BLOGGERE- 30 DAY BLOGGING CHALLENGE #4

 

I håp om å komme godt i gang med bloggingen igjen, etter en veldig lang og ufrivillig pause, hiver jeg meg på en challenge jeg fant hos Lithanna.blogg.no.

 

 

DAG 4 – MIN DRØMMEJOBB

Da jeg var liten skulle jeg bli alt mellom himmel og jord, bokstavelig talt. Bortsett fra prinsesse. Jeg skulle spesielt bli politi slik at jeg kunne holder oversikt over hvor en onkel av meg var. Jeg skulle nemlig putte han i fengsel, så mye han var borte til tider. Mulig jeg ikke var en favoritt hos han som liten. 

Når jeg blei eldre skulle jeg fortsatt bli mye rart. Fremdeles ikke prinsesse. Diktator er nok mer min greie. Jeg hadde i grunn ikke peil på hva jeg ville, men jeg har alltid likt å studere. Underveis endte jeg opp på frisørlinjen. Det tok ikke lange stunden føre helsen satte en stopper for det. Typisk min flaks.

Det var i grunn bare veldig tilfeldig at jeg endte opp med en utdannelse innen Regnskap og Økonomi. Jeg skjønte veldig fort at det var det jeg ville, etter at jeg først hadde begynt der. Ikke fordi at jeg er noe geni innen tall. Det skal enhvermansen vite, men jeg liker yrket. Det er et utfordrende yrke.

Året etter jeg var ferdig med studiene fikk jobb i bank. Ikke helt det jeg hadde i tankene, men det var i alle fall mer rettet mot utdannelsen min enn å jobbe i matbutikk. Etter fire år i banken som vikar hadde jeg veldig lyst til å bli, men jeg hadde så utrolig flaks med å få jobb på et regnskapskontor.

Det tok sin tid føre jeg fikk drømmejobben, men jeg hadde noen flotte år før den tid. Nå har jeg mange flotte år foran meg som regnskapsfører. Jeg gleder meg hver dag til å gå på jobb og liker tanken på at man aldri blir ferdig utlært. Evig student, bare at det er en godt betalt jobb i stedet. Drømmejobb. 

 

Hva er din drømmejobb?

Hva ville du bli når du var liten?

 

______________________________________

#bloggere #challenge #lithanna #drømmejobb 

______________________________________

18 kommentarer
    1. Så herlig at du har drømmejobben du ville ha (:
      Ville bli mye rart som liten jeg og. Popstjerne, politi, redaktør i et magasin, osv. Med årene ville jeg veldig gjerne bli skuespiller. Noe jeg bare har tatt til siden som en hobby. Nå vil jeg bli journalist ^^

    2. Stort gap mellom prinsesse og politi..hehe.. :)) Jeg har altid villet jobbe med barn, og det er det jeg har gjort også..særlig de med “spesielle behov” :)) Lykke til med blogginga :))

    3. Når jeg var “liten” så skulle jeg bli skuespiller…Og det ble jeg på en måte også 😀 Lærer som underviser i tegnspråk, det er nesten skuespiller 😉

    4. Hehe – da har vi jammen samme jobb – regnskapsfører på en regnskapskontor….. og det er drømmejobben min nå – selvom jeg egentlig ville bli revisor…. (godt jeg ikke blei det da) <3

    5. Henriette Celin: Ja, det føles veldig, veldig bra 😀

      Jeg hadde planer om å bli journalist når jeg skulle på videregående, men det var såååå lang kø på den linjen at jeg ikke kom inn- kanskje likegreit, siden jeg nå har funnet drømmejobben, men det kan jo hende journalistikk hadde vært min greie også 🙂

    6. Margrethe Hjertaas: Revisor ville jeg aldri bli, så jeg stoppet utdannelsen ved regnskapsøkonom 🙂 Liker det mer jevnt over hektisk, enn kun i korte perioder av gangen 😉 Så bra at du trives med valget ditt <3

    7. Søtmonsen ): Åhh, det var også noe jeg etter hvert fant ut at jeg ikke ville bli- jeg hadde ikke taklet alle de syke og skadede dyrene som hadde kommet inn. Å konstant gråte på jobb er liksom ikke så effektivt, trur jeg. Ha ha, der har du meg liksom. Jeg gråt nesten over at jeg sklei på en brunsnegle og at den døde 🙁

    8. Henriette Celin: I perioder med mye flytting mellom Norge og Sverige var ikke karakterene mine så alt for gode, og da var det ikke så lett å komme inn på en linje hvor snittkarakterene måtte være nok så høye 🙂 Men i dag gjør det meg ikke så mye, selv om jeg ofte har tenkt på det 🙂 Det er jo et veldig spennende yrke 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg