KUN FIRE MÅNEDER SIDEN SIST.

 

Det er ny rekord for å være meg det altså.

 

I dag har jeg vært på en meget nødvendig tur hos frisøren. Stakkars frisøren vrei seriøst hele ansiktet sitt når hu så på håret mitt, og det vrei seg faktisk enda mer når hu spurte hvor lenge siden det var jeg klippet meg og svaret var fire måneder siden. Håret mitt blir altså så slitt at hu trudde det sikkert var et år siden sist. Det var en annen frisør enn jeg hadde for fire måneder siden. 


Litt kortere enn sist. 

Hu lurte på hvor ofre jeg farget håret, noe som er to ganger i året, maks tre hvis jeg tar meg sammen. Det er liksom ikke farget ihjel heller, med andre ord. Ikke bruker jeg hårføner og ikke bruker jeg rettetang. Ikke bruker jeg strikk i håret heller, av betydning. Det er med andre ord ingenting som tilsier at håret mitt skal bli så forbasket slitt som det det blir, kort tid etter en klipp. 

Den eneste grunnen er rett og slett hårtypen min. Dessverre. For ei som meg som såvidt greier å komme seg to turen til frisøren i løpet av et år hadde det vært greit med en hårtype som ikke blir så slitt. I mine yngre dager så det heller ikke slitt ut, for andre, selv om det var grusomt slitt. Nå fliser tuppene seg, håret knekker, det er knustørt og man ser hvite prikker på tuppene fordi det er slitt. 


Ok. Bare litt sliten etter en lang arbeidsuke. 

Jeg har oljet håret veldig jevnlig de siste fire månedene og jeg har kuret det med jevne mellomrom uten at det har hjulpet noe. Jeg klippet ti cm i desember og klippet fem nye cm nå, så nå har jeg faktisk litt kortere hår. Jeg valgte også å ikke klippe det opp i håp om at det ikke skal se like slitt ut lengst ned i tuppene når det først blir slitt. Satser på det ser litt mer fyldig ut nå. 

 

Hvor ofte går du til frisøren?

 

___________________________

#hverdag #frisør #klipp #hår #slitt

___________________________

26 kommentarer
    1. Det er to år siden jeg klippet meg, tuppene, og det var hos en venninne…Hos frisør må det være minst tre år siden… jeg MÅ gå nå , i morgen faktisk 😀

    2. ca 3-4 ganger pr år, kommer an på -frisører anbefaler jo hver 3dje mnd så fire mndr er jo ikkje så værst egentlig,men kjipt at det blir så fliset
      Bruker du sterk shampoo og balmsam?

    3. Så deilig å få gjort…Vist du syns ditt er slitt…så skulle du sett mitt..hihih..jeg har jo tørt hår, og krøller…Nå har jeg ikke klipt meg siden i fjor sommer…og tenkte prøve å spare til litt langt igjen..men..får se hvor lenge jeg orker….hihih..OG jeg vet jeg burde klippe meg litt for å klare å få det langt..må få vekk det slitte..Flott ble du! Ha en god kveld! og nyt helgen!

    4. Pfft,, sitt du liksom.. mitt er så slitt at det ikke er sjans i havet å få laget en bitteliten hentesveis en gang. Når det gjelder frisøren.. så har jeg delegert det til madammen. Altså på den måten at jeg bare venter til jeg får marsjordre,,, 😛 God helg 😀

    5. Resultatet ble bra hos deg. Er hos frisøren jevnlig men bruker en som er billig. Syns det er nok med 180 kroner for en klipp jeg. Men skal jeg farge det en sjelden gang gjør jeg det selv eller legger noen kroner i det.

    6. frodith: Det er et tiltak å komme seg til frisøren altså 😛 Jeg kan jo klippe, litt, så jeg klipper innimellom andre, men kjenner ingen som kan klippe meg, og da blir det liksom aldri gjort 😛 he he

    7. cuskima: Ja, de anbefaler jo hver tredje måned, har man kort frisyre må man jo nesten gå hver 6. uke, ellers blir det fort litt langt 🙂 Men ja, når håret blir så slitt er 4 måneder lenge. Problemet var litt at når jeg klippet håret i desember, 10 cm, så var det fremdeles mange slitte tupper, så jeg burde vel egentlig bare ha klippet minst 15 cm allerede da 🙂

      Nei, jeg bruker ikke sterke produktet- det tåler ikke håret mitt 😛 Tok permanent for hundre år siden, det var da håret mitt blei ødelagt og det kom seg liksom aldri igjen etter det. Jeg er bare glad jeg fremdeles har hår på hodet etter den gang 😛

    8. Toini: Alltid deilig når man ført har kommet seg dit 😀 Ja, skal du spare til lang og håret ditt allerede er slitt så vil jeg anbefale å klippe det litt, ellers blir det ikke særlig langt 🙂

      Nå var jo håret mitt så slitt at tuppene fliset seg i både to og tre splinter og det knakk på både to og tre steder opp etter håret. Herlighet, det så altså så jævlig ut :O ha ha..

    9. Margrethe: Ja, desto kortere hår man har desto oftere må man gå for å kunne beholde en frisyre 🙂 Jeg kunne aldri hatt kort frisyre med andre ord 😛 he he

    10. Den lille Pandaen c:: Det er et skikkelig tiltak å komme seg til frisøren. Jeg skjønner ikke hvorfor, for det er jo så deilig å ha fått det gjort når man endelig har kommet seg dit 😛

    11. Helge: Takk 🙂 Jeg går også til den billigste frisøren som er å finne- 250 kr er mer enn nok for å bare stusse tuppene altså :O En ting er at det kan koste litt hvis man går i fra plaint langt hår, til å skulle ha en kortere frisyre, slik at frisøren må jobbe skikkelig. Men når folk tar 650 kr for å klippe en cm eller to på tuppene, da går ikke jeg til de altså- det bare sier jeg 😛 Skjønner at de må tjene penger de også, men da får de tjene det på andre enn meg 😛

      Jeg farger kun håret hjemme. Håret mitt tar heller ikke så godt hårfarge og ikke alt blir farget, så det er å betale dyre dommer hos en frisør for et resultat som blir likt det hjemme gidder jeg heller ikke 😛

    12. Hvis du ikkje allerede bruker det anbefaler eg sulfatfri Shampoo, det sliter ikkje på håret og kan hjelpe og styrke det
      hadde du klippet 15 cm da hadde det nok alikevel vært slitt hvis du har sånn type hår

    13. cuskima: Trur faktisk jeg har brukt en solfatfri shampo for mange år siden, men den gjorde ikke særlig nytte til mitt hår. Husker bare ikke hvilket merke det var :/ Skal se nærmere på det og prøve igjen 🙂

      Ja, selvfølgelig hadde håret blitt slitt likevel, men da hadde det i alle fall hatt et “friskt” utgangspunkt, og ikke fremdeles vært slitt samme sekund som klippen var ferdig- tipper det hadde tatt lenger tid 🙂

    14. cuskima: Alltid bedre med et sunt utgangspunkt, uansett hva målet er 🙂 Er målet å ikke ha slitt hår, så må man i alle fall klippe bort alt som er slitt 😛

      Håper du blir fornøyd med klippen når du endelig kommer deg til frisøren <3

    15. natheless: Har null mangler på B-vitamin i alle fall og ingenting i veien med neglene heller :/ Er nok bare hårtypen min som er teit 🙂

    16. Hei. Du har jo klippet andre før. Kan du tenke deg å svinge saksa på meg en dag? Håret mitt er blitt altfor langt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg