HVERDAG- NU ÄR DET NATTEN.

 

Sløsing av fridagen med å sove bort det meste av den. 

 

Jeg hadde så store planer for en skogstur med hundene i dag, men slik blei det ikke. Planen var å desinfisere hele leiligheten på formiddagen og så ta en tur i skogen tidlig på dagen. Etter tre timer med rydding og desinfisering av kun kjøkken, stue og gang var jeg totalt slakt.

Jeg sovnet faktisk på sofaen etter det og når jeg våknet var klokken for mye til å styre med å dra i skogen. Det blei derfor bare en vanlig tur i dag. Ingen dør av den grunn, så jeg har ikke veldig dårlig samvittighet. Jeg satser heller på fint vær på lørdag slik at vi kan ta en tur da. 


Petter fikk aleinetur i går, så han lider i alle fall ingen nød. 
 

Jeg hadde planer om å desinfisere hele leiligheten i dag, men jeg kom meg aldri etter den første runden, så badet, hunderommet, soverommet og boden får vente til i morgen, eller lørdag. Det tar tid når man er grundig. Jeg tok mer enn jeg hadde planer om i dag, for å si det sånn.

Jeg heiv ut både kattestativ, skohyller, hundesenger, kurver med diverse hundeutstyr og det som er for å støvsuge det. Skoene jeg ikke bruker til vanlig blir jo stående og samle en del støv og hundehår så det er jo greit å støvsuge de litt også. Men tid tar det å være grundig. 

Jeg fikk kjøpt noen nye desinfiseringsmidler her om dagen, etter at det jeg har brukt tidligere har gått ut av produksjon. Det har vært maks krise, for å si det sånn. Jeg har lett og lett etter noe å erstatte det med, men det har ikke vært lett. Jeg kan ikke bruke klor pga hundene. 

Men jeg veit ikke om jeg kan bruke disse heller, for jeg greier ikke å finne ut om de tester på dyr eller ikke. Jeg finner de ikke på noen av listene. Men jeg ser nå at det står “Lilleborg” på den lilla kannen, og da er den mestsannsynlig testet på dyr, dessverre. Lilleborg sto i alle fall på rød liste tidligere.


Mulig jeg må bytte ut disse.
 

Jeg får fortsette jakten til jeg finner noe som kan fungere her hjemme, som ikke er testet på dyr! Viktig, viktig. Og så får jeg vente på svar fra den andre om de tester på dyr, eller ikke, sånn at jeg veit om jeg må bytte ut den også. Jeg pleier å undersøke slikt i forkant, men det blei ikke slik nå.

Jeg måtte ha desinfisering, og når noen endelig har noe, men de ikke har informasjon om det er testet på dyr, eller ikke, og jeg ikke finner de på noen liste, så måtte jeg rett og slett bare ta sjansen. Da gjenstår det å se hva dommer blir. Nå skal jeg i alle fall legge meg. God natt. 

 

Har du hatt en fin fridag?

 

__________________________________________________________

#hverdag #natten #sove #desinfisere #rydde #vaske #dyr #dyretesting

__________________________________________________________

20 kommentarer

Siste innlegg