FULT OVERALT!

 

Man mister jo tålmodigheten helt. 

 

I går skulle jeg legge over bildene på minnebrikken, fra konkurransen på søndag, over på pc slik at jeg kunne redigere noen bilder og sende avgårde. Jeg fikk raskt beskjed om at minnet på pc’en var fult. Typisk! Jeg finner frem den eksterne harddisken min for å flytte over en del bilder dit. Trur du ikke den eksterne harddisken var full den også da eller?! Jeg kjente at tålmodigheten tok seg en tur langt ut av mitt vesen i alle fall. Jeg syn det var fryktelig rart at pc’en var full. 

Jeg har mye mindre bilder på pc’en nå enn det jeg noen gang har hatt, nesten. Ikke har jeg så mye annet på den heller, så jeg skjønner ikke akkurat den, men. At den eksterne harddisken er full kan jeg i grunn forstå, for der er det sikkert mellom 60.000-70.000 bilder. Det positive, om man skal se litt lyst på det, er at sikkert 50.000 av de bildene kan slettes. Det er bare det å ta den jobben da. Det gadd jeg ikke i går, for det er en helt sykt stor jobb som tar timesvis. 

Jeg endte heller opp med å slette en hel haug på pc’en, ting og tang jeg er rimelig sikker på at jeg har tilgang til andre steder, så jeg fikk i alle fall flyttet over bildene fra søndagen. Men jeg har litt av en opprydningjobb både på pc’en og den eksterne harddisken fremover. Jeg må bare ta det. Jeg får heller ta litt og litt slik at det ikke blir helt overveldende slik at jeg mister alt av tålmodighet og kaster både pc og ekstern harddisk ut av vinduet. Det kan fort skje, skal jeg si deg. 

 

Hvor lagrer du bilder? 

 

_____________________________________________

#hverdag #minne #tålmodighet #fult #bilder

_____________________________________________

20 kommentarer
    1. Jeg lagrer på pc -en, men ikke sååå mange. Mye havner aldri i mappe på pc, men bare få. Resten er på mobilen inntil den skriker.. Da må jeg bråslette litt der også 😮

    2. Jeg tar jo mye bilder med mobilen, og de ligger på Min Sky….. bilder tatt med kamera ligger på pc og på en ekstern brikke på mac-en! Har en ekstern harddisk også, men den tror jeg er tom foreløpig. 🙂

    3. Jeg fikk akkurat tips om google foto som har gratis lagring i sky…og det gjorde jeg nå..har jo en hardisk jeg også..men har tenkt mye på at om det brenner eller noe her..så får jeg jo mest sannsynlig ikke den med meg…og alle sånne duppedingser har lett for å gå i stykker..så nå har jeg begynt å legge over i sky…da ligger de der oppe…i skyene og jeg må bare huske et passord…Lykke til!

    4. Deveny: Vurderte det selv i går, men hvis jeg ikke begynner med oppryddingen snart så blir det aldri gjort, og kjøper jeg en ny, da blir det ikke gjort 😛 ha ha

    5. Margrethe: Det der Min skt og onedrive og alt det der skjønner jeg ikke bæret av. Nå er jeg sur fordi OneDrive tydeligvis ligger på pc’en automatisk og lagrer der automatisk. I går når jeg slettet masse bilder fra pc’en fikk jeg mail fra OneDrive om at jeg hadde slettet og at jeg i løpet av 30 dager kan angre meg.. I dag har OneDrive flyttet tilbake ALLE bildene jeg slettet inn i mapper på pc’en igjen. Hva faen liksom!!! Det er jo en grunn til at jeg slettet de i fra pc’en!!

    6. Toini: Jeg liker ikke disse sky greiene jeg altså. Har liksom aldri fått dreisen på det og syns bare det er teit. Jeg vil jo helst gå tilbake til å fremkalle bilder og få de inn i fotobok 😛 ha ha

    7. Det var veldig enkelt det på google…men du kan jo gå inn å se….til og med jeg klarte det…for jeg har også kvia meg..men nå tenkte jeg at jeg måtte prøve…så jeg kjører dobbelt en stund..

    8. Jeg lagrer mine på mobilen, pcen og nå blir det også på det nye nettbrettet :o)
      Jeg begynte jobben med å slette en del bilder på pcen for noen dager siden. Slettet kanskje rundt 80 elns. Så fant jeg ut at livet har flere dager å gjøre det på ;o) Men jeg har ikke 50000-70000 bilder lagra tilsammen en gang. Så lykke til med den jobben! 😀

    9. Det blir fort fult, ja. Jeg lagrer bildene på pc, og når året er omme flytter jeg dem til en ekstern harddisk. Og så får jeg mannen min til å flytte alle til enda en “boks” som vi har koblet til tv’n sånn innimellom. Jeg sletter bildene på pc når et nytt år starter og da er det jo ikke back-up å bare ha dem på en ekstern harddisk. Jeg er ikke så teknisk og orker liksom ikke å lærer meg alle disse ulike boksene- men jeg vet at jeg burde 🙂

    10. margarites: Det er det jeg også har gjort nå, overført fra år til år, men nå var jo pc’en full allerede nå og det er litt rart da for jeg har jo nesten ikke tatt bilder i år :O ha ha

    11. Den lille Pandaen c:: Jeg tar jo svært lite bilder med mobilen- bare litt til instagram og sånn småtterier her og der 🙂 Men de bildene bryr jeg meg ikke så mye om om forsvinner, så der bare sletter jeg underveis uten å lagre de andre plasser. De ligger jo stort sett på instagram uansett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg