ALDRI I LIVET OM JEG SKAL TILBAKE DIT!

 

Det er faktisk det ekleste jeg har vært med om! 

 

I helgen var vi jo på hundeutstilling arrangert av Irsk ulvehundklubb Norge- og Sverige. En veldig hyggelig helg med flotte hunder og mennesker. Det er så hyggelig å se igjen folk man ellers ikke ser mer enn én gang i året, og svenskene enda sjeldnere. Jeg måtte til og med ut i ringen og stille hund selv, for første gang i hele mitt liv. Heldigvis i gruppe med flere, så trur ikke noen så meg. 

Det gikk overraskende greit det- jeg fikk hundene til å løpe og stå, og det er vel en seier i seg selv. Kremt. En hyggelig helg, helt klart. Men, stedet er ingenting å skryte av, i det hele tatt! Jo, jeg kan til en viss grad skryte av plassen, for plassen i seg selv er sikkert hyggelig, og det var nok mange flotte turområder for oss med hund, både på selve plassen og ikke lange kjøreturen der i fra. 

Men eierne, hygienen og trivselen der suger, mildt sagt! Det er faktisk det verste jeg har vært med om! Man fikk så vidt et “hei” når man kom dit for å sjekke inn på plassen. Man fikk lite informasjon generelt. De fulgte oss frem til hytten, det vil si til vi så hytten fra nede i bakken, og det skal de ha litt skryt for, men det er også det eneste. Hytten vi fikk kan umulig ha blitt vasket på flere uker. 


Bare for å gjøre et lite hyggelig innlegg litt hyggeligere. 

Den var møkkete. At hytten var enkel i seg selv var helt greit, men de hadde ikke gått konkurs hvis de investerte i et speil de kunne henge på veggen. De hadde heller ikke gått konkurs om de investerte i noen nye madrasser, for man lå bokstavelig talt, og da underdriver jeg, på plankene. Jeg har nesten liggesår på hoftebeina! Bestikket inne i skapene var heller ikke vasket. Ikke greit. 

De hadde et sanitæranlegg av veldig gammel standard, med 3 toaletter og 2 og en halv vask hos begge kjønn, og kun 2 dusjer. Det i seg selv bryr ikke meg så mye at det er gammelt, men når det er helt sykt møkkete, råttent og muggent, og det i tillegg ikke er et eneste menneske som vasker der i løpet av en helg, da er det pokker ta meg ikke greit altså! Jeg har aldri vært med om verre! 

Jeg måtte dusje lørdag morgen, men når jeg kom ned dit og fikk se dusjene hadde jeg mest lyst til å gi blanke faen, for å si det rett ut. Men dusje må man, og vi hadde ikke vann i hytten, så man måtte bare bite tennene sammen. Ikke hadde de speil inne på dusjene heller, så jeg måtte etter det inn på doen for å pusse tennene og sminke meg. Et speil i hytta hadde ikke vært dumt altså. 


Bare for å gjøre et lite hyggelig innlegg litt hyggeligere. 

Når jeg kom inn på doen kl. 07 på lørdag morgen lå det dritt, som i bæsj, jeg håper hundebæsj for å si det sånn, på gulvet og oppe i den halve vasken. Jeg kaller det en halv vask da kranen var så langt ned i vasken at man ikke kunne vaske seg der. Vel, den bæsjen lå på gulvet og i vasken når vi dro hjem kl. 16 på søndagen også! Æsj altså, når de ikke en gang vasker fellesområdene! 

Nei, veit du hva. Dette var et så lite hyggelig sted å være at jeg hadde lyst til å grine flere ganger. Man kan ikke ikke gå på do, og i denne syke varmen som er kan man ikke la være å dusje heller. I alle fall ikke jeg. De hadde i og for seg slike containere med dusjer også, men de åpnet jo ikke før kl. 8 på morgenen, så de fikk jeg ikke brukt. Jeg hørte noen rykter om at de var i ok stand. 

Når vi skulle dra var det heller ingen hyggelige miner fra eierne. Ikke noe “takk for denne gang”, “håper dere kommer tilbake”, eller “god tur hjem”, eller hva som helst. De sa ikke en gang “ha det”. De nærmest bare kastet 50 lappen jeg ikke hadde brukt opp på dusj-kortet etter meg og gikk. Det er ikke greit altså! Morokulien camping kommer aldri noen sinne til å få besøk av meg igjen! Aldri!

 

Har du vært på en camping med totalt mangel på alt før? 

 

__________________________________________________

#personlig #camping #elendig #hytte #hygiene #mugg #råttent

__________________________________________________

26 kommentarer
    1. Nesten så jeg får lyst til å vaksinere meg bare jeg leser om det, usj og æsj altså. Dette var sånn man kom til før, den gangen jeg campet, og ikke nå lenger. Trodde standarden var høyere, at det var et krav om det også.
      Bra du skriver om det, så slipper andre å dra dit å få samme dårlige opplevelsen.

    2. Greit å ha det enkelt..men møkkete…isj ! Fint det var bra ellers med hundegreier og hyggelige folk da 🙂 Mange år siden jeg var på camping…men kan ikke huske noe som hørtes så ille som det her ? Klem <3<3

    3. Huff, nei der frister det ikke å reise må jeg si. Og det kommer aldri til å skje heller. Regner med den ikke var prydet med x antall stjerner og sånt.
      Regner også med at dere ikke hadde rare valget med tanke på overnatting heller, siden dere tydelig var ute i et spesielt ærend. Da kan man ofte ikke velge og vrake.
      Nei, unnet deg ikke denne opplevelsen. Håper du slipper det flere ganger.

    4. Det er merkelig at ingen reiser rundt og sjekker om at er ok på slike plasser før sesongen starter. Tenker at man har både arbeids- og mattilsynet… Burde ha vært stengt på dagen, håper noen sier fra til de som driver plassen eller skriver fakta om plassen på facebook. Dårlig reklame gir magert besøk.

    5. Uffameg,, nå fikk jeg skikkelig vondt i meg av deg.. Jeg har nok vært borti lignende men det er mange år siden… grøsser.. det der skulle man ikke oppleve i 2018 !!

    6. Søtmonsen ): Fristende! Det var skikkelig ille. Skjønner ikke at det ikke er noen som vasker der i løpet av en hel helg? Det var i alle fall ei vaskedame der og fylte på med papir, som hadde vært tomt i mange timer, men vaskekluten blei ikke rørt i det hele tatt.

    7. Vera Lynn: Ikke sant- jeg har sutret om at jeg må skrubbe hele meg med stålull.. Bahh.

      Skulle jo tru de krevde en viss standard? At sanitæranlegget hadde gammel standard er liksom en ting, men at det er både muggent, råttent og ikke minst møkkete er jo virkelig ikke greit. Dusjen hadde ikke vindu, eller noe, kun en liten vifte som såvidt virket. Gikk nesten ikke an å piste der inne og det luktet mugg og faenskap lang vei :O

    8. annebe: Ja, enkelt er veldig greit, helt klart- men møkkete er ikke ok altså. Virker jo ikke som om de ser over hyttene i det hele tatt etter at noen har vært der og før de neste kommer. Og at sanitæranlegget ikke blei vasket i løpet av hele helgen er jo virkelig ikke greit.

    9. Eva: Selve utstillingene var jo på denne campingen, så det var jo der vi måtte være og da var det jo greit å ha hytte på den campingen også. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg funnet et annet sted, om jeg så måtte ha kjørt et stykke. De har ikke så mange hytter på denne campingen, 8 stk hvis jeg ikke husker helt feil, pluss noen bobil/campingvognplasser, så var mange av de andre som leide hytte/leilighet på Montebello, som ligger 500 meter lenger ned i gaten. Der var det en helt annen standard ja, og reint! Som sagt, hadde jeg visst dette på forhånd :O

    10. Helge: Ja, jeg syns det er rart at det ikke er gjort noe her- for det sanitæranlegget trenger virkelig å rives og når det nye er på plass så tengs det folk spm vasker minst 2 ganger om dagen!

      Jeg var inne å sjekket siden dems, men det står det svært lite.

    11. dedicat: Ser ut som at møkka og muggen har vært der fra 80 tallet det også- æsj. En ting er at det er gammel standard, det bryr meg ikke- men det skal da virkelig være rent og helt uansett liksom :O

    12. Mia: Det kan de umulig ha gjort. Flere av de andre som hadde leid hytte der sa det samme, at hyttene ikke var vasket, så det kan umulig bare ha vært en glipp liksom.

    13. Æsj så ekkelt… trodde det var fint der jeg… har jo hørt om plassen.. glad vi har alt sanitær og tng selv.. er mye rart….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg