SOPP I TRÆRNE.

 

Jeg trur aldri jeg har sett sopp så høyt opp i trærne før. 

 

I dag har jeg vært sporty som fy. Petter og jeg tok en liten times tur tidligere i kveld. Jeg skulle på soppjakt, så da tuslet vi bare litt rundt oppe i skogen. Vi fant mange sopp, men det var den samme soppen overalt. Vi fant vel 3 forskjellige sopper, men den ene var overrepresentert. De var sånn ca. overalt faktisk, på stammer og langt oppe i trærne. Jeg har aldri sett sopp så høyt oppe i trærne før. Jeg trur dette er den samme soppen som jeg fant på en stamme her om dagen.


1. Hvis det er den samme soppen som her om dagen, så har disse voks seg store. 


2. De er jo litt fine, på en måte. 


3. Vokser på en stamme inne i skogen. 


4. Lever farlig. 


5. Nesten tvillinger. 


6. En stor soppfamilie. 

Når vi kom hjem begynte jeg på middagen. Det blei brått fiskesuppe, etter at Søtmonsen hadde snappet at hu lagde fiskesuppe! Etter hadde jeg akkurat kommet i gang med å gå igjennom bildene fra turen og skulle til å redigere de når tanten min kom og spurte om jeg ville bli med på en gåtur. Formen var god, så da blei Petter og jeg med på tur da. To greie turer på en dag er ikke dagligdags alltid. Vi er sporty som fy altså. Det blei den vanlige runden denne gangen. 


7. Denne vokste på bakken da. 


8. De vokser liksom på råtne stammer og tær. 


9. Mulig dette er annen type, men de var så sykt mange så måtte ta bilder av de. 


10. Fordi det ser ut som at det har et fjes. 


11. Mini sopp. De er kjempesmå. 


12. Disse vokser høyt oppe i stammen! 

Det var veldig deilig å gå turer i kveld. Petter er i alle fall sliten, så han er fornøyd. Han var bånd hele den siste turen, men fikk løpe litt rundt i skogen og på golfbanen på den første turen. Jeg fikk vite i sta at den delen av golfbanen er stengt, så da veit jeg hvor jeg kan gå med Petter når han trenger å strekke på beina og jeg ikke orker å gå for langt. Da har vi en stor og oversiktlig plass å være på. Kjekt! Nei, på tide å komme i gang her så jeg kan finne sengen snart. 

 

Har du vært på tur i dag? 

 

__________________________________

#foto #sopp #tur #skog #kveldstur 

__________________________________

8 kommentarer
    1. Du tar så fine bilder 🙂
      Nei i dag har jeg ikke gått tur. Så det skal jeg i morgen tidlig. Ta en skogstur 🙂 men vært påtrening med småen i dag da, og på jobb 🙂

    2. Så utrolig mange flotte sopp-bilder! Jeg tror noen sopper kan vokse kjempefort, for på jobben i dag oppdaget vi rød fluesopp, og den så vi ikke før helgen. De var blitt veldig store, men vi fikk fjernet dem før ungene i barnehagen kom ut for å leke.

    3. margarites: Tusen takk 😀

      Ja, det trur jeg også, for jeg har også plutselig oppdaget en sopp som ikke var der bare dager i forkant 🙂 Sopp er artig, men veldig greit å fjerne fluesopp ja, så barna ikke putter det i munnen 🙂

    4. Toini: Ja, selskap er kjekt, for da slipper man å prate med seg selv hele tiden- er ikke så mye svar å få i fra Petter liksom, så da må jeg jo svare for han også 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg