HVERDAG- NÅR ALT SKAL GJØRES PÅ EN GANG.

 

I dag blei liksom den store rydde og vaske leilighet dagen. Jeg har bokstavelig talt stått på alle fire og skrubbet gulver i flere timer. 

 

Jeg greier som regel ikke å gjøre meg ferdig med en ting føre jeg går over på noe annet for så å måtte fortsette der jeg begynte. Jeg er litt overalt, med andre ord. Men, resultatet blir som regel bra til slutt. Jeg fikk skrubbet gulvene skikkelig, i tillegg til å fikse stuebordet, noe jeg burde ha gjort for lengst!

Egentlig har jeg hatt lyst til å bytte ut hele bordet. Leiligheten var halvveis møblert når jeg flyttet hit og fokuserte heller på å spare penger til den dagen jeg kjøper mitt egent, slik at jeg kan få møbler som passer inn der. Jeg veit jo ikke hvor jeg ender opp, så det å kjøpe nye møbler nå kan bli krasj seinere. 

Likevel har jeg sett meg passe lei på ting her hjemme nå. Jeg hadde tidenes styggeste sofa i mange år. Den hørte altså leiligheten til. Jeg byttet den ut for ca. to år siden. For ikke så alt for lenge siden tok jeg meg endelig tid til å bytte ut det evig alt for store kjøkkenbordet også. Det gjorde stor forskjell!


Kjøkkenplassen blei så mye koseligere med et lite bord. 

I dag fikk altså stuebordet gjennomgå. Jeg bestemte meg for litt siden at jeg ikke gidder å ta meg bryet med å faktisk kjøpe nytt. Jeg har et glassbord, med hylle under. Med andre ord ser man alltid rotet på hylle under. Uansett hvor hardt jeg prøver å holde det ryddig under der ser det rotete ut uansett. 

Jeg valgte derfor å kle inn glassplatene med designfolie, eller hva det nå heter. Jeg fant det på Panduro her om dagen. Jeg trur de var nok så utplukket for det var ikke akkurat store utvalget igjen. Men, jeg overlever det jeg fant. Og, bordet blei uansett 100 ganger bedre. Når ser man ikke rotet fra alle vinkler. 


Til og med telys holderne mine tar seg bedre ut med et annet underlag. 

Jeg begynte i grunn å støvsuge, før jeg gikk over til å spikre fast den ene platen på hyllen under bordet som hadde løsnet for sikkert ett år siden, før jeg gikk over til å feste denne folien på glassplatene. Fy fasiken for en møkkajobb! Det var ingen enkel ting å gjøre aleine. Platene flyttet på seg hele tiden. 

Resultatet blei derfor nok så mange skrukker og luftbobler, men det får nå være. Bordet har litt vannskader og stygge flekker fra før av, så da står det bare mer i stil. Jeg skal i alle fall ikke gjøre dette en gang til aleine, det er helt sikkert. Det hadde nok hjulpet å være to, slik at platene ikke sklei så mye. 

Men, nå er det gjort og det får bare se ut som det gjør. Jeg hadde i grunn planer om å klistre litt folie på ene skapdøren og et par skuffer på kjøkkenet også, bare for å bryte av det kjedelige hvite litt, men jeg er jaggu ikke overbevist om jeg orker det i dag likevel. Akkurat nå er jeg sulten som en ulv!

 

Har du noen spennende planer for denne dagen? 

 

_________________________________________

#hverdag #rydde #vaske #designfolie #forandring 

_________________________________________

18 kommentarer
    1. Koselig kjøkkenkrok, mange fine sommerfugler også :)) Lurt å bare fornye noe en har.. men kan tenke meg det ikke var lett å få slik folie pent på ja…Levende lys pynter alltid opp <3<3

    2. frodith: Ja, de er fine uansett, men nå ser man de jo 😀 Gjorde jo ikke det når de sto på glass med masse rot under- de liksom forsvant 😛 Derfor har de stått på det svarte kjøkkenbordet mitt, men nå flyttet jeg de ut i stuen 😀

    3. annebe: Jeg liker kjøkkenkroken min, spesielt med alle de flotte sommerfuglene som jeg har fått og noen har jeg kjøpt selv og noen har noen tegnet og malt til meg og noen lager jeg selv 😀 Jeg elsker sommerfugler <3

      Ja, det er alltid fint med levende lys, spesielt i Poul Pava <3

    4. Er fortsatt ingen tvil om at du setter pris på litt flere farver enn hva jeg gjør, hehe.
      Om jeg har noen spennende planer for dagen/ kvelden? Hmm, nå skal jeg straks spise, ost og skinke-pai. Ikke helt bestemt meg hva jeg skal se mens jeg spiser enda, har sett det meste av programmer jeg følger med og liker, sååå.
      Og hva jeg skal ta for meg etter det igjen er jeg heller ikke helt sikker på akkurat nu og just.

    5. Aylar Von Kuklinski: He he.. Jeg blir glad av farger 😀

      Jeg spiste nettopp et par skiver. Så, nå er jeg ikke så sulten lenger 🙂

      Du finner nok noe å se på skal du se- jeg har youtube på tv’en og bare hører på musikk 🙂 Er så lei repsiselørdag på tv 😛

    6. Så flink du er da..skrubbe gulv..det har jeg ikke gjort på det jeg kan huske..hihih..men skjønner at du har jo sånne skjegghunder..og store poter..så blir det kanskje litt mer møkk.. Deilig når det er gjort..og ja, du burde lære å ta litt av gangen..Energiøkonomisering… hihih. ha en god ny kveld!

    7. Så flink du har vært 😀 Har aldri prøvd den folien men kan tenke meg at den er ikke det enkleste man gjør selv om mange sier det. Nå er det labbene litt høyt. Goood lørdag 😀 <3

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Her skrubbes det ofte, for de drar jo med seg så mye skitt inn, og jeg er ikke alltid så flink til å ta på meg sko når jeg bare skal rett på utsiden med de, uansett vær, så slippersene er på både inne og ute og da må man vaske og skrubbe litt ofte da 😛 ha ha..

    9. ladyaugust: Altså, den var egentlig ikke vanskelig i seg selv. Problemet var mest bare det at den største av rullene var akkurat på millimeteren like brei som glassplaten, så jeg hadde ingenting å gå på, og når da glassplatene skeli litt så blei det skeivt og da dekket den jo ikke glassplaten. Og når man da skal prøve å løsne litt på den og slikt så blei det jo bare krøll i kaoset 😛 ha ha.. Så, problemet var i grunn ikke denne folien, men meg 😛 ha ha

    10. Hehe, ja her er det litt ting vi skulle gjort om litt på også, men har ikke økonomi til det, eller at jeg gidder 😛 Pluss veldig liten plass og gipsvegger, så får ikke hengt opp så mye ;s (Sier kjæresten da, siden det er hans leilighet)
      Du har noen kjempe fine sommerfugler da 😀 Elsker det 😀 Ble kjempe stilig bord 🙂 Man kan liksom gjøre litt selv, og ting kan forvandles til noe som ser ut som er helt nytt 😀

    11. Søtmonsen ): Jeg har også gipsvegger, i hele leiligheten! Drit irriterende. Det var sykt mange hull fra forrige leieboer, som jeg har prøvd å skue med mine bilder og ting, så jeg har prøvd å ikke lage så mange nye hull. Men, den sommerfuglveggen min har jo krevd mange hull da- og de er det jeg som har lagd. Opps. Ha ha. Men jeg har tenkt til å male snart da, forhåpentligvis, så da sparkler jeg litt også og prøver å lage litt mindre og finere hull etter det 😛

    12. Robert’s Photography and Digit: Jeg liker det, men i går blei det litt vel mye- var dritsliten etterpå 😛 Reine treningsøkten så mye eg svettet 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg