HJEMMELAGD MUSLIBAR.

Elevele gjør ting hu ikke kan.

I går prøvde jeg meg på hjemmelagde musslibarer fra kokeboken til Linda Stuhaug. Oppskriften er veldig enkel, men jeg trur ikke resultatet blei helt perfekt. Og da tenker jeg ikke bare på utseendet, men selve konsistensen. Jeg har fulgt oppskriften fra punkt til prikke, men likevel syns jeg mine ser fuktige ut i forhold til de i boken og hva jeg selv ønsket.

Bildet fra kokeboken til Linda Stuhaug

I hennes oppskrift har hu kun brukt mandler og nøtter, men siden jeg ikke er så glad i nøtter og absolutt ikke liker mandler så tok jeg halvparten med peanøtter og halvparten med tranebær. Mulig det er tranebærene som gjør de litt ekstra fuktige? Eller klissete er kanskje mer riktig å si. De holdt fint sammen da, når de hadde stått lenge nok i kjøleskapet.

De var harde og fine når jeg tok de ut av kjøleskapet, men de hadde rukket å bli varme før vi spiste de og da datt de litt i fra hverandre og de blei fort litt kvalmende, syns jeg. De er likevel gode på smak så jeg skal passe på å spise de med en gang jeg tar de ut av kjøleskapet heller. Da var konsistensen mye bedre og smaken av sirup kom ikke like tydelig frem.

 

ELEVELE

 

#sunnmat #muslibar #oppturmedsunnmat

8 kommentarer
    1. Jeg synes de ser gode ut 🙂 Selv er jeg veldig glad i nøtter, og spesielt mandler 😉
      Flink du, som hiver deg utpå og lager sånne ting 🙂

      1. Da hadde du sikkert latt deg friste veldig av de originale i boken hennes 😀 Gøy å prøve nye ting som går fort og som er passe enkelt 😀

      1. Konsistensen var helt ok med en gang man tok de ut, men ikke når de blei varme og datt i fra hverandre, da kom liksom sirupen veldig tydelig frem også (er ikke så glad i sirup) 🙂 Men veldig gode på smak likevel, når de var kalde og faste i formen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg