SE ETTER DYREVERNMERKET.

 

Slutt å vær så likegyldig og egoistisk!

 

Jeg har full forståelse for at det å bli vegetarianer ikke er noe for alle. Det er det heller ikke for meg, selv om jeg spiser minimalt med kjøtt så ofte jeg kan. Jeg prøver å legge om til mer og mer vegetarkost, men å slutte helt med kjøtt trur jeg nok ikke kommer til å skje, i alle fall ikke med det første. Likevel er jeg bevisst på hva jeg spiser og hvor kjøttet kommer i fra. Jeg er opptatt av at dyrene skal ha hatt et godt liv før de ender opp som mat i kjøttdisken på butikken. 

Det syns jeg er det minste man kan gjøre når man velger å spise kjøtt. Folk er så forbannet likegyldige og egoistiske når det kommer til det å spise kjøtt. Hvis et eneste menneske tenker nytt betyr det enormt mye. Så slutt å gjem deg bak unnskyldningen om at du ikke kan gjøre en forskjell aleine! Du skjønner kanskje hvorfor ting er som de er når alle tenker som deg? Slutt å vær så likegyldig og egoistisk. Det er ikke så fryktelig vanskelig å gjøre små forandringer! 

Nå har Dyrevernalliansen gjort det enklere å velge produkter som tenker på dyrevelferd med å merke produktene med “Dyrevernmerket”. Dette er foreløpig nok så nytt, så det er ikke mange varene/produktene som har fått merket enda, men det jobbes med saken og flere gårder vil nok på sikt gå med på denne nye merkingen. Hvis ikke anbefaler jeg folk å boikotte de! Dyrene kan ikke snakke for seg selv, men vi kan gi de en stemme. Velg Dyrevernmerket. 

Les mer mer om Dyrevernmerket her. 

 

Er du en av de likegyldige og egoistiske?  

 

___________________________________________________________________________________________

#personlig #dyrevelferd #dyrevernalliansen #dyrevernmerket #dyr #stemme #kjøtt #vegetar

___________________________________________________________________________________________

16 kommentarer
    1. Søtmonsen ): Nei, men reglene i Norge er langt i fra strenge nok, og ikke alle følger reglene, dessverre. Men ja, importert bør man alltid være obs på uansett.

      Folk trur f.eks at frittgående høner har det kjempebra, men tviler på de har sett hvordan frittgående høner egentlig har det. Jeg så er bilde her om dagen og må si at jeg selv helt hadde misforstått den delen der, og blei ekstra glad for at jeg for det meste kjøper økologiske egg. Ikke for det- frittgående høner har det bedre enn ikke frittgående høner.

    2. Tja…sorry..jeg er nok en av de ja…men skal jammen se etter dette merket…og flott at det blir litt mer opplyst..Jeg ER jo helt enig..men har ikke satt meg så godt inn i dette…

    3. Toini: Man tar jo bare det man trenger i butikken- jeg har også gjort det før, og er de tomme for det jeg trenger må jeg jo bare ta det de har, og det er kanskje ikke alltid et like “godt for samvittigheten” kjøp :/

      Men når man ser et slikt merke, så tenker jeg at folk begynner å tenke litt og de blir nysgjerrige og setter seg kanskje litt mer inn i hva det faktisk betyr- og bare det er jo et skritt i riktig retning, tenker jeg 😀

    4. aldri sett dette merket på mat…skal legge merke til det neste gang i butikk. Takk!
      Ellers bruker eg så mye økologisk og naturlig som mulig og alltid cruelty free så langt det går og eg får rett info , både når det gjelder, hud og hår og makeup og regjøringsmidler, tror vi har snakket om det før 🙂 Veggis blir eg nok desverre aldri….mest fordi eg blir så elending uten animalsk protein

    5. cuskima: Nei, dette merket er nok så nytt, så er bare noen få merker i noen få butikker som har det enda, men flere blir det 😀 Og jeg syns det er kjempebra. For selv om Norge har lover og regler ang dyrehold, så er det langt i fra strengt nok, og mange som slurver. Jeg syns det er flott at vi har et dyrevern som gjør denne jobben <3

      Ja, vi er like der- har snakket om det før også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg