JEG BLIR ALTSÅ SÅ REDD!

 

Jeg bare takler det ikke. I det hele tatt. 

 

Endelig hjemme fra jobb, tenkte jeg. Jeg sov dårlig i natt, så jeg har vært trøtt i hele dag, så jeg har gledet meg veldig til å komme hjem. Jeg kommer meg inn i gangen og tar bare med Petter ut på utsiden, slik at vi heller tar en tur litt seinere. Vi går inn igjen og jeg skal til å dra av meg luen for å legge den på plass i det jeg ser i side synet at noe svært kryper rett ved siden av meg! 

Jeg ser med en gang at det er en svær edderkopp og at den gjemmer seg i kurven sammen med luene mine og en del annet stæsj. Jeg får helt noia, men tenker at jeg bare må ta meg sammen- jeg er tross alt hjemme aleine. Jeg står i døråpning, etter å nesten ha flydd ditt i panikk, og kjenner bare at jeg ikke greier å ta meg sammen. Det går bare ikke. Jeg bare takler ikke disse krypene. 

Jeg må tilslutt opp til tanten min for å spørre om hu kan hjelpe meg. Hu er ikke så begeistret for disse krypene hu heller, men hu er i alle fall ikke like hysterisk som meg. Det endte opp med at hu tok med seg hele kurven ut, etter at jeg gjemte meg langt opp i trappen, og rømte alt ut på bakken. Det var ikke bare lett å få den bort i fra alle tingene der den kavet rundt i grusen. 

Jeg blei så sykt redd hver gang jeg så den, så jeg skremte vel livet av hele nabolaget med skrikingen min. Jeg må liksom forsikre meg om at den faktisk ikke blir med inn igjen. Jeg har skikkelig problemer med å stole på andre når de sier at den er borte. Huff. Ja ja, nå er den i alle fall ikke mitt problem lenger og jeg kan vel snart slappe av igjen. Jeg blir altså så redd! 

 

Er du hysterisk redd for noe? 

 

__________________________

#hverdag #fobi #redd #hysterisk

__________________________

26 kommentarer
    1. Uff..syns jeg ser deg…ja..nå kommer de frem fra hien sine også….TEnker på deg hver gang jeg ser en stor nede i kjelleren…Håper du får en fin kveld!

    2. Jeg er på hakket som deg, men hadde nok gjort noe som tanten din. For jeg hadde ikke tatt sjansen på å gå fra den, for å hente noen andre…Hadde nok båret ut den kurven selv i full fart 😀

    3. frodith: Ikke pokker om jeg tar i en ting jeg veit det er en edderkopp på, eller i :O Da hadde hu heller måtte endevende hele huset til hu fant den, hvis hu ikke hadde funnet den der :O

    4. Godt at du “overlevde”, he-he;) Ikke så stor fan av slike småkryp jeg heller, men takler de nokså greit. Hysterisk redd for, mhhh! Å få totalt jernteppe på en scene i skuespill kanskje. Ha en fin kveld videre!

    5. Er ikke redd for slike skapninger men har respekt for de. Ta f.eks vepsen om kan stikke godt. Men jeg liker vepsen og syns den er pen. Så den dreper jeg aldri, hjelper den heller ut av vinduet. Så faktisk en i går så de dukker opp i år.

    6. Æsj, edderkopper er pyton…. men jeg takler dem sånn passe…. ellers får jeg ikke særlig hetta for noe egentlig, men nå har jeg maur på kjøkkenet, og da får jeg kløe over hele meg….. :-(:-)

    7. Jeg føler med deg, selv om jeg ikke er redd for edderkopper… Bare elsker dem, desto større og hårete, desto bedre ;o)) Jeg er derimot livredd for slanger, ikke vannslange alstå, som ligger å lurer i skogen. Tro på en da jeg plukket bær som liten, og den hogg flere ganger, men jeg hadde heldigvis gummistøvler på. Satte en evig støkk i meg allikevel.

    8. Og den følelsen kjenner jeg SÅ godt til………………. ja jeg hadde – om jeg hadde klart det – bare kastet korgen langt vekk med alt innholdet i………………………… tenke seg til at de skal ha slik makt over oss………. de småe ekle krypa……

    9. Helge: Her i huset er det ikke lov å drepe veps! Jeg viser de også veien ut igjen 🙂 Mygg er lov å drepe, og til nød fluer, hvis de absolutt må inn 😛

    10. cuskima: Veps er jeg heldigvis ikke redd for- de er fredet hos meg 🙂 Ja, brann liker man ikke, men jeg er ikke redd for et bål liksom 🙂

    11. Margrethe: Ute takler jeg de bedre, for da kommer jeg meg liksom unna litt kjappere. Maur på kjøkkenet er ikke greit- det har jeg hatt én gang- var heldigvis lett å bli kvitt de 🙂

    12. Vera Lynn: Jeg er slik med orm- desto større desto bedre <3 Men edderkopper, de takler jeg ikke uansett størrelse- men, desto større, desto mer hysterisk :O

    13. Etdiktomdagen: Men jeg turte ikke ta i den når den hadde gjemt seg under alt og ikke visste hvor den satt. Og jeg måtte jo gjennom 2 dører og en lang gang i mellom og den ytterste døren går innover så det hadde tatt tid og panikk å greie alt der der selv :O

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg