BLOGGERE- EN BITTE LITEN CHALLENGE #2

 

Daddaogveien.blogg.no har en bitteliten challenge og det må man jo være med på, syns jeg. 

 

Tirsdag: Ditt favorittland. 

Jeg elsker Tyskland, av en eller annen grunn. Jeg har alltid likt Tyskland. På skolen hadde jeg tysk som valgfag, men jeg lærte dessverre ikke så alt for mye. Litt kan jeg jo, men å holde en samtale på tysk kan jeg dessverre ikke, selv om jeg kunne ønske det. Jeg må lære det ordentlig!


Jeg har dessverre ikke mine egne bilder fra Tyskland på denne pc’en, så jeg stjal et fra www.reisdit.no.
 

I 2008 var jeg i byen Trier, som ligger helt i bunnen av Tyskland. Det er en fantastisk flott by, med flotte bygninger og det som er. Det var ikke uten grunn at hunden min fikk navnet Trier. Bygningen over heter Porta Nigra og jeg bodde å hotellet man såvidt kan se i bakgrunn. Hit skal jeg tilbake!

 

Liker du Tyskland?

 

____________________________________________________________________

#bloggere #daddaogveien #challenge #bittelitenchallenge #favoritt #land #tyskland

____________________________________________________________________

14 kommentarer
    1. Jeg synes Tyskland er greit, men har ikke sett så veldig mye av landet enda egentlig. Har bare vært en liten tur i Dortmund, så må definitivt se mer av landet 🙂

    2. Har vært i Tyskland et par ganger..og vi likte oss godt..den ene gangen var med guttene da de var små..:)) Så artig at hunden din har navn etter en by du liker :))

    3. KJenner ikke Tyskland SÅ godt, men det bygget der så veldig flott ut, sånne bygg er nok til å ville dit faktisk 🙂 Så moro at Trier fikk navnet sitt derfra 🙂

    4. annebe: Tyskland er et fint land, syns jeg 🙂 Har mest bare kjørt tvers igjennom og parkerte i Trier, og der var det jaggu flott 😀

      Ja, jeg syns Trier var et flott navn 😀

    5. frodith: Ja, slike bygg kan få meg til å dra langt 😀 Jeg husker ikke hele historien rundt dette bygget, men lurer på om ikke det var et av de eldste i landet, eller noe sånt 🙂 Rallyløypen (Solberg-brødrene) gikk rett på nedsiden, så det var fult av folk inne i bygget oppe i etasjene når rallyet pågikk 😀 Vi hadde suitte på hotellet så vi sto i vinduet og heiet- alle misunte oss vår plass for vi så mye og vinduene var typ tre meter høye, så vi kunne stå i de 😉 he he

    6. Var på bobil tur til danmark ikke sist sommer før det..og da kjørte vi innom Tyskland et par ganger å “ankret”opp den flytende føden..Så billig vettu..hihih. Sikkert et flott land!

    7. Marielle Bratthammer: Veldig enig der- jeg har jo også bare kjørt igjennom og parkerte i Trier, så jeg har jo ikke sett så mye 🙂 Men Tyskland har vært favorittland så lenge jeg kan huske 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg