TROLSK I SKOGEN.

 

Noen ganger er det bare så deilig med en skogstur, selv om kondisen er totalt ikke eksisterende. 

 

Tidligere i dag fikk jeg melding fra ei venninne om ikke jeg og “hesten” ville gå tur med henne i dag. Jeg hadde allerede sett for meg skuffelsen til Petter når det blei den vanlige runden igjen etter jobb. Jeg var ikke sein med å svare ja, med andre ord. Vi gikk inn til Rødnabbene. En veldig fin tur å gå. Enda bedre hvis man eier kondis. Det er litt bratt der altså, noe jeg hadde glemt, så vi merket fort at kondisen var totalt ikke eksisterende. Men, vi fant sopp og da var vi glade. 


1. Tvillinger, med litt størrelses forskjell. 


2. En liten tjukkas. 


3. Sånne mini UFO liksom. Eller bare stammesopp? 


4. Et vindu.


5. Petter sjekker badetemperaturen. Indre havn lengst inn der.


6. Jeg trur planen er å bygge opp dette igjen. Håper virkelig de får det til, selv om man da må ha hunder i bånd.  


7. Nype. 

Vi pustet og peste som noen gale mens vi gikk rundt her. Er det mulig å ikke eie kondis liksom? Vi gikk faktisk en del tur her for mange, mange år siden. Da hadde vi som regel med oss alt i fra 4-6 hunder. Og herlighet, vi hadde jo egentlig null kontroll på hundene. Ikke på en uforsvarlig måte, men likevel null kontroll. Jeg trur ikke en eneste en av hundene våre visste hva det ville si å gå pent i bånd i alle fall. Jeg trur vi kan si at vi har lært mye om hund siden den gang. 


8. Høy og tynn. 


9. Bare litt spinkel. 


10. En liten klynge med sopp. Hvor mange må det egentlig være for å gå som en klynge? 


11. Enda en tjukkas. 


12. Fikk litt sånn trolsk følelse i skogen her. 


13. Den bor fint, denne soppen. 


14. Den ser litt gelé-aktig ut, men jeg trur ikke den var det. 

Vi var heldige å ha hele plassen for oss selv, så Petter gikk løs hele veien. Han syns så klart det var dritkjedelig at vi stoppet opp for hver sopp vi så og han måtte vente på oss, men han har bare godt av litt tålmodighetstrening han også. Tipper han savnet Ellinor litt ekstra i dag. Men vi koste oss på tur alle tre, selv om det kanskje ikke hørtes slik ut på pusten vår. Kremt. Det drøyer nok ikke lenge til neste sopptur. Sopp er så gøy å ta bilder av. De gjør seg godt på bilder. 

 

Har du vært i skogen i dag? 

 

_____________________________________________________________

#foto #sopp #trolsk #skogstur #skog #hund #rødnabbene #tur 

_____________________________________________________________

18 kommentarer
    1. Deveny: Jeg liker ikke noen sopp- kun å ta bilder av de 😛 Men den ene steinsoppen (som jeg ikke tok bilde av) lignet helt seriøst på en hvetebolle og da fikk jeg nesten lyst til å spise den 😛 ha ha

    2. You nailed it….., for noen fantastiske bilder av soppene ;o)) Niks, har nok ikke vært i skogen, men jeg gikk derimot tur inne på Strømmen Storsenter. Opp og ned, bort og fram, inn og ut… Kjente det i bena etterpå, hihi!!

    3. Pust&Pes,, ja jeg skal ti klokelig still,, den kondisen min har jeg ikke pust nok til å snakke om 😀 Men har faktisk samla ganske mange soppbilder og tenkte lage et innlegg om det når jeg finner moduset. Ehh.. ikke sikker på åssen det sopp moduset arter seg 😛 men det finner man ut av 🙂 Egentlig høflig han hesten din som venter på dere 😀 Takk for et herlig innlegg 😀

    4. Åååå så mange flotte bilder! nå fikk jeg lyst på sopp tur jeg også…sånn sopptur som du tok..med å ta bilder….Fro de er super flotte som motiv! Ser og høres ut som en god tur..selv om pusten var tung…

    5. Vera Lynn: Tusen takk 😀 Venninne min bare: Nei, for dårlig lys, jeg trenger mer lys.. Og jeg bare: Æsj, bildet blei for lyst, jeg må finne en mørkere innstilling, vent litt bare… Ha ha- hver sin smak på stemningen der og da liksom 😀

      Ja, men hallo- trim er trim om det så er i skogen, eller på et kjøpesenter 😉 Selv om jeg foretrekker ute 😛

    6. dedicat: Imponert over meg selv som orker å puste i det hele tatt innimellom med den kondisen 😛 ha ha..

      Oi, det innlegget gleder jeg meg til- håper du finner soppmoduset snart da 🙂

      Veldig høflig, men han prøvde å lure oss til at han hadde blitt døv ved et par anledninger- da måtte man heve stemmen (ehhh, skrike) for at han skulle ta hintet med å komme tilbake 😛 ha ha

    7. Toini: Tusen takk 😀 Foto-sopp-tur er den beste 😀 De er flotte motiver 😀 Men i går fant vi en Steinsopp som helt seriøst så ut som en hvetebolle og da fikk til og med jeg lyst til å spise sopp 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg