FOR FØRSTE GANG PÅ EVIG LENGE.

 

Jeg skal ikke si hvor lenge siden det er siden sist. 

 

I dag måtte jeg rett og slett ta meg en tur innom det nærmeste tannlegekontoret i håp om å få en time så fort som mulig. Det funket det, for jeg fikk heldigvis time allerede i morgen. Nå er jeg lei den visdomstannen, så nå skal den ut! Som regel, når visdomstannen bestemmer seg for å vokse litt, så er det kun plagsomt i én, maks to dager, men nå har det vært plagsomt siden torsdag.

Det så ut til å bli bedre på lørdag, men så har det i grunn bare blitt verre igjen. Og i det siste blir det bare hyppigere og hyppigere, så nå skal jeg bare få den ut, for det er skikkelig irriterende. Og bare for å poengtere. Jeg har ikke tannverk, eller betennelse, eller noe sånt. Det er bare visdomstannen som vil se dagens lys, og da hovner naturlig nok tannkjøttet opp og gjør det sårt og ømt. 


Fantastisk utsikt mange steder i gågaten. Bildet er tatt i fra hjørnet utenfor der jeg jobber. 

Ikke noe rart i det hele tatt. Det er akkurat som når man fikk jekslene, noe jeg husker som om det var i går, selv om det snart er 20 år siden. Faktisk kan jeg huske at jekslene var mye verre enn dette, bare at jekslene gjorde seg ferdig med en gang, mens denne visdomstannen har holdt på i 13 år, til og fra. Så, det er ikke selve tannen som er vondt, det er bare tannkjøttet. 

Men i morgen skal jeg altså til tannlegen, for første gang på evig lenge. Jeg skal ikke si hvor lenge siden siste det er, for hadde tannlegen visst at jeg ikke har vært hos  tannlegen siden 10. klasse hadde han mest sannsynlig trukket ut alle tennene mine som straff! Jeg er ikke bekymret i morgen, jeg håper bare at det ikke tar mange dagene etter det at visdomstannen faktisk er ute. 

 

Har du fjernet visdomstennene? 

 

_______________________________________________

#hverdag #tannlege #visdomstann #vondt #øm #irriterende

_______________________________________________

22 kommentarer
    1. Husker ikke helt. Men du må tenke slik at det ikke tar så mange minuttene og få fjernet de. Men det er sikkert vondt men etterpå kan du slappe av og dra smertefri hjem.

    2. Så bra du har fått time…ja jeg har fjernet to..de måtte opereres ut..de ville ikke helt ut..og vokste skjevt..noe herk..og jeg tror jeg har to igjen…er ikke sikker..har ikke vært hos tannlegen på eviglenge…og fortrenger tanken..men tror egentlig alle er ute…Lykke til i morgen!

    3. Åh, det var lenge siden ja 😮
      Selv har jeg tannlegeskrekk, så tannlegen må innkalle meg for at jeg skal sette føttene mine der. Men når jeg har vært der, og alt er over, puster jeg lettet ut 😀
      Jeg har fjernet to visdomstenner. De andre to ser ut til å ikke bry seg. Så kanskje jeg bare ikke blir så vis jeg 😉
      Sønnen min opererte nylig ut sin første…og det var ingen liten operasjon. Huff, jeg har visst hatt det veldig lett jeg 🙂
      Lykke til i alle fall. Snart overstått 😀

    4. frodith: Ja, nå gidder jeg ikke mer. Når den bestemmer seg for å være teit et par ganger i måneden i stedet for et par ganger i året 😛 De 3 siste er det ikke tegn til i det hele tatt, så jeg får heller tviholde på de 😛 he he

    5. Helge: Jeg har ikke tannlegeskrekk, eller noe, og har veldig høy smerteterskel, så gruer meg ikke litt en gang 🙂 Jeg er bare lei at det skal være like ubehagelig å ha munnen lukket som åpen 😛

    6. Toini: Mine har ligget å murret siden jeg var 19 år gammel, men først nå i høst kom den ene litt igjennom overflaten 🙂 Nå i det siste har den bare blitt teitere og teitere oftere og oftere, så nå gidder jeg ikke mer 😛 Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til den hadde vokst mer ut slik at jeg kanskje slapp å operere, men det får jeg svar på i morgen 🙂

    7. Den lille Pandaen c:: Det er så typisk det, at det går over når man først er der 😛 Men likevel deilig å få de ut da, så de ikke plager en etterpå 🙂

    8. Eva: Jeg elsket å gå til tannlegens om liten- fikk kjeft av tannlegen fordi jeg “ødela” tennene for å komme til tannlegen. Hadde de fylt ett hull pirket jeg det ut igjen så jeg måtte komme tilbake, og løy om at jeg hadde vondt i tennene så de kunne trekke de 😛 ha ha..

      Men så har jeg liksom aldri hatt problemer med tennene etter det, så når jeg var der i 10. klasse hadde jeg ikke vært der siden 4. klasse. Men nå vil jeg altså bli kvitt en visdomstann, så da får jeg vel være flink å gå til tannlegen én gang i året fremover, når jeg først har fått meg en tannlege liksom 😛

    9. solliv: Takk 🙂 Blir bra å bli ferdig med den 🙂 Håper bare det er en enkel sak som tannlegen kan ta selv uten å måtte sende meg videre 🙂

    10. Lykke til i morgen <3 Det er like greit å bli kvitt dem, for de er bare plagsomme. Jeg har fjernet alle 4, og de kom ut med et plopp alle sammen ;o))

    11. Det er viktig å holde tenner under oppsyn, så bra det ble tannlegetime nå da. Krysser fingre for at det går bra å fikse visdomstanna i morgen. Lykke til!

    12. Margrethe: Den murringen er plagsom altså- nå for min del har murringen blir skikkelig plagsom, så nå skal den ut! Bare vente på time, så blir det bra 😀

    13. toveview: Ja, det er viktig, men jaggu hadde jeg perfekte tenner, selv om jeg ikke har vært der på 17 år 🙂 Men nå er jeg i alle fall i systemet og får innkallelse en gang i året 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg