ALLE DISSE FARGENE.

 

Herlige høst! 

 

Jeg syns høsten er ekstra flott, når man finner vakre blåklokker med høstens herlige farger i bakgrunn. Det er slike ting man går glipp av når man er mer opptatt av sosiale medier når man er på tur, enn det å faktisk ta innover seg omgivelsene. Bare for å dra det forrige innlegget mitt litt lenger, for å poengtere et par ting, så mener jeg ikke at det aldri er greit å dele live-bilder, eller live-videoer mens man er på tur, eller på sammenkomster, eller hva som helst.


Jaggu skal jeg poengtere at bildet er tatt på rusleturen rundt nabolaget i går, postet på instagram under pausen min på jobb i dag og lagt ut på bloggen nå. Skamme seg til altså, at det er mulig å være så treig.

Men når man bruker tid på facebook, eller andre sosiale medier, mens man sitter rundt middagsbordet med familien, da syns jeg helt ærlig det har gått for langt. Da er det på tide å legge i fra seg telefonen. Ellers må man selvsagt dra frem mobilen, eller et kamera, for å ta bilder i ulike settinger. Poenget er at man må så absolutt ikke legge det ut på sosiale medier i det samme sekundet det skjer. Vent i det minste til alle rundt middagsbordet er ferdig. Kos dere sammen! 

Nok om det. Jeg har holdt søskenbarnet mitt i etg over her med selvskap i kveld, mens foreldrene var på foreldremøte. Vi tok en liten rusletur med hundene, før vi spilte et spill som heter “Skal vi vedde?”. Artig spill, men er nok bedre å være flere enn to når man spiller. Vi gikk over til å tegne etter hvert, så vi har egentlig bare tatt det ganske med ro. Nå skal jeg seriøst snart finne sengen, for jeg er trøtt og sliten. Håper jeg sovner lenge før kl. 22. Det hadde vært noe. 

 

Liker du høsten alle farger? 

 

________________________________________________

#hverdag #høst #farger #trøtt #kvelden #familie

________________________________________________

10 kommentarer
    1. For et nydelig bilde av blåklokkene! Jeg er helt enig med deg at bilder ikke må legges ut akkurat i det de blir tatt, og i hvert fall ikke om man sitter rundt middagsbordet eller er sosial med flere. Bildet blir ikke dårligere om det må vente litt med å bli delt…og strengt tatt trenger man ikke dele ALT heller. Håper du kommer deg tidlig til sengs og sovner fort. Her hos meg er jeg spent på om vi kommer til å holdes våkne av den kraftige vinden som uler rundt hushjørnene 🙂

    2. Ja høsten har så mange fine farger! Det er vel det eneste fine med høsten når vinteren og kulden skal komme.
      Skal vi vedde er gøy. Har det spillet.

    3. margarites: Takk 🙂 Syns bildet var fint selv- flotte farger liksom 😀 Syns så absolutt ikke man må dele alt, men de som gjør det får jo bare styre på og heller bare angre seg bittelitt i ettertid 😛 Jeg har også angret på ting jeg har delt (ikke bilder da), men har heldigvis lært av det 🙂 he he..

      Jeg la meg ca. 21.30 og sovnet ikke så alt for lenge etter det, men våknet av uværet- var veldig spent på hvor jeg kom til å våkne i dag, for jeg var helt sikker på at huset skulle fly avgårde 😛 ha ha

    4. Silje: Ja, en liten oppmuntring før den kjipe vinteren kommer 🙂

      Det var ganske gøy altså 😀 Men vi spilte typ uten regler da (eller regler hu selv fant på, for hu hadde mistet regelheftet, sa hu), men oppgavene virket gøye de altså 🙂

    5. Ja jeg elsker høstens farger – og nyter synet av dem hver eneste dag nå 😀
      Enig med deg, å gå tur og bare se alt rundt meg, det er skikkelig tur for meg. Knipse litt her og der, og være i “opplevelses- og kameramodus”. Får med meg flere detaljer da :o) Jeg legger heller ikke alltid ut bildene de dagene de ble tatt, og ser ikke noe galt i det.
      Mine barn har vokst opp med at når vi spiser middag er ikke mobilen med. Sånn er det bare ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg