HVERDAG- EN SÅNN DAG, LIKSOM.

 

I dag er en sånn dag da alt bare skal skje. 

 

Jeg sov alt for lenge i dag. Ikke verdens undergang, men jeg må jo ta hensyn til jobben med tanke på sykemelding og slikt så timene ikke blir feil. Likevel måtte jeg stoppe på vei til jobb for å bestille en grind bak i bilen slik at det blir enda sikrere for hundene bak der. Nå har jeg bare laget noe midlertidig. 

De regner med de skal få begynt på grinden om et par uker. Jeg har overlevd uten siden august, så regner med det går greit i et par uker til. Den midlertidige løsningen er ikke akkurat god, men den er bedre enn ingenting i forhold til å begrense plassen til hundene bak. For stor plass er ikke særlig lurt. 

Nå har de bittelitt for stor plass, men det er fordi jeg ikke fikk festet den midlertidige grinden noen annen plass. Men, det er i alle fall mer begrenset enn uten, så det hjelper jo litt. Luftegrinden, som jeg fikk bestilt til den forrige bilen, fikk jeg på plass dagen etter jeg kjøpte ny bil i august, så det er i alle fall bra.


Luftegrind, spesialbestilt til den forrige bilen. Den passer i den nye også, men det er litt større glippe siden døren er breiere. 

Etter at de hadde fått tatt mål og greier bak i bilen for å kunne lage en grind, duret jeg avgårde til jobb. Jeg er grei form om dagen, men jeg blir så fryktelig sliten av ingenting. I tillegg føles det ut som at jeg er i overgangsalderen! Det er noen bivirkninger på medisinene jeg tar som ikke er så hyggelig. 

Jeg løper rundt på jobb, i det ene øyeblikket fult påkledd med ekstra jakke utenfor ullgenseren og skjerf og i det andre øyeblikket med kun genser fordi jeg holder på å dø av heteslag. Jeg kan vel bare grue meg til jeg faktisk kommer i overgangsalderen, for det er ille nok nå altså. Teite medisiner!

I tillegg begynte det å snø som en gal i dag! Hallo, hvis vinteren ikke hadde kommet i verken januar eller februar, trenger den i alle fall ikke å komme i mars! Det kom nærmere 10 cm, om ikke mer, på ganske kort tid. Og som vanlig kom regnet etterpå! Det er ikke rart man ikke syns vinteren er noe grei!

Snø i det ene minuttet for så å bli sørpete, vått og jævlig i det neste. Man kan jo bli gretten for mindre. Men humøret steg brått når jeg kom hjem og oppdaget en pakke i posten. Jeg bestilte en turbukse til tanten min og en løpejakke til meg selv her om dagen. Buksen var likevel en smule skuffende. 


Ødelagt!

Jeg fikk refundert mine egne bukser av denne typen for en tid tilbake, fordi glidelåsen plutselig røyk. Nå var glidelåsen allerede ødelagt før noen har prøvd buksen i det hele tatt. Den er som sagt til tanten min, så jeg har ikke noe behov for å prøve den. Men litt hell i uhellet var det likevel, må jeg si.

Jeg greide nemlig å bestille feil størrelse, så jeg hadde jo måtte styre med å bytte den. Når den likevel var ødelagt så var det jo greit nok at den ikke kommer til å passe. Ingenting er kjipere enn å endelig få pakke i posten og så kan du ikke ta det i bruk fordi det er ødelagt liksom. Ja ja, det blir bra tilslutt.

Jeg regner med jeg får svar i morgen og at et bytte ikke skal være noe problem. De er veldig flinke og behjelpelige på denne nettbutikken. Løpejakken min var helt super da, så det er jo bra. Nå skal jeg snart komme meg ut å få måket litt. Ikke at det frister litt en gang. Det er en sånn dag i dag, liksom.

 

Har du noen ganger “en sånn dag”?

 

_________________________________________

#hverdag #overgangsalderen #bivirkninger #sliten

_________________________________________ 

12 kommentarer
    1. Ja jeg har også en sånn dag i dag..ikke snakk hardt til meg, for da begynner jeg å grine liksom..hihih..Har så mye vondt i hælene og nå kjenner jeg at det tærer på psyken! grrrrr….Så har bare lyst å sette meg ned å grine..Sånn er det noen dager.. Så flott med sånn lufteluke! Jeg kjøpte nå bur med lås, så jeg kan ha bakdøra åpen når jeg er i butikken på en varm dag..mine må jo være med overalt..de er ikke lært opp til å være alene..dumt av meg..ja..men sånn erdet..Håper du får en bedre dag i morgen…og jeg også..hihih.. ha en god kveld!

    2. Jeg har mange sånne dager 😛 Men tar dem med et smil 😀
      Jeg ante ikke at det gikk an å bestille sånt ekstrautstyr for bil. Så det var jammen kjempelurt. Men koster sikkert litt også kan jeg tenke meg.
      Trist når man bestiller klær og de er ødelagt fra før av. Da må man jo virkelig lure på kvalitetskontrollen. Men greit likevel hvis de ordner opp 🙂
      Fikk du 10 cm snø? Huff. Her kom det også litt snø i dag, men det forsvant i neste øyeblikk, så ingen grunn til å finne frem snøskuffen 😉 Jeg er ekstremt klar for vår nå ja, akkurat som folk flest 😀

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Åhh, slike dager er slitsomme 🙁 Heldigvis er jeg ikke der at jeg gråter for alt- det kommer først når jeg er så sliten at jeg nesten ikke husker mitt eget navn. Håper hælene blir bedre! <3

      Ja, denne lufteluken er den beste investeringen jeg har gjort noen gang. Det er ikke så ofte jeg har med hundene bare for å dra på butikken, spesielt ikke sommertid. Men det hender jo vi har kjørt på tur og at jeg må stoppe på butikken på vei hjem og da er det greit å kunne sette opp denne døren slik at de får luft. I tillegg har jeg jo vannskål hengende på gitteret, så de har alltid tilgang på vann 🙂 Når jeg får på plass grinden bak kan jeg i tillegg ha bakluken åpen ved behov, slik at det blir gjennomtrekk 🙂

      Det blir jo fort slik når man er hjemmeværende og har mulighet til å ta de med overalt 🙂 Jeg jobber jo 100% så jeg er jo avhengig av at de må være hjemme aleine- samvittigheten er bedre med to i hus, for da har de selskap i hverandre 🙂 Mine sover jo som stein fra jeg drar til jeg kommer hjem, så det er jo godt for meg da 🙂

    4. Jeg hadde en sånn på mandag…og i dag har jeg tullet litt også…Jeg har begynt å bli skikkelig distre, og glemmer ting stadig..DET har jeg ikke gjort før..Føler meg litt RAR, fjern om dagen.. Nå er resultatet over hvem som vant gode karakterer lagt ut 😀

    5. Eva: Ja, i dag er langt i fra den verste dagen, bort sett fra snøen, så er ikke så krise i dag. Det var bare så mye på en gang likevel- skal liksom rekke alt også 😛

      Ja, dette er helt genialt. Noen ganger kjører vi jo langt og da er det greit at man kan lufte litt underveis. Sommertid står døren åpen slik at de får luft når vi kjører båt, f.eks 🙂 Ellers hvis vi har vært på tur og må stoppe på butikken på vei hjem- da er det greit å kunne lufte slik at folk ikke knuser ruten din 🙂 I tillegg har jeg en 4-liters vannskål hengende på grinden, så de har alltid tilgang på vann hvis de oppholder seg i bilen 🙂

      Ikke det dyreste- jeg betalte i underkant av 950 kr for den på bildet. Den jeg bestilte i dag blir litt lavere, men en del breiere, og kun i gitter (ikke tett i bunnen som den på bildet- den er tett i bunnen for at barn ikke skal greie å stikke fingrene inn til de), så litt usikker på hva prisen blir, men kanskje 2000 kr 🙂

      Ja, det bare lavet ned med snø i dag. Men så kom jo regnet da, så det har minsket bittelitt, men det er fortsatt mye snø. Og nå er det jo så tungt også pga alt regn, så jeg kommer nok til å svette ihjel etter jeg har måket litt 😛 ha ha

    6. frodith: Glemsk har jeg alltid vært, men selv det har nådd nye høyder etter jeg var hjemme og ikke brukte hjernen på nesten 6 måneder 😛 ha ha..

      Håper du får en bedre dag i morgen <3 Ohh, må inn å se 😀

    7. Åååh, slike dager er så irriterende! Er nesten da man bare går inn og setter seg i sofa under ett pledd. Så kanskje går ikke mer galt akkurat da. Håper dagen idag har vært litt bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg