VONDT I KJEFTEN.

 

Ikke akkurat den beste dagen. 

 


Fra gårsdagens morgentur. 

I natt har den ene visdomstannen tatt helt av. Jeg hadde litt vondt i går kveld, men i natt har tattkjøttet bare hovnet helt om, så jeg er helt øm og vond både inni i munnen og hele kjaken. Det er jo ikke direkte vondt som i smertefult, men det er fryktelig ømt og ubehagelig. Og ikke minst irriterende. Jeg håper det kan gi seg snart for det har vært en passe kjip dag pga vondt i kjeften. 

 

Har du hatt en bra dag? 

 

___________________________________________

#hverdag #tannverk #visdomstann #irriterende #vondt

___________________________________________

32 kommentarer
    1. har hatt en fin dag 🙂 håper du blir bedre da! det beste er å bare få de fjernet. har selv fjernet to stk nå for et par måneder siden, og jeg var sååå plaget med dem på slutten… tannlegeskrekken måtte bare overgi seg, og jeg er så glad i dag at jeg bare fikk det overstått 🙂

    2. Uff..pass på så du ikke får en betennelse nå da…så om du hovner opp..og vondt..så gå til legen..da må du ha antibiotika…Skjønner ikke hvorfor vi må ha de dumme tenna der…Ha en så god kveld du kan!

    3. Hoff og hoff… håper du får hjelp. Lenge siden jeg har hatt tannerk.. “bank i bordet”. Dagen har vært helt grei her 🙂 Ha en riktig god helg 🙂

    4. Ikke moro med tannverk. En tannlegetime må du tenke på syns jeg. Det blir mange gode dager fremover når sol skinner. Men leiligheten må pleies med vask og div..
      Ha en fin lørdag.

    5. Uff DET er ikke godt. Det vet jeg alt om. Visdomstenner er noe herk. Jeg har fjernet 3 stk. Og bare EN av de var det greit å få fjernet. De andre var rett og slett et helvete når de måtte opereres ut………………. håper det går bra med deg og at du kanskje får fjernet tannen??
      GOd lørdag!
      klem

    6. uffda har du drukkeg nok vann?
      ellr væske? Noen ganger kan for my salt gjøre dette
      betent tannkjøtt kan være veldig dumt og man kan miste tenner på sikt…
      Håer du blir bedre snart , om ikkje ville eg tatt en tur til tannlegen og sjekket <3

    7. frodith: Ja, trekkes må den uansett, for den er ikke hvit 😛 ha ha.. Men det er ikke tannen som gjør vondt, bare tannkjøttet fordi det hovner opp fordi tannen vil vokse mer 😛

    8. Maiken Johnsen: Ja, fjernes skal den uansett, men den er heldigvis ikke så plagsom hele tiden, bare litt innimellom når den skal vokse mer og tannkjøttet hovner opp litt 🙂

    9. Toini: Neida, langt i fra betennelse 🙂 Det er en vanlig hevelse fordi tannen vil vokse mer opp- ikke noe annerledes enn når man fikk jekslene 🙂 Og i dag, som ventet, er det nesten helt borte igjen 🙂

    10. dedicat: Det er heldigvis ikke tannverk. Det er bare tannkjøttet som hovner litt opp fordi visdomstannen vil vokse mer 🙂 I dag er det nesten helt bra igjen, som ventet 🙂

    11. Helge: Det er ikke tannverk- bare tannkjøttet som hovner opp fordi visdomstannen vil vokse ut- ikke noe annerledes enn når man fikk jekslene sine. Det er bare fryktelig irriterende og ubehagelig fordi det blir så ømt 🙂 Men, jeg skal til tannlegen etter hvert, for tannen skal ut 😛

    12. solliv: Irriterende visdomstann 😛 Det er jo ikke tannverk heller, for det er jo bare tannkjøttet som hovner opp fordi tannen vokser- ikke noe annerledes enn når man fikk jekslene liksom. Bare irriterende :O

    13. atlelundhaug.no: He he.. Skjønner ikke hvorfor utviklingen ikke har kommet så langt at vi har sluttet å få de alle mann- de er jo ikke brukenes til noe og må jo i 99% av tilfellene trekkes 😛

    14. Etdiktomdagen: I dag er det nesten helt bra igjen 🙂 Det er bare innimellom når tannen vil vokse mer ut at tannkjøttet hovner litt opp- akkurat som når man fikk jekslene sine 🙂 Tannen er ikke vond på noe som helst vis, så jeg ville i grunn vente til den hadde vokst helt ut slik at den kanskje bare kunne trekkes i stedet for å opereres ut? Må jo funke det? he he

    15. Vera Lynn: I dag er jeg nesten helt bra igjen, akkurat som ventet 😉 Og nei, den er ikke noe å samle på, for den er ikke samme farge som de andre 😛 he he.. Men tannen i seg selv gjør ikke vondt, det er kun at tannkjøttet hovner litt opp når tannen vil vokse mer at det er irriterende og ømt- akkurat som når man fikk jekslene 🙂

    16. cuskima: Jeg har jo ikke betent tannkjøtt? Jeg er bare litt hoven fordi visdomstannen vokser- ikke noe mer unormalt enn når man fikk jekslene 🙂

      Men ja, jeg drikker nok vann hver enste dag og jeg spiser ikke salt annet enn det som “naturlig” er i maten 😉 Jeg kjøper ikke en gang mat med tilsatt salt 🙂

    17. skjønner deg veldig godt!!!
      Min visdomstann grodde i kinnet og i bihulen…måtte operere i høst, hadde null problemer men fikk puste veldig godt etterpå 😀

    18. cuskima: Veldig greit 🙂 Må vente på time til å trekke den, men nå er den nesten ikke plagsom i det hele tatt, så holder deg seg sånn til jeg får time om 2-3 uker skal jeg ikke klage 😛 Ellers hadde jeg null hull og null tannstein og det kan man ikke klage på med tanke på at det er 17 år siden sist jeg var hos tannlegen 😉 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg