FØRSTE OG SISTE GANG.

 

Jeg syns det var litt nedtur jeg altså. 

 

I går hadde jeg en nok så kort feiring. Det var ekstremt kald vind på morgenen, og det kom litt dråper regn innimellom. Jeg skulle egentlig ned å se på toget for å se på tantebarn, søskenbarn, tante og venners barn, men når jeg kom ut av dusjen gikk kroppen helt i kuldesjokk. Jeg begynte å fryse så mye at jeg lå under dynene fult påkledd og klappet tenner. Jeg fikk aldri sett toget. 

Men sånn i 12-13 tiden kom solen. Det var fortsatt kaldt i vinden, men veldig varmt i solen når det var vindstille. Da var det faktisk alt for varmt, jeg som da hadde kledd meg med masse lag av ull på kroppen. Kristoffer og jeg tok turen bort på festning for å se på turnoppvisningen, og så var det å dra en hel gjeng på 17 stk til Strömstad for å spise pizza. Koselig. Det blei litt feiring altså. 

I dag morges var jeg og fjernet visdomstannen, og dro rett på jobb etter det. Tannen var ute på 3-4 minutter, og jeg var der ca. 40 minutter til sammen. Litt nedtur for ei som elsker å gå til tannlegen, og som var klar for å ligge i stolen minst en time. Kremt. Tannen var dritstygg, ikke misfarget i det hele tatt, som jeg trudde, men røttene var helt buet, så den var som tatt ut fra en skrekkfilm. 

To av visdomstennene finnes heller ikke, og den andre som faktisk finnes inne i der ligger så langt oppe at den aldri vil bli plagsom, eller komme ut i det hele tatt. Det er litt nedtur det også, for da har jeg jo egentlig ingen grunn til å dra tilbake til tannlegen med mindre jeg slår i stykker ei tann, eller noe annet drastisk. Jeg får heller være flink å ta de årlige kontrollene.

Nå er i alle fall den eneste plagsomme borte for alltid, og det er greit det altså, for det er fryktelig plagsomt når tannkjøttet tar helt av. Tannen var som sagt lett å få ut. Kirurgen sa at det var litt betennelse i tannkjøttet, men det er ingenting jeg har merket noe av i det hele tatt etter at det roet seg for 3 uker siden. Jeg har ikke vondt i det hele tatt nå heller, så jeg er vel ganske heldig der. 

Satser på at det holder seg slik, for det er ikke noe kjekt å ha vondt i munnen. Jeg går på litt sterkere smertestillende pga diagnosen, så de er sikkert med på å holde det i sjakk. Jeg merker at jeg blei litt sånn rar i hodet når bedøvelsen gikk ut, men det gikk like fort over igjen når jeg tok smertestillende for sikkerhetsskyld. Nå er alt bare fint, så får bare håpe det holder seg slik.

 

Har du hatt en bra dag så langt? 

 

__________________________________

#hverdag #visdomstann #tannlege #kirurg

__________________________________

14 kommentarer
    1. solliv: Ja, deilig å vite at den ikke tar pause for å plage meg for å ta pause for å plage meg 😛 he he.. Ikke har jeg vondt i det hele tatt enda heller, så satser på morgendagen blir like bra 😀

    2. Toini: Ikke kjekt å få den frosten i seg altså :O Men når solen kom og jeg hadde kledd på meg ull og ull og tykt, da måtte man hjem å kle av seg litt etterhvert 😛 ha ha

    3. Gratulerer med Dagen. Det er lørdag og pinse. Drar på kiwi snart og skaffer litt mat. Seiere blir det grilling og mulig bading. Ha en fin lørdag.

    4. Gratulerer med dagen i dag 😀
      Veldig godt å få ut den visdomstannen da !!! De er bare en plage rett og slett. Jeg har også tatt 3 stk og den fjerde ligger rolig og kommer nok til å ligge rolig hele resten av mitt liv (håper jeg!)
      Ønsker deg en fin fin bursdag <3
      klem

    5. Helge: Tusen takk 😀 Må faktisk en tur på butikken jeg også i dag- håper de fleste handlet mest mulig i går så jeg slipper stå i evig lang kø 😛

    6. Etdiktomdagen: Tusen takk <3

      Ja, veldig godt å få den ut, og bank i bordet på at det fremdeles ikke er vondt i munnen 🙂 Jeg syns det er rart at to av tennene ikke har vært til stede i det hele tatt, for når visdomstennene begynte å murre for første gang når jeg var 19 år, så var det liksom på alle fire plassene samtidig. Men, jeg er bare glad til jeg at de ikke blei noe av, for da slipper jeg jo å tenkte på de i fremtiden 😛 Og den som enda er der kommer nok aldri ut, sa kirurgen, så den trengte jeg ikke å tenke på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg