HJEMMEDAG.

 

Satser på en bedre dag i morgen. 

 

I dag måtte jeg rett og slett bli hjemme fra jobb, kjipt nok. Jeg begynte å føle meg litt småuggen i går kveld, men tenkte det kom til å gå over. Det gjorde det ikke. Jeg var ikke i særlig god form i dag tidlig når jeg skulle stå opp for å gå tur med Petter. Jeg sto opp 40 minutter for seint og hadde ikke sjanse til å gå noen særlig tur. Han fikk kun gjort det fornødne i full fart. 

Når jeg kom inn igjen måtte jeg bare legge meg. Jeg var fryktelig kvalm, svimmel og uggen. Ikke greit i det hele tatt. Og hvis noen nå stiller spørsmål ved om jeg er gravid så blir jeg faktisk forbannet! Til din info kan man faktisk være kvalm og uggen, ja selv på morgenen, uten at man er gravid! Er så syk lei folk som drar gravidkortet så fort man nevner ordet “kvalm”.  

Uansett, jeg blei sengeliggende til rundt kl. 10, etter et par turer til badet i full fart. Etter det har jeg bare ligget rett ut på sofaen uten å bevege meg i det hele tatt, egentlig. Jeg har bare vært på utsiden med Petter så han har fått tisset litt. Formen er i alle fall bedre nå, føles det ut til, så jeg håper det bare var noe forbigående igjen og at jeg er klar for jobb i morgen. 

 

Har du hatt en bra dag i dag? 

 

_____________________________________

#hverdag #syk #kvalm #uggen #jobb #hjemme

_____________________________________

36 kommentarer
    1. Usj ja, bare fordi man er kvinne, så skal alltid noen liksom “anta” svangerskap ved kvalme. Bare tull. Kan ikke ta sånne folk seriøst vet du 🙂
      Jeg var forresten ikke kvalm ved noen av mine svangerskap, så det er jo slett ingen selvfølge det heller.
      Ønsker deg i alle fall masse god bedring, og håper du er frisk og rask igjen til i morgen <3

    2. cuskima: Mhmm, jeg skulle i så fall hatt et helt fotballag ved siden av meg, hadde jeg vært gravid hver gang noen var sikker på at jeg var gravid pga litt dårlig form 😛

      Takk 🙂 Håper du blir bra fort, du som har vært dårlig lenge <3

    3. Eva: Ikke sant- skulle jeg vært gravid hver gang noen kommenterte det pga dårlig form, så hadde jeg hatt et helt fotballag ved min side, i tillegg til innbyttere 😛 Man blir fort lei den kommentaren. Men men 😛

      Så kjekt å slippe å være dårlig under graviditeten- noen er jo veldig heldige der, mens andre nærmest er sengeliggende i en evighet.

      Tusen takk 🙂 Føler meg litt bedre nå, så håper litt frisk luft, en liten gåtur og en god natt søvn gjør underverker 🙂

    4. Nei…jeg har heller ikke hatt noe god dag..samme som deg…inne med feber og uggen i kroppen..Begynte med magesjau her forrige natten…og nå feber..så typisk virus…Du må ha masse god bedring!

    5. Toini: Skikkelig kjedelig. Er så mye dritt ute å gå nå så er jo nesten umulig å slippe unna :O Men, håper det går fort over, for oss begge 🙂 Masse god bedring <3

    6. Ugg, kvalme er ille fælt, nytter ikke med en Paracet i alle fall. Masse god bedring og god klæm <3 smittevernsklæm såklart i tilfelle det er spysyka, noe jeg håper det ikke er

    7. God bedring. Dagen har vært sånn midt på treet men det kommer bedre dager etter denne. Ha en fin kveld.

    8. ladyaugust: Greit med smittevernsklem, for man veit aldri 🙂 Har heldigvis greid meg veldig bra resten av dagen, så satser på det bare var noe veldig kortvarig 🙂

    9. Vi vet ikkje hva det er,men sliter med å holde på mat og drikke. Begynte føle meg uggen rett etter jul og trengte sove mye…15 timer ca….ble slapp og hadde mye feber
      Så ble det klart for lite væske og litt lite mat så eg ble dehydrert,men eg spiser og drikker nå, alikevel er eg fremdeles kvalm…noen dager kommer alt i retur. da er eg veldig dårlig den dagen og sover for det meste.
      Går miniturer med Fendi og må ha en hvil etterpå….føler meg som 90. Eg er teste i hue og ræva så g er rimelig trygg på masse det ikkje er 😀

    10. Så kjedelig! Hater å være sånn syk…. jeg har jobba som en slave i 12 timer idag, så ja – det har vært greit nok. I morra blir det bare “vanlig kort dag” på 8 timer…… håper du er frisk til i morra da! Klemmer <3

    11. Huff, så kjipt da ;s
      Haha, HATER det selv! Hele tiden får jeg høre det; kanskje du er gravid, hahah.. HAHAHA SÅ morsomt -.-”
      Om jeg er dårlig i magen fikk jeg også høre det, jeg bare slapp av litt da -.-”
      Men du får ha god bedring ;P

    12. cuskima: Åhh, kjedelig å ikke vite hva det er da, etter så mange prøver og tid 🙁 Håper det plutselig kommer et svar som kan få orden på sakene <3

    13. Margrethe: Formen er heldigvis bedre i dag, så i morgen skal jeg garantert på jobb. Formen var ikke 100% god i dag, så jeg turte ikke ta sjansen på å gå på jobb, men i dag har det bare blitt bedre og bedre så i morgen er det nok trygt 🙂

      Håper du får litt fri snart så du kan slappe av etter all denne jobbingen <3

    14. Søtmonsen ): Mhmm, har et fotballag ingen veit om jeg, pluss innbyttere 😛 Man blir litt lei den altså, når det er hele tiden, uansett, når som helst 🙂 Men men, hvis folk har et behov for at jeg skal være gravid, så får de bare tru det og heller bli skuffet når det ikke kommer noen unge etter x-antall måneder 😛

    15. Haha, ja sant 😛
      Men synes man skal være litt forsiktig med å si sånt også. Plutselig sier de det til feil person som kanskje aldri kan få barn.. Og det er litt kjipt å skal gå rundt å si sånne ting.
      Jeg vil jo ha barn en gang i fremtiden, men er bare så sykt irriterende å få høre det hver gang man er syk -.-‘ eller ikke drikke alkohol!

    16. Søtmonsen ): Ja, er noe med det. Har faktisk skjedd at jeg har løyet og sagt at jeg ikke kan få barn, takk som gnir det inn.. Da blir det tyst også- det har kun skjedd til folk som jeg ikke en gang kjenner, men som bare må bry seg med alt og ingenting.

      Mhmm, jeg spiser jo ikke rødt kjøtt og er som regel sjåfør når vi er noen sted, så er ofte folk trur jeg er gravid pga det. Vel vel, noen ganger blir man bare lei 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg