NOEN GANGER BØR MAN HOLDE KJEFT.

 

Man bør i alle fall tenkte før man snakker.

 

Jeg scroller litt rund på nettet. Som regel facebook- det er som oftest der man “treffer” alle disse folkene. Jeg kommer over et dyrevernallianse-innlegg om pels. Blir selvsagt nysgjerrig på kommentarene, om hva folk føler og mener om dette, og scroller meg nedover for å lese litt. Det er da jeg kommer over en kommentar som får meg til å gi meg selv et panneklask av oppgitthet:

“Jeg kjøper ikke pels, verken ekte, eller falsk. Bruker ikke produkter som er testet på dyr heller”. 

Cupid bruker ikke pels han heller.

 

En flott kommentar det, hadde det ikke vært for at det eneste man ser på selfien brukt som profilbilde er en eneste stor krage av PELS! Er det rart man blir oppgitt? Noen hadde så klart kommentert dette og vedkommende “unnskyldte” seg med at jakken, med denne kragen rundt hetten, var en gave, men kunne fortelle at pelsen altså var falsk. Noen ganger bør man holde kjeft.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#personlig #pels #dyrevelferd

8 kommentarer
      1. Så absolutt 😛 ha ha.. Jeg bruker heller ikke pels, verken ekte, eller falsk, men noen ganger er det vanskelig å finne en jakke uten. Så, jeg kjøper noen ganger falsk pels (undersøker nøye at den faktisk er falsk) og så kaster jeg kragen i søpla når jeg kommer hjem.. Jeg bruker ull, men ikke merinoull- med mindre leverandører garanterer at det ikke er fra sau som blir torturert 🙂

        Men man skal aldri si aldri, for noen ganger blir man faktisk lurt, hvis man ikke sjekker godt nok, eller oppdaterer seg da noen går “nye” veier.

    1. Jeg mistenker at sånne mennesker egentlig ikke er så opptatt av dyrevern, men syntes at de måtte slenge inn en kommentar sånn det så sånn ut at de bryr seg. For noen er det mote å være i mot pels og test på dyr, men er ikke så opptatt av det når det kommer til et stykke 😔

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg