NULL HULL, AKKURAT SOM JEG TRUDDE!

 

Jeg må vel uansett bli flink til å følge opp. 

 

I dag var jeg altså hos tannlegen, hovedsakelig for å få en sjekk av visdomstannen slik at vi veit hvor jeg må for å få den fjernet. Jeg må til kirurg da den vokser litt skeivt, røttene er litt buet og den ligger over hovednervekanalen og er fryktelig nærme den andre nerven i tillegg. Tannlegen min kan derfor ikke ta den selv, så jeg må få henvisning til kirurg, noe som kan ta 2-3 uker før jeg får time. 

Men i dag er jeg heldigvis mye bedre enn jeg var i går, så jeg satser på at det roer seg helt og ikke blir et problem på nytt før jeg rekker å fjerne den om noen få uker. Jeg tok meg heller ikke bryet til å få noe for det. Nå er det ikke vondt-vondt lenger, så jeg satser på at jeg overlever. Men siden det faktisk er 17 år siden sist jeg var hos tannlegen spurte jeg om han ikke kunne ta en sjekk i tillegg. 


Null hull! 

Jeg turte først ikke å innrømme at det var så lenge siden sist jeg var der når han spurte og svarte bare at vi ikke trengte å prate om det. Men etter at han kunne konstatere at det var null hull, null tannstein og at han ikke kunne få sagt nok hvor fine og sterke tenner jeg har, så fikk han litt sjokk når jeg da fortalte hvor lenge siden det var jeg sist var hos tannlegen. Imponert. 

Jeg fortalte om alle turene jeg hadde til tannlegen som liten, fordi jeg løy om at jeg hadde vondt i tennene slik at de kunne trekke de. Jeg elsket å gå til tannlegen. Han kunne ikke skjønner hvorfor jeg selv ikke blei tannlege når jeg blei stor. Jeg skal ikke fortelle grunnen til det. Kremt. Vel, null hull, akkurat som jeg trudde, så da er det bare til å vente på ny time til å få fjernet visdomstannen. 

 

Er du flink å gå til tannlegen for sjekk hvert år? 

 

___________________________________

#hverdag #tannlege #nullhull #visdomstann

___________________________________

16 kommentarer
    1. Så fint med null hull da. Jammen har du sterke tenner når du ikke har hatt noen problemer på så mange år. Jeg skal til tannlegen i morgen og håper på det nullhullresultatet.

    2. natheless: Veldig kjekt med null hull 😀 Jeg er jo flink med tannpuss og tanntråd og tannpirkere så da har man et godt utgangspunkt 😀

    3. JEg går hvert år ja 🙂 Så fantastisk at du ikke har noen hull etter SÅ lang tid 🙂 Blir godt å få fjernet den visdomstanna da..

    4. Så bra med null hull! Det er imponerende ja! Jeg hadde også det sist jeg var der..men jeg kom frem til at det var vel ikke flere flater å ha hull i….hihihi..Lykke til med trekking, og det er bare å bli kvitt de dumme visdomstennene…Ha en god kveld!

    5. frodith: Veldig greit med null hull 😀 Jeg trudde jo at jeg kom til å få null hull, men man veit jo aldri om det er noe som skjuler seg der man ikke ser 🙂 Ja, skal bli godt å bli kvitt den 🙂 Så kan jeg håpe de tre andre blir borte for alltid 😛 ha ha

    6. Margrethe: Det har bare blitt sånn, fordi jeg liksom aldri har hatt noe behov for å gå dit- og det fikk jeg heldigvis, bank i bordet og flaks for meg, bevist i dag 🙂 Men nå skal det uansett følges opp med en time hvert år 🙂

    7. solliv: Ja, var vel egentlig veldig på tide nå- burde jo ha gått dit selv om jeg ikke hadde hatt en visdomstann som nå vil se dagens lys 🙂 Og jeg må jo si jeg var litt imponert over at jeg ikke hadde tannstein- men jeg er jo veldig flittig med tanntråd og tannpirkere, og det har visst gjort susen for meg 😀

    8. toveview: Takk 😀 Ja, jeg hadde håper han kunne ta den han, men dessverre lå den over nerven og veldig nære den andre, så da måtte jeg til kirurg 🙂 Men men, smokk smokk så er den ute 😀

    9. Toini: He he- du er morsom <3 Har du fått vegetarianer-tenner? 🙂 Går helt sikkert fint å trekke den- han sa det ikke skulle bli så komplisert, det var bare det at den lå i veien for nerven og fryktelig nærme den andre nerven, så han kunne ikke ta det selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg