OM DET SÅ ER DET SISTE VI GJØR.

 

Jeg har utsatt det lenge nok. 

 

I dag skal Ellinor skrubbes, om det så er det siste vi gjør. Hu lukter verken hund, eller blomster nå. Hu lukter skikkelig kjøter, for å si det mildt. Jeg trur Ellinor har Golden Retriever langt bak i linjene, for det finnes ikke en eneste gjørmepytt som kan gjemme seg for henne. Hu er en skikkelig badenymfe og det spiller ingen rolle hvor reint, eller møkkete vannet er. Da må man skrubbes litt innimellom da. Jeg har utsatt det lenge, så det er virkelig på tide. Virkelig! 

Skal jeg først bade hund må jeg også skrubbe hunderommet. Og det er ikke bare hunderommet som må skrubbes etter at en hund er badet. Vegger, og helst tak, må også vaskes litt etter at de rister seg 20 ganger på vei fra det ene stedet til det andre. Så, jeg skal bare mekke ferdig middagen, som står på ovnen, og så er det i gang med å skrubbe både det ene og det andre. Jeg må vaske klær også, som vanlig. Jeg skjønner ikke hvordan to mennesker kan få så mye klesvask. 

 

♠ ELEVELE ♠

 

____________________________

#hverdag #hund #husarbeid

____________________________

22 kommentarer
    1. Ja det blir jo litt av en jobb…DER er jeg glad jeg har små tasser…..lette å putte i dusjen og vips..ferdig…Husker for et rabalder det var når vi skulle bade vår store….OG han likte ikke vann..OG vi hadde bare badekar..så han måtte løftes opp også holdes der…herlighet for et styr..Misunner deg ikke jobben….Men blir deilig etterpå da….

    2. Kjenner lite til hundevask, men klesvask kjenner jeg til 😀 Vi har fulle kurver hele tida. Enda jeg bruker klær mer enn EN dag altså. Hm…

    3. Lykke til 🙂 Jeg utsetter slike ting for lenge jeg også men jeg har jo en liten å bade mens du skal bade en som er diiiger så skjønner deg godt og i alle fall om du må skrubbe halve huset etterpå. Men deilig når alt er gjort er en god trøst <3

    4. Akkurat ja.. den store vaskedagen 😀 Litt sånn typisk når man trør i gang noe sånt.. da tar det ene det andre, og plutselig så blir det en hel… s jobb 😀 Well done 😀

    5. Det der blir litt av en jobb. Mulig det tar hele dagen. Men det må til. Leiligheten setter preg på at dere har hund. Mye hundehår og annet. Ha en fin kveld.

    6. Toini: Ja, var en drøm å bade Iimo, for å si det sånn 😛 Men mine er heldigvis ikke redd for vann, eller dusjen, eller badekaret, de syns mest bare det er kjedelig å måtte stå i ro for å bli skrubbet 😛 ha ha.. Men det er et sabla styr når de er redde altså 🙁

    7. Aina: Det blei happy-skrubb 🙂 Men jeg skrubbet bare hund og hunderom, og en kattevask på gulvene ellers for å få vekk litt vann 😛 Det får bli fredagsvask 😛

    8. dedicat: Man blir jo aldri ferdig. Man begynner et sted og når man er ferdig i andre enden så er jo den første enden plutselig møkkete igjen 😛 ha ha

    9. Helge: Hele dagen tar det sjeldent, heldigvis 😛 Men jeg skrubbet bare hund og hunderom og gav gulvene en kattevask bare for å få vekk litt vann der hunden gikk 🙂 Resten fikk bli fredagsvask 🙂
      Men ja, det er mye styr med hund, for det er liksom aldri reint noe sted- fem minutter etter man har støvsugd dukker det opp masse pels likevel 😛 ha ha.. Men det er verdt det- kunne aldri tenkt meg å ikke ha hund 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg