PERSONLIG- PUSS MED BAMBUS.

 

Vi kan alle gjøre en innsats for miljøet. 

 


Trykk på bildet for å komme til “Puss med bambus”. 

For et par uker siden kom jeg over en reklameside, eller hva det kalles, på facebook. Det er svært sjeldent jeg faller for reklamer, men noen ting er mer interessant enn andre. Reklamen var “Puss med bambus”. Miljøvennlige tannbørster og brått var jeg veldig nysgjerrig og klikket meg inn. 

Jeg liker når folk gjør en innsats for miljøet. Jeg gjør så godt jeg kan selv, med å sortere søppel hjemme, selv om det hender det svikter litt der også, og jeg prøver å kun bruke miljøvennlige vaskemidler. Litt sånne grep. Ellers kjører jeg jo bil da, og det er jo ikke så miljøvennlig, men. Litt er bedre enn ingenting. 

Nå har jeg tatt grepet med å få meg miljøvennlige tannbørster også. Hvert år kaster vi visstnok 15 millioner tannbørster av hardplast, kun i Norge. Tenk hvor mye det er verden over. Tannbørster av hardplast kan ikke brytes ned i naturen og er derfor et miljøproblem. 15 millioner tannbørster i året er mye! 

Håndtakene er laget av økologisk bambus og er 100% gjenvinnbare og kan derfor enten graves ned, brennes eller kastes i komposten. Selve børsten er av nylon 6 og kan gå gjennom ordinære avfallskanaler. I tillegg er esken av gjenvinnbar papp og er kun akkurat så stor at 4 tannbørster får plass.

Tannbørstene kommer både til voksne og til barn, hvor barnestørrelsen er litt mindre og med mykere børste. Jeg valgte så klart voksenstørrelsen. Stor i kjeften som jeg er. Jeg har ikke direkte små hender heller, for den saks skyld. Jeg gleder meg til å prøve de ut altså. Jeg liker å være miljøbevisst. 

Jeg leste igjennom en del av kommentarene på facebooksiden jeg kom over disse, og der var det noen som nevnte det at bambus er maten til Pandaen og at “Puss med bambus” dermed gjorde en allerede truet art mer truet. De svarte at dette ikke gikk på bekostning av Pandaen, så da må jeg tru på det. 

Jeg håper flere blir nysgjerrige på dette, da jeg syns det er viktig å ta vare på miljøet. Litt er bedre enn ingenting og utgjør ofte stor forskjell. Jeg blir faktisk irritert når folk sier at det ikke hjelper at de “gjør” noe, for det er så mange andre som ikke “gjør” noe. Vel, hadde bare “alle” sluttet å være så negative!

Miljøet er faktisk noe vi må ha og da bør man i alle fall gjøre så godt man kan med å ta vare på det. Først og fremst kan jo folk slutte å hive søppel rundt i naturen. Jeg kommer ikke på noe mer irriterende enn folk som hiver søppel ut fra bilvinduene mens de kjører. Finn en søppelkasse og tenk miljø! 

 

(Innlegget er ikke sponset på noe som helst vis. Kjøpt og betalt av meg selv). 

 

Er du miljøbevisst? 

 

________________________________________________________

#personlig #pussmedbambus #tannbørste #natur #miljø #miljøvennlig

________________________________________________________

4 kommentarer
    1. Så smart! og ja…om alle hadde gjort litt..så hjelper det….Du får kose deg med de nye tannbørstene! og så har du jo ved etterpå…kjekt!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, ikke sant. Litt er bedre enn ingenting og hvis alle gjør litt utgjør det mye 😀 Du, jeg har faktisk tenkt tanken på om de kan brukes som tennfliser liksom- må sjekke hvor fort de tar fyr når jeg har slitt ut den første 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg