IKKE MYE TYDER PÅ DET.

 

En smule mislykket, kan man si. 

 

Jeg farget håret for fem dager siden. I dag er det ikke mye som tyder på at jeg faktisk farget håret svartbrun. Fargen het Arabian, så den er nesten svart altså. Og grunnen til at jeg velger en så mørk farge er fordi jeg veit at farge sitter dårlig i håret mitt, og at det etter et par dager har lysnet veldig. Jeg liker beste å ha mørkt hår. Jeg velger som regel mørkebrun, og ender da opp med å bli brun etter få dager. Denne fargen satt ikke i det hele tatt, og har jo bare blitt lys. 

 

Når jeg vasket håret to dager etter at jeg hadde farget det var vannet i dusjen helt svart. Det har også farget av på putetrekket. Dette er jeg vant med fra før, som sagt, men denne fargen jeg brukte nå ville ikke sitte i håret mitt i det hele tatt, tydeligvis. Håret mitt er jo nesten lysere nå enn før jeg farget det. I tuppene er det litt mørkere enda, men ellers ser det nok så rart ut, faktisk. Spesielt siden jeg har så kalte naturlige striper i håret. Helt lys her og litt mørkere der.

Dette er grunnen til at jeg aldri drar til frisøren og bruker tusenvis av kroner på fargebehandlinger. Resultatet blir nemlig like dårlig som dette. En gang for mange år siden fikk jeg “gratis” hårfarging hos frisøren, i tillegg til et “forbud” mot å komme tilbake, fordi resultatet blei så dårlig siden fargen ikke ville sitte. Det er ikke tull. To ganger på under en uke prøvde de å farge håret mitt, men det blei like dårlig begge gangene. Kan like gjerne slutte å farge håret. 

 

Hvilken farge liker du best på håret? 

 

___________________________________________________

#hverdag #hår #hårfarge #fargebehandling #mørkt

___________________________________________________

18 kommentarer
    1. ja nei ikkje nett sort dette håret ditt
      Eg hadde mørkebrunt. nå har eg mørkeblondt da mitt vokser slik at eg ikkje gidd farge det annehver uke for å dekke etterveksten ;D

    2. Ja, det ser ut som at det er liten vits i å farge håret. Men rart også, at fargen sitter så dårlig i håret ditt…
      Jeg har farget håret en gang, og det er over 20 år siden. Fargen satt godt den, men jeg liker nok best den fargen jeg har. Jeg har også naturlige striper, og det er vel det som gjør at jeg liker fargen så godt, fordi jeg har et fargespill i håret helt naturlig 🙂 De grå hårene har forlengst begynt å komme, men de merkes ikke så godt når håret henger ned som jeg pleier å ha det 🙂
      På bildene synes jeg du er veldig fin med akkurat den fargen der, men det er kanskje før du vasket det?

    3. Janne: Det er litt kjedelig, for jeg trives mye bedre mørk 😛 Men, jeg fikk i alle fall skjult de 10 hvite hårene jeg har fått da 😛 ha ha

    4. cuskima: He he- er jeg flink og gidder så får jeg til å farge det hver 4 måned- og da har jeg myyyye ettervekst ja 😛 ha ha.. Ellers blir det som regel 2 ganger i året. For noen år siden farger jeg ikke håret på over et år- det var ikke mye pent, for jeg har en sånn trist kommunegrå farge til vanlig 😛 ha ha..

    5. Eva: Jeg har en litt spesiell hårtype, så permanent sitter heller ikke i håret mitt 😛 he he. Det er derfor jeg velger skikkelig mørke farger, for da ender det som regel opp som brunt- ikke lyst, men ikke fult så mørkt heller 🙂

      Det er fint når man har naturlig spill i håret- jeg liker det med mitt også, og det kommer frem selv når jeg farger det. Men, jeg har så kjedelig hårfarge naturlig at jeg ikke trives litt en gang med den, så jeg farger innimellom når jeg er dritlei 🙂 Og jeg har begynt å få hvitt hår- har sånn ca 10 hvite hårstrå oppe foran, men de fikk jeg i alle fall bort nå 😛 ha ha.. Pleier å nappe de ut, men de kommer jo like fort tilbake :O ha ha..

      Takk 🙂 Bildene er tatt i dag, så jeg har vasket håret 3 ganger siden jeg farget det. Var bare første gangen vannet var helt svart, men det var også da nesten all fargen forsvant 🙂

    6. Hei!
      Flotte bilder av deg. Og jeg synes fargen er fin 🙂 Fine sjatteringer i håret og det ser ikke ut som det er farget mørkt nei. Men fin farge i hår og tupper og som sagt før, flott sjattering. Så dette kan du ha 😀 Alt kler den smukke!

    7. Nå har jeg aldri farget håret. Var på nippet en gang for noen tiår siden, da madammen spurte om jeg skulle farge det. Ohh yess.. sa jeg.. da blir det i såfall grått, så slipper håret å seigpines for å få det til sjøl 😀 Men jeg syns nå du er flott som du er 🙂 Men det er jo enkelt for meg å si 🙂

    8. Syns kommune farge er veldig pent, er den fargen de fleste vil farge håret i,men ikkje får til da den da ikkje kommer kjemisk på flaske <3

    9. MJmettejosteinsdatter: Tusen takk 🙂

      Jeg syns det er alt for lyst og liker det ikke litt en gang 😛 ha ha.. Men farger det på nytt, men det merket jeg pleier å bruke, til helgen igjen, så får vi se om det i alle fall ikke blir brunt i det minste 🙂 Men tusen takk- hyggelig at du ikke syns jeg ser helt fæl ut på håret 😛

    10. dedicat: Ha ha ha- god plan med å farge det grått 😉

      Takk 🙂 Jeg må ha det mørkere altså, så prøver på nytt igjen til helgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg