GLAD IGJEN!

 

Det var like før jeg klikket, for å si det mildt! 

 

Å fjerne visdomstannen gikk lekende lett. Ikke hadde jeg vondt i ettertid heller, i det hele tatt. Selvfølgelig litt øm hvis man trykket på kinnet, men det gjorde ikke vondt ellers. Flaks. Tannlegen sa at det kunne komme til å gjøre veldig vondt, spesielt samme dagen, så smertestillende blei sterkt anbefalt å ha i hus. Jeg tok smertestillende bare sånn i tilfelle jeg, for å være sikker. 

Jeg fjernet tannen fredag forrige uke, men først nå på tirsdagen begynte jeg å bli en smule irritert. Stingene plaget meg noe så sykt. Det var ikke vondt med selve stingene, eller pga fjerning av tannen. Stingene var bare så lange at jeg hele tiden beit i de når jeg lukket munnen. Spesielt om natten var det plagsomt, da jeg har en vane med å presse tennene sammen når jeg sover. 

Det gjorde at jeg hele tiden hadde vondt i tennene, fordi jeg da har presset de sammen i tillegg til at det da har ligget en “fisketråd” i mellom og laget ekstra press. Tungvindt forklart, men du skjønner kanskje hva jeg mener? I tillegg har stingene ligget å gnaget på tannkjøttet, de har pirket bort i hullet hvor tannen var og jeg har “lugget” på innsiden av kjaken for hver gang jeg beit på stingene. 

Det har ikke vært direkte vondt, men det har vært skikkelig plagsomt. Så plagsomt at jeg nesten har klikket, flydd på veggen og kastet ting rundt meg. Stakkars Kristoffer som har måtte høre på meg. I tillegg har denne “papirbiten” som har ligget i hullet for å unngå bakterier og slikt gått meg på nervene. Den var på vei ut, men jeg fikk beskjed om at jeg måtte dytte den inn igjen. 

I dag orket jeg ikke mer. Jeg holdt seriøst på å klikke, så jeg ringte tannlegen kl. 08.00 og var heldig å få time på timen. Stingene skulle egentlig gå bort av seg selv, men jeg måtte be tannlegen om å fjerne de, ellers kunne liv gå tapt! Det var som natt og dag det å få fjernet stingene og den papirtingen, som jeg ikke husker hva de kaller. Nå kan jeg endelig lukke munnen uten å bite i ting. 

Utrolig hva så lite kan gjøre med humøret. Det har som sagt ikke vært direkte smertefullt, eller vondt, men det har vært helt sykt plagsomt. Et skikkelig irritasjonsmoment. Nå er jeg seriøst glad igjen og gleder meg til tannkjøttet ikke er så sårt lenger og at tennene ikke føles som de er i konstant press. Nei, på tide å gjøre seg klar til å legge seg snart. Har vært på farten i hele dag. 

 

Er du glad i dag? 

 

___________________________________________________

#hverdag #tannlege #plagsomt #irriterende #klikk #humør #glad

___________________________________________________

14 kommentarer
    1. Ikke direkte glad akkurat, det er mye som skjer om dagen som ikke gjør meg så veldig glad. Men jeg er glad for våren, og kjenne varmen. Og så håper jeg andre ting går seg til..selv om det ikke er helt sikkert..

    2. frodith: Jeg må ha gått glipp av noe.. Har jo ikke vært så i form til å lese så mye blogger, så har litt å ta igjen :/ Håper det går bra <3

    3. Jepp, glaaad 🙂 Skikkelig kjipt med ting liksom oppi hullet. Hadde en sånn nellikgreie i hullet og den gjorde meg nesten gal. Så bra du har alt på stell igjen. Gooood helg <3

    4. Så bra du har fått ordnet det…sånne irritasjons moment er ikke noe gøy…og håper du forblir glad igjen nå da….hihih..ha en god helg!

    5. Glad er jeg på mange måter. Men gleden drepes av mange bekymringer. Men man må sette pris på de gode tingene, sommeren, fine skogsturer og om 3 uker blir det en tur til Risør. Ha en fin dag.

    6. ladyaugust: Glad er best 😀 Ja, det er jo fryktelig irriterende- man blir jo så hissig, selv om man ikke mener det, sånn egentlig 😛

    7. Etdiktomdagen: Ja, veldig flaks- ellers hadde jeg måtte vente til fredag, som egentlig var avtalen, men det orket jeg altså ikke 😛

      Takk 🙂

      Ha en fin-fin søndag 😀

    8. Toini: Nei, det er fryktelig kjedelig. Man mener jo ikke noe vondt med det, man kan bare ikke noe for det :/ Men nå er jeg glad igjen- hurra 😀

    9. Helge: Bekymringer trur jeg ikke man kommer utenom i livet, men så lenge man ikke lar seg knekke av de er det vel helt greit nok med de også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg