ER MAN TRØTT MÅ MAN SOVE.

 

Humøret blir litt bedre når man ikke er så sliten hele tiden.  

 

I dag fikk jeg endelig sovet litt på sofaen. Det høres kanskje rart ut å si endelig, men noen ganger trenger jeg det og da er det kjipt når folk, les Kristoffer og alle andre som renner inn dørene her, ikke lar meg sove. Det er ikke sånn at jeg sover på sofaen bare fordi at jeg er trøtt. Diagnosen jeg har er litt slik. Nå når jeg jobber fult, noe som går veldig bra i seg selv, blir jeg litt ekstra sliten. 

Fatigue er kanskje ukjent for noen, men det er ingen grei ting for de som sliter med det. Jeg har det heldigvis i nok så liten grad, hvor av noen perioder er verre enn andre. Noen ganger kan jeg ikke en gang gå ut å hente posten uten at jeg dør litt. Når man går og er forferdelig sliten og trøtt, for å forklare det på en enkel måte, så kan humøret fort endre seg litt. Nå er det bedre igjen. 

 

Sover du ofte på sofaen? 

 

________________________________________________

#hverdag #kronisksyk #fatigue #sove #trøtt #sliten #utmattet

________________________________________________

14 kommentarer
    1. Ja det er en nødvendighet når man er så sliten…og burde jo respekteres da…så du får stramme dem opp litt..hihih..Ha en god kveld..med godt humør!

    2. Du må lage klare rammer for deg selv, og FOR ANDRE. At du MÅ få sove litt. Nå klarer du å jobbe, og da må de la deg få litt fred 🙂 Bra du fikk sove nå da 🙂

    3. Toini: Kristoffer var litt unnskyldt i går da, siden han vekket meg fordi maten var klar- jeg hadde bare ikke rukket å sove enda, så jeg var ikke så fornøyd 😛 Men når han dro på trening i dag sovet jeg på et sekund 😛 ha ha

    4. frodith: Ja, i går var Kristoffer unnskyld da, siden han vekket meg fordi maten var klar- var bare jeg som ikke hadde fått sove litt enda, så jeg var ikke så fornøyd 😛 ha ha..

    5. Sover aldri på sofaen, blir for ubehagelig for meg siden jeg trenger spesiell pute pg.a nakken, men legger meg gjerne i senga når det blir for ille, med utmattelse syndrom, så er det ett must å få hvile når man trenger det, i likhet med deg <3 skjønner at Kristoffer mente godt, men du/dere må ta hensyn til deg og formen også <3

    6. Jeg sover så og si aldri på sofaen….. men det burde jeg gjort, for å si det sånn…. jeg er så sliten at jeg er helt oppgitt…. klemmer <3

    7. Du har ikke vurdert å bare reise tilbake i tid, og gjøre sånn at du bor alene igjen da? Jeg merker nemlig litt nå at jeg plutselig ble litt ekstra takknemlig igjen for at jeg faktisk ikke har noen samboer 😮
      Eventuelt sette et halsbånd på de som pleier å renne inn dørene, et halsbånd man MÅ ha nøkkelen til for å få av og som gir folk strøm hver gang folk bråker for mye, og som eksploderer i tilfelle noen andre enn deg skulle prøve å låse de opp?

    8. Ikke så ofte jeg sover på sofaen men det hender. I natt lå jeg ute og det var godt. La meg kl 22 og sovnet tvert tross lyden av biler og buss på veien noen meter under meg.

    9. Ja, det er viktig å få litt søvn innimellom når man føler man trenger det, i en sånn situasjon. Men det er ikke alltid at det er mulig heller.
      Jeg sover svært sjelden på sofaen når jeg har ungene mine her. Det er ikke sånn at de bråker eller noe sånt, men jeg vil ikke at det skal være sånn at de føler de må liste seg rundt og være veldig stille. Så derfor når jeg trenger å hvile, noe jeg jo gjør ofte, så går jeg inn i senga og legger meg. Det tror jeg er best for alle.
      Men jeg forsøker å ikke sove så mye om dagen, for det er jo ett av mine store problemer, det å faktisk få sove.
      Jeg kan være så sliten, så sliten, og stuptrøtt, men får aldri sove ut, og bruker alltid lang tid på å sovne.
      Derfor hviler jeg heller. Lar tankene flyte, og dagdrømmer litt. Noen ganger mens jeg bare ligger, andre ganger mens jeg sitter, og kanskje strikker litt eller noe annet koselig.
      Det er viktig å ikke bli forstyrret da også, men litt lettere å komme i gang igjen uansett 🙂
      Du er heldig som klarer å jobbe….det er en tanke som er meget fjern hos meg.
      Lag deg gode dager <3 Og hvil når du trenger det <3
      Klem

    10. Anita Berge: Legger jeg meg i sengen så blir jeg der i flere døgn :O ha ha.. Lettere å ta en powernap på sofaen, men ser helt klart utfordringen din, viktig å ligge godt <3

      Ja, han var uskyldig der, siden maten sto på bordet, men noen ganger kan man bli litt oppgitt 😛

    11. Margrethe: Skjønner begge sider- det er jo ikke så greit å sove på sofaen hver dag, for å si det sånn, men må man så må man. Legger jeg meg i sengen kommer jeg mest sannsynlig til å bli der i hundre år, så en powenap på sofaen er å foretrekke 🙂

    12. Helge: Høres deilig ut å sove ute 🙂 Selv syns jeg nettene nå er for kalde til at det frister. Nå er det så kaldt og rått ute om natten at jeg til og med med sove med ullsokker hvis Kristoffer må ha vinduet oppe om natten 😛 ha ha

    13. Eva: Skjønner hva du mener. Jeg er ikke plaget med at folk går rundt i leiligheten hvis jeg sovner på sofaen- jeg er plaget med at folk vekker meg, i form av å skrike på meg, eller dytte borti meg, for å vekke meg. Ellers er det ikke noe problem at de er i samme rom og prater, eller ser på tv, eller hva det nå måtte være 🙂 Forstår også at du ikke vil sove når barna er til stede, men må man så må man- jeg kan i alle fall ikke velge akkurat der der, for hvis kroppen, eller hodet, må sove, så bare må jeg 🙂 Legger jeg meg inn i sengen kommer jeg mest sannsynlig til å sove i hundre år, så en powenap på sofaen er uten tvil å foretrekke for min del 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg