FOTO- EN TUR I SENTRUM.

 

Når solen skinner passet det bra med litt sosialisering i sentrum. 

 

Jeg skulle egentlig på jobb i dag, men slik blei det ikke. Jeg greide å sovne mens jeg ventet på at smertestillende skulle begynne å virke, og sov meg tvers igjennom to alarmer etter det. Jeg har sovet veldig lite den siste uken pga betennelse i hofter og knær som ikke vil slippe taket. Jeg var trøtt i dag.

Jeg våkner nærmere halv elleve. Litt seint å skulle stresse seg i dusjen, stelle seg, lufte Petter enda litt til og komme seg på jobb for å kanskje rekke noen få timer. Det stresset orker jeg ikke, så da blei det ikke jobb i dag. Jeg er egentlig ikke helt i form til å jobbe, men jeg vil veldig gjerne begynne litt. 

Men vi satser på at jeg kommer meg på jobb i morgen, om så bare for noen få timer. Jeg måtte likevel til Vigeland i dag for å montere grinden bak i bilen. Petter fikk være med så vi passet på å ta en liten sosialiseringsrunde i sentrum. Veldig kjekt å få litt ekstra trening der. Petter er flink, men utålmodig. 


1. Påskeliljene er å se flere plasser nå. 


2. Dette bildet så bedre ut på kameraet, enn på dataen. Vel vel.


3. Jeg liker hvordan denne blomsten ser ut som et maleri på bilder. 


4. Livet er så kjipt når man får beskjed om å bli! Han blir, men han klager fælt. Utålmodig liten sak.


5. Kvakk-kvakker.


6. Måker. 

Når vi går i sentrum skal vi gå pent ved siden av og kun tisse der det er lov å tisse. Mine hunder får ikke løfte beinet på hva som helst, eller hvor som helst. Det syns jeg er fryktelig ekkelt, og ikke minst respektløst for andre folk som oppholder seg på områdene. Å tisse på blomsterkasser er fy altså. 

Det er ikke noe problem. Petter er veldig flink på å ikke tisse på steder med mindre han har fått beskjed om at han får lov. Det vi trener mest på er i grunn tålmodigheten med å stå i ro. I dag hadde jeg med meg kameraet og da blir det en del stopp for å ta bilder. Da er Petter en klager til tusen.

Det er fryktelig kjedelig å stå i ro, men desto mer han maser, desto lenger tid bruker jeg. Han begynner å forstå dette, dette er noe vi trener på å vanlige turer også, men det hender han bare må klage for det om. Det er ikke bare lett å være en nysgjerrig guttetass når det skal stoppes hver hundre meter. 

 

Har dere flott vær i dag? 

 

___________________________

#foto #hund #blomster #sentrum

___________________________

20 kommentarer
    1. Kristin: Påskeliljer finner jeg både vilt og i hager nå 😀 Denne vokste vilt- holder meg stort sett unna hagene til folk 😛 he he

    2. Så trasig med formen..og jeg håper du er bedre i morgen da..men du trengte nok å sove..Flotte bilder! og ja..kjedelig når de ser annerledes ut her..en det vi ser på bildet på skjermen..Jeg har også en klager…Zevs..han piper og klager sin nød når jeg stopper..men jeg har sluttet å høre han jeg..så når Bjørn er med..ja da hører jo jeg det også..for bjørn kjefter…hihihi.. Det er om å gjøre å gi seg da..når han er rolig..men DET er ikke alltid lett..hihihi.. når det går i et..Det er disse gutta…jentene er helt stille og står å venter… God bedring! og ha en god kveld!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg har ikke vært på jobb på over to uker nå. Dritkjedelig- hadde jeg orket å fly på veggen hadde jeg gjort det..

      Rart hvordan det alltid er guttene som klager 😛 ha ha..

    4. Åååh, ja! Så er det så flaut om de faktisk rekker å lette på foten. De får jo ikke akkurat slått av strømmen når det først flommer… Lettest å holde de unna alt slikt da. Er regn her, den vakre snøen min smelter bort! Ha en kjempefin kveld.
      PS: Nydelige bilder!

    5. Veldig viktig å ikke presse kroppen sin når den sier ifra. Og i dag trengte den tydeligvis litt ekstra søvn! <3
      Vi trener også sammen med lillevoff i sentrum, men det er veeeldig slitsomt fordi han skal hilse på ALLE! Og han blir helt utslitt, og det blir vi og. Jeg trøster meg med at han enda er valp, og med mer trening blir det bedre!
      Synes Petter er flink jeg altså! 😉

    6. Mia: Ja pokker- og da skal jeg love deg at de ikke bare skal markere med noen få dråper, da skal hele blæra tømmes! Og, den er ikke liten på mine 😛 ha ha.. Petter har ikke gjort det enda da, men Trier var fæl til å protestere hvis han syns det tok for lang tid mellom hver gang han fikk tisse- da stoppet han bare opp midt i gaten og tømte blæren, uten å løfte på et eneste bein. Helst midt i gågaten 😛 ha ha.. Jeg sørger alltid for å lufte de før vi eventuelt skal i byen, slik at de ikke går å er tissetrengte, men det virker jo som om blæren aldri blir tom 😛 ha ha

    7. EtVennligPuff: Ja, prøver å lytte til kroppen, men nå syns jeg den har tatt evig lang tid altså..Har ikke vært på jobb på 2.5 uker nå og det er krise altså..

      Mine får ikke hilse på noen, nesten… Hvis de viser null interesse og noen stopper opp og spør pent sier jeg noen ganger ja, men hvis f. eks Petter er masete fordi han vil hilse så er det blankt nei. Da lærer jeg han jo bare at hvis han maser får han lov og det er fryktelig slitsomt når du har en hund på 50-80 kg liksom- de er tunge å holde igjen. Slitsomt nok med en 4 kg hund det altså 🙂

      Trening, trening og enda mere trening så blir det veldig bra tilslutt 😀 Det trøster jeg meg med også. Ha ha.. Petter er veldig flink, det eneste er den klagingen så fort man stopper opp, men det kommer seg 🙂

    8. SV: “Det tar den tiden det tar”.. Skikkelig klisje! Men jeg tror det er noe i det, så du må bare være tålmodig..
      Men, vanskelig, jeg vet! <3
      Nei, lillevoff får heller ikke hilse på noen! Dèt går bare ikke! Og han synes det er helt forferdelig!
      Selvsagt får de som ber pent, klappe han! 😉
      Lillevoff er 15 kilo, men sinnsykt sterk! Hele han er stort sett bare muskler og kraft. Og det er tungt å holde igjen!
      Han kjenner ikke helt sin egen begrensning, VIL høre etter, men får det ikke helt til, enda! Men jeg ser han har blitt flinkere, og med enda mer øving blir det bra til slutt (håper jeg :-p )!!

    9. EtVennligPuff: Hater den kljisjeen der altså 😛 ha ha..

      Ja, herlighet. Verden er jo såååååå kjip når man ikke får viljen sin må vi forstå 😛 he he.. Det blir bedre, heldigvis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg