FOTO- PÅ JAKT ETTER MOTIVER.

 

Det er alltid gøy å være på motivjakt. 

 

I dag var jeg så sykt trøtt at jeg ikke en gang orket å gå den lille kilometeren opp til skogen. Jeg heiv hundene i bilen og kjørte! Det er passe slapt, for å si det sånn. Til mitt forsvar er det nesten bare oppoverbakker og det er bare slitsomt. Ok, ingen god grunn, men slitsomt er det. 

Petter og Iimo var veldig fornøyde med en skogstur i dag. Petter greide ikke å stå i ro i det hele tatt, og Iimo er så lita at hu ikke syns likevel. De er nå søte da, der de løper om hverandre hele tiden. Jeg fikk meg nesten en Petter i fleisen flere ganger. Villmann han der altså. 


1. Petter er ikke mye tam. Vi er like vi to. 


2. Det begynner å bli grønt og fint ute nå. 


3. Grønt og blått er flott.


4. En liten sak.


5. Det kunne ha vært et trekløver. 


6. Koser seg maks i skogen.


7. Han har i alle fall ikke tid til å stå i ro. Jeg fikk han nesten i fleisen. 


8. Førstemann på plass. 


9. Iimo har ikke tid til å stå i ro hu heller. 


10. Han er jo veldig søt da. 


11. Og litt rar.


12. Skogen er herlig. 


13. Det flotte stedet vårt. 
 

I det siste har jeg blitt veldig inspirert av dvergpinschereimitthjerte.blogg.no som er ute i naturen og tar bilder hele tiden. I dag gikk vi derfor i skogen for å jakte litt på ulike motiv å ta bilder av. Det er ikke så mye spennende å se på i denne skogen, men jeg fant i alle fall noe.

Uansett er jo hundene alltid et flott motiv, selv om de er vanskelige å ta bilder av. Spesielt når de har helt mark i rumpen og ikke har tid til å stå i ro i det hele tatt nesten. Men fine er de, og morsomme. Det var visst de det blei mest bilder av også, tydeligvis. Sånn er det å ha hund. 


14. Iimo er så lita. 


15. Fortsatt villmann. 


16. Full fres. 


17. Frem og tilbake. 


18. Jodaså.


19. Bortsett fra fargen ligner hu en rev.


20. En plante på ute i myra. 


21. Det glinser godt. 


22. De er jo litt fine også da.


23. Noen har vært veldig flittig. På begge sider. 


24.Jeg fant en fjær. 


25. Faktisk fant jeg mange fjær.


26. Spennende motiv, men veldig vanskelig. 
 

Vi tuslet i bare rundt omkring for å holde oss litt i bevegelse. Ikke at jeg egentlig hadde noe valg, siden hårballene ikke hadde planer om å holde seg i ro i det hele tatt. Jeg er ikke helt sikker på hvor de fikk energien sin i fra, men det er jo en stund siden de fikk løpe fritt i skogen. 

Etter 1 time og 20 minutter, hvor vi tilsammen kun hadde gått 1 kilometer, var det på tide å komme seg hjem. Klokken begynte å bli mye, og det er ikke akkurat sommertemperaturer selv om solen var fremme. En fin tur var det i alle fall. Satser på flere skogsturer snart, med flere flotte motiv. 

 

Liker du å ta bilder?

 

_________________________________________

#foto #tur #hund #skog #motiv #fjær #blader #sol

_________________________________________

16 kommentarer

Siste innlegg