dårlig med han kunne ikke falle meg inn. Som du skriver var han jo frisk og rask ellers 🙂
      For dyrene våre er veterinærene som regel en velsignelse. Vi har det valget og la dem slippe lidelser. Det er ubeskrivelig vondt å ta den beslutningen. Men når ingenting av medisiner eller fór hjalp tok du den,og nå vet du Leon ikke lider mer 💙 Tenker på deg ❤️
      Hvil i fred Leon 💙

    6. Anonym: Tusen takk <3 Når alt er prøvd, men ingenting hjelper må man bare gjøre det som er rett <3 Men vi har hatt mange fine stunder også, heldigvis, med mye kos og lek og brukt hverandre som varmeputer <3

    7. Så trist <3 nå kom tårene. Stakkars Leon 🙁
      Har alltid likt den katten, smuler seg med i bilder og har alltid ett badass blikk.
      Ikke minst syntes jeg synd på deg, du har mistet så mange på kort tid.
      Du gjør alt for de til deres siste minutt kommer, du er en fantastisk eier og de er heldige som har havnet hos deg!
      Stor klem til deg <3

    8. Silje: Han er en fantastisk en, selv om han var en smule skummel i begynnelsen og innpåsliten til tusen <3 Men han var så kul, og så artig <3 Jeg er så lei meg for at det ikke gikk å ordne opp i mage og tarmer og det som fulgte med 🙁 Men nå slipper han i alle fall å ha det vondt mer <3

      Tusen takk for kjempegode ord <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg