BARE EN SOPP.

 

En sopp er ikke bare bare, men det var bare én type sopp jeg fant i skogen i dag. 

 


1. De er jo så søte disse soppene. 


2. Jeg fant en hel klynge av de også. 


3. Sopp på stamme. 


4. Sopp her og sopp der. 

I dag tok Petter og jeg en tur i skogen på morgenen. Det er jo så mange som har funnet sopp i det siste, så jeg ville på soppjakt jeg også. Jeg fant i og for seg et par sopp på turen vår i går, men den var ikke så fotogen. Det var ikke den jeg fant hjemme i hagen i går heller. Men soppen er her, det er det ingen tvil om. Mulig det ikke har kommet så mange enda, eller at den bare er vanskelig å se, for jeg fant kun én type inne i skogen. Flaks det var en fin type å ta bilder av.

Vi gikk til skogen kvart på ni. Planen var å gå klokken åtte, men jeg var trøtt i dag på morgenen. Det var uansett ingen ute før ni heller, så vi hadde hele skogen for oss selv, og bra er det når man har gått en hel sommer uten å trene innkalling- det er i alle fall det Petter innbiller seg. Men han var flink, han måtte bare få streng beskjed om å være flink. Vi får legge inn litt nazitrening på innkalling for båndtvangen er over så det blir mange skogsturer fremover. Håper vi. 

 

Har du funnet sopp enda? 

 

_______________________________________________

#foto #sopp #skogstur #tur #morgentur #natur

_______________________________________________

12 kommentarer
    1. Sopp er ikke min store interesse men lurer heller på om det blir mye blåbær i år. Sopp er godt men men man bør passe seg, endel giftig sopp i skogen. Men det er mye brukt i mat. Jeg plukker blåbær selv om bor bare 15-20 minutters gange fra skogen.

    2. Du fant nå en fin tur med Petter , og det var kanskje det viktigste 😀 Jeg har tre steder jeg veksler mellom for å finne sopp, og det er Coop Extra, Spar og Rema 1000 😀 veldig sjelden at jeg ikke finner noen 😀 God helg 🙂

    3. Helge: Jeg liker kun å ta bilder av sopp- liker absolutt ikke å spise de 🙂 Fant noen blåbærbusker på turen, men ikke så mye tegn til blåbær, dessverre 🙂 Deilig å ha skogen så nære 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg