GOD MORGEN.

 

Om det ikke var litt skuffende likevel. 

 

Vi har nesten akkurat kommet inn fra en liten morgentur. Det var tungt å komme seg opp i dag, men etter litt uttøying i sengen gikk det seg til. Vi kom oss på tur ti over åtte, så det var ikke så seint. Vi møtte ikke en sjel, men det var noen arbeidere som jobbet for harde livet borte på den nye skolen de bygger. De første barna flytter inn på den nye skolen allerede uken etter høstferien, hvis jeg ikke husker helt feil, så de jobber seriøst som noen helter der borte. Det blir bra. 


Arbeiderne på den nye barneskolen er veldig spennende. Bak Trollene er den videregående skolen. Jeg gikk der et år. Klasserommet mitt var faktisk de to vinduene på den gule veggen rett frem her. 

I dag skal vi igjen møte Gullik og Lucy, så det blir koselig. Håper ikke stranden ser helt jævlig ut etter Knud i går. Jeg må likevel si at jeg blei litt skuffet over Knud, for vi merket ikke så mye til han som det folk skreik om. Misforstå meg rett, jeg syns ikke uvær er noe gøy i den form det ødelegger og gir skader, men at naturkrefter er fascinerende kan man vel ikke si noe på? Det blåste litt i går og regnet en del, men utenom det var det ikke så mye å bekymre seg for her i gården. 

I dag skinner solen. Litt vind er det, men ikke mer enn vanlig når det blåser litt mer enn frisk pust. Seinere i kveld skal jeg på jentekveld, så jeg har litt å styre med i dag for å rekke alt. Hundene har i alle fall fått en grei morgentur og blir nok veldig slitne etter å løpe bananas på stranden sammen med de andre i dag, så de skal i alle fall ikke lide noen nød når jeg tar en tur ut i et par-tre timer i kveld. På tide å få rumpen i gir her. Det ser ut som Knud var inne og ikke ute. 

 

Har du noen planer denne lørdagen? 

 

___________________________________

#hverdag #morgentur #hund #helg 

___________________________________

10 kommentarer
    1. Hihi, syns heller ikke Knud var av det verste slaget….. og jeg liker heller ikke uvær altså….. vet at han herja litt rundt Stavern, men her oppi skauen som jeg er, så var det bare vanvittig vind lissom….. jaja, idag skinner sola! Nyt og kos dere på tur da! 🙂

    2. Knud var voldsomt av seg – men det er sjelden slikt noe blir like ille som media vil ha det til. Ille når man er først oppe i det og det var flere tusen som mista strømmen. Ikke første gang og ikke siste gang en slik storm kommer på besøk. Har vaska litt tøy i dag tatt unna litt husarbeide. Ha en fin kveld.

    3. Ja det var det ja…Knud som har ramponert inne….Tror jammen han har vært her også…hihihi…Kos deg på tur og jentekveld!

    4. Margrethe: De merket vel Knud litt mer helt ved kysten vel. Blåste muligens litt mer nede ved havna, kanskje 🙂

      Håper dere hadde en fin lørdag? 🙂

    5. Helge: Jeg er vel bare vane med stormer etter at jeg bodde i Lindesnes, ikke så langt unna fyret, så her er vel liksom en storm en liten frisk pust for min del 😛 he he.. Men, jeg vil tørre å si at det ikke blåste storm hos oss her om dagen altså. Det blåste og regnet, men ikke noe mer enn vanlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg